|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Erfaren nok
|
Erfaring med Kamik vintersko?Jeg har nettopp kjøpt Kamik vintersko til Pjokken på 5, som han skal ha neste år. Det var 50 % på Falkanger.
|
|
|
#2 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Lillesøster har hatt Kamik i fleire omganger, og ho er veldig fornøyd. Varm og tørr heile vinteren. Eg sjekker jamnleg skoene fordi ho er normalt sett veldig varm på beina, men dei er ikkje klamme når ho har brukt dei.
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Jeg har brukt Kamik på mine barn hver vinter fra de var 3 til nå. Dette er første vinteren uten Kamik. Vi sluttet med det først og fremst fordi holdbarheten er for dårlig. Vi har reklamert på skoene hvert eneste år og alltid fått nye uten problemer, men det er jo styrete det også. Skoene har fått hull akkurat under borrelåsen selv om borrelåsen aldri har vært strammet spesielt mye. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Glad
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?7-åringens dom etter å ha prøvd viking, kamik og ecco er at ecco er de aller beste hun har hatt. Holdt seg tørr i dag og, til og med!
|
|
|
#9 |
|
Erfaren
Medlem siden: Oct 2011
![]() |
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Vi har brukt Kamik i 8 år og vært veldig fornøyd. De har aldri blitt ødelagt. Enda i 25 minus var han god og varm på føttene. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Vi har hatt noen par Kamik som reservesko. Helt ok, men litt tunge til at jeg ville hatt dem i daglig bruk, tror jeg. Hvertfall til de minste.
|
|
|
|
#11 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Vi har også Kamik som reservesko til eldstemann. Syns ikke de er tunge, han har Viking gore-tex som hovedsko. Men han nekter å bruke de. Han sier de er "dumme" på foten, tror det er innersokken som gjør at de kjennes rare ut. |
|
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Kamik og Kamik er ikke nødvendigvis det samme. Det finnes tunge modeller og det finnes lette. De tunge (som gjerne også er billige, bare vannavstøtende og generelt en tragisk sko) er etter min mening alt for tunge til daglig bruk. Kamik Shadow (og sikkert flere andre nyere modeller det siste året, jeg er ikke helt oppdatert) er lette, vanntette og behagelige i bruk. Jeg har slike selv som jeg bruker på veldig kalde dager. Kan anbefales og må ikke forveksles med mange andre Kamik-modeller (eller en hel del Sorel-støvler). |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Nek er allrighte dyr
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Kamik har vært strålende for minstemor.
|
|
|
#14 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?
Denne typen var iallefall lett. Lettere enn Vikingskoene han har nå.
|
|
|
#15 |
|
Erfaren nok
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?
Disse kostet vel rundt 1000 kr tror jeg.
|
|
|
#16 |
|
Epikur
|
Sv: Erfaring med Kamik vintersko?Vi har hatt Kamik til alle tre i flere omganger og er veldig fornøyd. Supert med uttagbart for som kan vaskes og tørkes separat.
|
![]() |
|
|