|
|||||||
| Sportshjørnet Alt som har med sport å gjøre passer inn her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Kjernesnill
|
Slalåm for nybegynnere på GeiloKan dere fortelle meg hvordan det er tilrettelagt for nybegynnere som skal lære seg slalåm på Geilo?
|
|
|
#2 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() |
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloSkålheis (sånn rund dings du setter mellom bena ikke sant?) er jo helt klart lettest av alle syns nå vi... Sønnen vår (5 år) lærte å stå i den alene nesten med en gang. Men da KUN i barnebakken, for den går langsommere enn i de store bakkene. Jeg har ikke erfaring fra Geilo, kun Norefjell. Rullebånd er supert, lett for alle.
|
|
|
#3 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloJeg lærte meg slalåm på Kikut på Geilo. De har supre nybegynnerbakker der! Det er på andre siden av dalen fra selve sentrum, og det er veldig familievennlig.
|
|
|
#5 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloDet virker lovende å starte på Kikutsiden av Geilo, takk for tips, Polyanna!
|
|
|
#6 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloVi har forsøkt å lære ungene våre alpint. Vi lyktes bare middels. Begge har blitt sendt på kurs, og lærte mye på rimelig kort tid. Begge klarer seg nå fint selv i bakken (altså at vi står sammen med dem, men ikke må passe dem på noe vis).
|
|
|
|
#7 |
|
Kjernesnill
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloJeg ser også for meg at jeg bare kan lære dem det aller enkleste. Som å ta hensyn og følge reglene, hvordan stå i kø og kjøre heis, plogsving, ta på skiutstyret selv.
|
|
|
#8 |
|
Ute på tur
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloDet er bakke med rullebåndtrekk i nabolaget ditt. Vi har vært der med vår minste, i tillegg er det en liten skålheis i den enkleste bakken. Anbefales!
|
|
|
#9 |
|
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloDu kan kjøpe timer lokalt også, jeg gjorde det. Jeg prikker deg nettsiden hennes.
|
|
|
#10 |
|
This is normal!
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloVår yngste er like gammel som din yngste. Hun har gått mye på langrenn og lærte slalom (svinge, stopp, kjøre skålheis) i fjor vinter. Vi brukte et par timer i barnebakke med skålheis før vi tok stolheis opp i større bakker (på Oppdal). Da var vi veldig tett på henne hele tiden i tilfelle hun skulle miste kontrollen, men det har gått kjempefint. Å ta en time med instruktør høres også lurt ut.
|
|
|
|
#11 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloVi har sendt alle våre på instruksjon/kurs, og anbefaler det VARMT. Forskjellen på våre, som har gått på kurs, og fetterne som har lært av en habil, pedagogisk og tålmodig pappa er påtagelig. Våre har kontroll, fetterne står rett ned til de stopper.
|
|
|
#12 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloOgnjeg anbefaler det veldig for voksne også! Jeg fikk noen skikkelige aha-opplevelser. Bare den ene timen var virkelig gull verdt!
|
|
|
#13 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloVi har brukt instruktør på Slaatajordet på Geilosiden. Det er gratis å stå i den ller minste bakken - den med rullebånd.
|
|
|
#14 |
|
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() |
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloVar på kikut på Geilo i helgen og det funker veldig bra. Startet opp der med ungene og det var kjempe bra.
|
|
|
|
#15 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloAnbefaler en time eller to med instruktør, de kan det med å lære bort. De lærer ikke bare å "stå" på ski, men ha kontroll på dem. Mener ungen her lærte først å gå baklengs, det ville jo jeg aldri tenkt på. Etter to timer sa instruktøren at de hadde lært = to kurs, så han hadde ikke lov å lære dem mer |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Dårlig husmor
|
Sv: Slalåm for nybegynnere på GeiloJeg anbefaler også en eller to timer med instruktør. Det kan nok være at veldig slalåmvante foreldre, som begynner når barnene er små, klarer dette fint selv. Men for oss, som ikke er slalåmvante, var det vidunderlig at de fikk grunnleggende instruksjon av noen som kunne det. De fikk en time sammen, de to, og lærte utrolig mye. |
|
|
|
![]() |
|
|