Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er eg ei jåle?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-02-13, 13:09   #1
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag

Hondacrv sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Kul

Er eg ei jåle?

I dag kjøpte eg det tredje nederste armbåndet. Det med store, farga krystaller i. Eg elskar øredobber med krystallar i. Eg sminkar meg alltid når eg skal på jobb, og ellers når eg skal ut dørane (sjølv om det er berre på trening eg skal, og der eg trener subber det rundt masse gamlingar i olabukser og trener). Eg føler meg naken uten armbånd og øredobber og sminke. De siste åra har eg gått mer og mer i sko med hælar. Og så ser eg rundt meg på jobb, og eg framstår som nesten den mest "jålete" eller stæsja av alle de 40 kvinnene eg arbeider sammen med.
Er lærerstanden veldig ujåla av seg? Eller er eg rett og slett blitt ei jåle etter eg fylte førti?

Gammel 27-02-13, 13:09   #2
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er eg ei jåle?

Herlighet, det bildet blei stort.

Gammel 27-02-13, 13:13   #3
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Er det så nøye da, bare du føler deg vel?
Jeg skulle ønske jeg var flinkere til å pynte meg i hverdagen, og litt hverdagsglamour tror jeg flere av oss hadde hatt godt av. Om noe er du lekker og inspirerende, og det må da være bra.

Armbåndet var forresten veldig fint.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:16   #4
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du er en jåle.

Eventuelt er heller ikke forskerstanden spesielt jålete av seg.

Gammel 27-02-13, 13:24   #5
GinaK
Tja...

GinaK sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Det er jo bra å være litt jålete vel?
Jeg begynte ikke å sminke meg fast før jeg var 40. Er mer nøye på å ha pynt i ørene og pynte meg littegrann nå. *40års krise*

Gammel 27-02-13, 13:50   #6
celebelen
Dragedytteren

celebelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Du er mer jålete enn meg, men kanskje det skjer noe når jeg også runder 40?

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:52   #7
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kan sitte i bilen om morgenen og plutselig utbryte at nei nå glemte jeg øredobber. Ungene bare ler av meg og sier at det går fint ann å gå på jobb selv om jeg har glemt armbånd, kjede eller øredobber. Men stort sett så glemmer jeg det ikke. Må liksom ha det på før jeg skal på jobb. Jeg er nok den på jobben som bruker mest smykker, men nå jobber jeg i et veldig mannsdominert miljø og vi er få damer. Men noen av damene her sier stadig at de burde vært flinkere til å bruke smykker egentlig. Jeg ble egentlig verre etter jeg rundet førti.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 13:55   #8
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Du er ei jåle i forhold til meg, men det er da ikke noe galt i det. Jeg synes folk som jåler seg er flotte, men det er liksom ikke 'meg' til hverdags.

Hvis det er sånn du er og sånn du trives så er jeg helt sikker på at du ser superbra ut!

Gammel 27-02-13, 14:35   #9
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, er du det? Jeg elsker sånt. Jeg vokste opp i en familie der alt skulle være enten sobert borgerlig diskret eller husflidsaktig, så jeg fikk ikke nok bling som barn. Derfor blinger jeg nå.

Gammel 27-02-13, 14:41   #10
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde definitivt fjernet labelen med "Vågå", men ellers så er det vel bare å jåle på som en selv liker.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:06   #11
Hondacrv

Hondacrv sin avatar

Standard

Jo, sjølvsagt er det greit å vere jåle. Eg lurer liksom berre litt på kor på skalaen av FP og 40-åringar eg befinn meg. Og så må eg le litt: det bryjar bli fullt bak øyrene: der skal håret vere pga sveisen, der skal brillene få plass, baksida av dobbene, og eit smekkert lite glamourøst høyreapparat. Det blir visse kødannelsar.

Opprinnelig lagt inn av Elisabet, her.

