|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..Jeg vet ikke om jeg orker mer ekkelt i dag. På den annen side så er det kanskje like greit å ta det nå når vi først er i gang. Kom med det, du!
![]() |
#3 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..Hit me.
![]() |
#6 |
Kom ut av tellinga.
|
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..Atte. Når bestemor i gamledager plukka bringebær, så la hun dem i en luftett boks over natta. På morningen hadde de fleste markene satt seg på undersiden av lokket. Dette fordi at når det blir lufttomt, så kravler krypene oppover. De som av ymse grunner ikke kommer seg opp, flyter til overflaten under koking, også må man 'skumme dem av'.
![]() |
#7 |
sjelden
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..Litt ekkelt var det vel ... urk ... |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..Isj, gammelt husmortips. Trodde det var slik folk gjorde det jeg...Personlig har jeg et litt anstrengt forhold til bringebær sånn generelt sett pga mark
![]() |
#12 |
Truth is in the x-files
|
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld ...Bringebær er jo ikke det samme hvis man ikke skal knuse noen innsekter med tennene også! Perfekt tilbehør. Dere er pyser
![]() |
#14 |
Tar en fot av gangen
Hvor: Havørnbyen
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld ...Tror du at sylteøyfabrikantene plukker ut mark i en og en bær?
![]() |
#15 |
Etylbarbital
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld ...
Hahaha, det var det samme en kollega hadde fått til svar ang. skogsbæryoghurten. Hvem vet hva den inneholder av granbar og mer mobile ting.
![]() |
#16 |
villende
|
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld ...Insekter og andre kryp er ekstra proteiner og vitaminer. : praktisk: Jeg er herdet etter mange år som speider, så selv ikke kveis skremmer meg. Jeg må bare huske å tygge maten godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..
Jeg vet ikke hva slags birøkter du har vært hos, men kan berolige alle med at dette må ha vært et meget spesielt tilfelle. Både slyngemaskinene og honningen er helt rent, selvfølgelig. Biene legger honningen i bivoksplater, som de forsegler når de er fulle. Forseglingen blir fjernet før rammene med voksplater fulle av honning blir plassert i slyngen. Alt er renslig og trygt. Kan forresten anbefale å kjøpe honning direkte fra birøkter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
![]() Sv: Siden vi er inne på ekle ting i kveld..
Ja, for det gjør jeg også. Det er ikke mark i absolutt alle bringebæra vel? Det går an å gjøre det på denne måten også?
![]() |
|
|