|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Kvinner 2013: Dagane flygNokon som såg denne dokumentaren på nrk ?
![]() |
#2 |
Epikur
|
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane FlygVi er et arbeidsfellesskap hjemme hos oss. Alt annet er uaktuelt og urettferdig. Vi hjelper hverandre og deler på alle oppgaver, med unntak av graviditet/tidlig barseltid, der belastningen naturlig har ligget på meg. Ungene hjelper til.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Sep 2007
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane FlygSånn er det heime hos oss også. Og eg er så heldig at eg har ein mann som har tatt dette som ei sjølvfølge utan at eg har stilt krav om det. Eg er klar over at alle kvinner ikkje har det slik.
![]() |
#4 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane FlygVi også deler på omtrent alt av hjemmearbeid, men jeg har fått større og større forståelse for at det finnes endel som ikke har det slik. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Nybegynner
Medlem siden: Dec 2011
Hvor: Bergen
![]() |
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane FlygOg en løsning på problemet med menn som ikke tar ansvar evnt kvinner som tror at menn ikke kan ha ansvar: lang pappapermisjon slik som i dag. Jeg mener ikke at pappapermen trenger bli enda lenger, men jeg vet at i alle fall for vår familie har det vært med på å hjelpe mannen min til å ta ansvar, det har tvunget meg til å stole på at det ansvaret han tar er godt nok.
![]() |
#6 |
Feil planet
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: På midten
![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flygEnig i at dokumentaren utelot far i vel stor grad, men for min del var det mye som klang veldig sant.
![]() |
#7 |
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flygJeg er nok ei vanskelig kjerring å ha med å gjøre, for å dele på ting har vært så utrolig selvsagt fra vi ble sammen. Jeg hadde ikke funket sammen med noen tror jeg, som forventet en gammeldags rollefordeling. Men nå stiller vi også ganske likt jobbmessig, tjener likt, og tenker ganske likt om foreldrerollen ikke minst. Vår 'sameksistens' baserer seg ikke på ren ubetinget kjærlighet for å sette det litt på spissen, men innebærer gjensidighet, og da er man enten med eller så er man mot det som foregår. Sist redigert av Dronningen : 06-03-13 kl 18:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Dragedytteren
|
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flyg
Vi så programmet sammen, mannen og jeg. Da den kommentaren kom, var vi ganske enige om at han i så fall hadde blitt sparket kontant ut av senga.
![]() |
#9 |
endelig ferdig studert
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flygHar ikke sett programmet men ut fra beskrivelsen i HI kjenner jeg meg veldig godt igjen. Mannen tar det som en selvfølge at jeg fikser, ordner og koordinerer. 3 x pappapermisjon har ikke lært ham noe som helst. Det finnes desverre mange menn som ham, iallefall på bygda.
![]() |
#10 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flygJeg synes også vinklingen i programmet var merkelig. Var hun ikke alenemor (så ikke hele programmet)? Det fikk jeg inntrykk av ut fra det jeg så, vi så jo aldri mannen hennes og hele premisset var at hun var alene om alle oppgaver i hjemmet i tillegg til 100% jobb.
![]() |
#11 |
Medlem siden: Mar 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kvinner 2013: Dagane flyg
Det finnes slike menn i byen også.
![]() |
|
|