|
Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Gå heim, kyss din kvardag
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Er eg ei jåle?
![]() |
#2 |
![]() Sv: Er eg ei jåle?Herlighet, det bildet blei stort.
![]() |
#3 |
Carve canem
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Er eg ei jåle?Er det så nøye da, bare du føler deg vel?
![]() |
![]() |
#5 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: Er eg ei jåle?Det er jo bra å være litt jålete vel?
![]() |
#7 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jeg kan sitte i bilen om morgenen og plutselig utbryte at nei nå glemte jeg øredobber. Ungene bare ler av meg og sier at det går fint ann å gå på jobb selv om jeg har glemt armbånd, kjede eller øredobber. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Off the map.
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?Du er ei jåle i forhold til meg, men det er da ikke noe galt i det. Jeg synes folk som jåler seg er flotte, men det er liksom ikke 'meg' til hverdags.
![]() |
#9 |
Epikur
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?Nei, er du det? Jeg elsker sånt. Jeg vokste opp i en familie der alt skulle være enten sobert borgerlig diskret eller husflidsaktig, så jeg fikk ikke nok bling som barn. Derfor blinger jeg nå.
![]() |
#11 |
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jo, sjølvsagt er det greit å vere jåle. Eg lurer liksom berre litt på kor på skalaen av FP og 40-åringar eg befinn meg. Og så må eg le litt: det bryjar bli fullt bak øyrene: der skal håret vere pga sveisen, der skal brillene få plass, baksida av dobbene, og eit smekkert lite glamourøst høyreapparat. Det blir visse kødannelsar.
Det gjer eg og! Guri, eg glemte øyredobbar idag!
DET ER IKKJE VÅGÅ!!! Det er Våga i Sverige. Det sjekka eg før eg kjøpte smykket. :nevøs:
![]() |
#14 |
Pauset
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?For meg handler det mer om hvor mye tid jeg gidder å bruke på utseende. Jeg kan fint fjonge meg opp til fest, og også i hverdagen.. Men jeg gidder ikke pynte meg for å trene. Er ingen som forventer at man gjør det, og jeg trenger det ikke for å føle meg vel, så da lar jeg være. Er tross alt rimelig kjedelig å stå foran speilet. Syntes jeg. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jeg er periodejåle. Jeg gikk mange år (les: småbarn) uten å ha overskudd og lyst til å pynte meg, og hadde det forsåvidt helt greit med det. Jeg savnet det ikke. Men siste året har jeg hatt lyst til, og behov for, å være litt jålete og dillete. Og det tillater jeg meg med god samvittighet!
![]() |
![]() |
#16 |
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?Kjempefint smykke! |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jeg forbinder begrepet 'jåle' mer med overdreven bruk av sminke. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Teacher.
Medlem siden: Sep 2007
Hvor: På midten
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Er eg ei jåle?På min arbeidsplass er jeg nok av de som er mest "jålete". Jeg må ha på smykker og sminke hver dag. Trives best når jeg føler meg fin.
![]() |
#19 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jeg går stort sett alltid med høye hæler (litt for å få normalhøyde og mye for å få normalvekt
![]() |
#20 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Er eg ei jåle?Jåle er et nokså negativt ladd uttrykk for meg, og jeg ville derfor aldri brukt det om pent sminkede og smykkebefengte kjoledamer. Jåle er for meg langt mer over the top enn som så. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|