Jeg kan sitte i bilen om morgenen og plutselig utbryte at nei nå glemte jeg øredobber. Ungene bare ler av meg og sier at det går fint ann å gå på jobb selv om jeg har glemt armbånd, kjede eller øredobber. Men stort sett så glemmer jeg det ikke. Må liksom ha det på før jeg skal på jobb. Jeg er nok den på jobben som bruker mest smykker, men nå jobber jeg i et veldig mannsdominert miljø og vi er få damer. Men noen av damene her sier stadig at de burde vært flinkere til å bruke smykker egentlig. Jeg ble egentlig verre etter jeg rundet førti.

Det gjer eg og! Guri, eg glemte øyredobbar idag!

Opprinnelig lagt inn av Harriet Vane, her.

Nei, er du det? Jeg elsker sånt. Jeg vokste opp i en familie der alt skulle være enten sobert borgerlig diskret eller husflidsaktig, så jeg fikk ikke nok bling som barn. Derfor blinger jeg nå.

eg voks opp på 70-talet med ei mor som var opptatt av mote, (og moten var vel ikkje akkurat bling då) så eg og tar att. Elles er mamma også jålete, men litt mindre blingete enn meg, så eg har vel å likast på.

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Jeg hadde definitivt fjernet labelen med "Vågå", men ellers så er det vel bare å jåle på som en selv liker.

DET ER IKKJE VÅGÅ!!! Det er Våga i Sverige. Det sjekka eg før eg kjøpte smykket. :nevøs:

Gammel 27-02-13, 16:40   #12
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Våga ja, det var da enda godt!

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 16:45   #13
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Det må være lov å pønte seg syntes jeg, uten at man er ei jåle. .

Gammel 27-02-13, 17:51   #14
Joika
Pauset

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Internett
Blogginnlegg: 180
Joika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme omJoika har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

For meg handler det mer om hvor mye tid jeg gidder å bruke på utseende. Jeg kan fint fjonge meg opp til fest, og også i hverdagen.. Men jeg gidder ikke pynte meg for å trene. Er ingen som forventer at man gjør det, og jeg trenger det ikke for å føle meg vel, så da lar jeg være. Er tross alt rimelig kjedelig å stå foran speilet. Syntes jeg.

Joika er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:14   #15
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er periodejåle. Jeg gikk mange år (les: småbarn) uten å ha overskudd og lyst til å pynte meg, og hadde det forsåvidt helt greit med det. Jeg savnet det ikke. Men siste året har jeg hatt lyst til, og behov for, å være litt jålete og dillete. Og det tillater jeg meg med god samvittighet!

Gammel 27-02-13, 18:24   #16
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1278
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjempefint smykke!

Jeg synes det er fint med pønt, men er ikke noe flink til å bruke det selv. Har en gullring jeg bruker hver dag, og husker som oftest å ta på mascara og kanskje kajal.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 18:30   #17
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jeg forbinder begrepet 'jåle' mer med overdreven bruk av sminke.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-02-13, 19:31   #18
Optimist
Teacher.

Optimist sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
Optimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt liktOptimist er virkelig godt likt
Standard

På min arbeidsplass er jeg nok av de som er mest "jålete". Jeg må ha på smykker og sminke hver dag. Trives best når jeg føler meg fin.

Gammel 27-02-13, 19:46   #19
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg går stort sett alltid med høye hæler (litt for å få normalhøyde og mye for å få normalvekt BMI'en min er fin om jeg plusser på høyden min 11 cm, liksom)

Jeg har alltid på meg sminke og jeg er glad i paljetter, ringer og neglelakk
- Jeg vet ikke om jeg er så veldig jålete for det. Når det kommer til lærerstanden, er vel de ofte ganske så "gore-texkledde" tenker jeg.

Gammel 27-02-13, 19:58   #20
Madicken
Flawsome

Madicken sin avatar

Medlem siden: Aug 2011
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Jåle er et nokså negativt ladd uttrykk for meg, og jeg ville derfor aldri brukt det om pent sminkede og smykkebefengte kjoledamer. Jåle er for meg langt mer over the top enn som så.

Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:49.