Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Anbefaling fra Tupperware

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-02-13, 12:26   #1
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Kul

Anbefaling fra Tupperware

Min svigermor er TW-dronning.
Og jeg har fått mye opp gjennom årene. For et par år siden fikk jeg denne, en sånn Multi Chef.

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle bruke den til, men på de to årene har jeg brukt den masse - og den har blitt en klar favoritt på kjøkkenet!

Jeg brukte en først i hovedsak til guacomole når vi spist taco, og så begynte jeg å hakke en del løk der, til diverse sauser. Og i dag har jeg testa den til den indiske suppa fra Trines Matblogg, og jeg kutta både gulrøtter, løk, ingefær, hvitløk, epler og chili - og alt ble superfint!

Jeg hater nemlig å rive gulrot og sånn.

Men det er så genialt. Det er bare å hive oppi ingrediensene, og så drar man i snora, og den kutter så fint så fint!! Superduperenkelt!

Så. Hett tips!

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 12:42   #2
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Anbefaling fra Tupperware

Åh, jeg har en sånn liten en (bare med kniv og mye lavere), og bruker den masse. Visste ikke den kom i en større variant.

:ønskermeg:

Gammel 28-02-13, 12:47   #3
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av LilleRosin, her.

Åh, jeg har en sånn liten en (bare med kniv og mye lavere), og bruker den masse. Visste ikke den kom i en større variant.

:ønskermeg:

Den lille har jeg også, den er supert til alt som skal finhakkes.

Denne store så jo svært så praktisk ut ! Det er jo ikke alt som passer å kjøre i blender.

Gammel 28-02-13, 12:47   #4
Intrigue
Superduperaktiv

Intrigue sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Intrigue er litt kulIntrigue er litt kulIntrigue er litt kul
Standard

Noe i tw er bare helt genialt

Intrigue er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-02-13, 14:33   #5
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Den skulle jeg hatt tirsdag! Da stod jeg å delte og raspet ørti ting til den samme suppa da...

Gammel 28-02-13, 16:48   #6
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Ohh... Kjenner jeg kunne la meg overtale til å skaffe en sånn. Men det er jo ingen overraskelse. Jeg er en kjøkkendupeditt-freak. Og jeg digger TW og Rice o.l., for boller og bokser og slikt er veldig stas.

Gammel 28-02-13, 17:03   #7
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Wohoho! Didsse støver jo ned i skapet mitt! Takk for tips.

Gammel 01-03-13, 01:02   #8
Fløyel
~~~~~~~

Fløyel sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Blogginnlegg: 30
Fløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtidFløyel har en fantastisk fremtid
Standard

Den er utrolig bra. Jeg gav en slik til jul til en i familien som har CP, så nå lager vedkommende sin egen salsa blant annet.

Uvurderlig når du skal finhakke løk.

Gammel 01-03-13, 08:36   #9
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Elsker det at man nå får kjøpt den lille boksen for 60 kroner ekstra om du kjøper den store, fordi tre hvitløksfedd snurrer bare rundt i den store boksen, men i den lille går det helt fint.

Gammel 01-03-13, 10:07   #10
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Njulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt liktNjulaif er virkelig godt likt
Standard

Men den der tråden, holder den da? Jeg har hatt erfaring med at slike tråder som man drar i for å få mekanismen til å gå rundt (feks i salatslynger) slites i stykker med en gang.

Gammel 01-03-13, 10:11   #11
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Og hva med disse:
http://www.tupperware.no/produkter/speedy-chef-ii
http://www.tupperware.no/produkter/quick-chef-iii

Er de nye trådfrie varianter av samme greia? Ser jo litt sånn ut...?

Gammel 01-03-13, 10:12   #12
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Njulaif, her.

Men den der tråden, holder den da? Jeg har hatt erfaring med at slike tråder som man drar i for å få mekanismen til å gå rundt (feks i salatslynger) slites i stykker med en gang.

Har holdt veldig bra her. Det er viktig å skru av lokket (dele det i to) når man vasker det da, sånn at ikke tråden blir liggende i vann liksom.

Gammel 01-03-13, 10:13   #13
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Og hva med disse:
http://www.tupperware.no/produkter/speedy-chef-ii
http://www.tupperware.no/produkter/quick-chef-iii

Er de nye trådfrie varianter av samme greia? Ser jo litt sånn ut...?

Den øveste hakker vel ikke. Har en sånn en og, men den bruker jeg ikke. Skal jeg piske ting bruker jeg KA min

Men den nederste ser jo ganske lik ut, bare litt mindre. Jeg synes det å dra er bedre enn å veive rundt. Men det er jo smak og behag.

Gammel 01-03-13, 10:16   #14
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nessie, her.

Har holdt veldig bra her. Det er viktig å skru av lokket (dele det i to) når man vasker det da, sånn at ikke tråden blir liggende i vann liksom.

Kult. Jeg er veldig besnæret kjenner jeg. Og i tillegg trenger jeg et ekstra lokk til påleggs-etasje-boksen(e) min(e), så jeg skulle definitivt ha hatt kontakt med en TW-selger, men jeg kjenner ingen.

Gammel 01-03-13, 10:19   #15
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Eg har den minste - og brukar den nokså jevnlig ja Seinaste å går, då eg hadde behov for å hakke løk i mini-bitar, for å kamuflere det inn i bolognaise-saus. Den er litt i minste laget, så sånn stor kunne nok ha vore nyttig. Snora er solid.

Elles brukar eg stavmiksaren min mykje, men ser at Tupperware sin hakkedings og stavmiksaren har litt ulik bruk.

Gammel 01-03-13, 10:21   #16
Njulaif
Endelig mamma

Njulaif sin avatar

Standard

Den øveste hakker vel ikke. Har en sånn en og, men den bruker jeg ikke. Skal jeg piske ting bruker jeg KA min

Men den nederste ser jo ganske lik ut, bare litt mindre. Jeg synes det å dra er bedre enn å veive rundt. Men det er jo smak og behag.

Ja, det ser jeg jo nå, at den øveste bare pisker.

Men er den nederste mindre? Når jeg ser etter nå, så står det at den tar 1,3 l, mens den der andre som du har tar 7,3 dl, så jeg synes det virker som om den er litt større.

Uansett er det definitivt verdifullt med folks erfaringer med slike produkter.

Men så spørs det hva min mann sier... Han kan finne på å mene at vi har nok kjøkkenutstyr! Har du hørt sånt??!!

Gammel 01-03-13, 10:28   #17
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

En sånn har jeg også, men glemmer å bruke den....
Prøvde den til mandler, men ble ikke såååå fornøyd med det egentlig..

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-03-13, 10:30   #18
Syrin
Med tommestokk i veska

Syrin sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Syrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelenSyrin er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av iben, her.

En sånn har jeg også, men glemmer å bruke den....
Prøvde den til mandler, men ble ikke såååå fornøyd med det egentlig..

Nei - mandler er nok for hardt tenker eg. Den er best til løk, urter, avocado, tomater, denslags.

Gammel 01-03-13, 10:34   #19
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Standard

Ja, det ser jeg jo nå, at den øveste bare pisker.

Men er den nederste mindre? Når jeg ser etter nå, så står det at den tar 1,3 l, mens den der andre som du har tar 7,3 dl, så jeg synes det virker som om den er litt større.

Uansett er det definitivt verdifullt med folks erfaringer med slike produkter.

Men så spørs det hva min mann sier... Han kan finne på å mene at vi har nok kjøkkenutstyr! Har du hørt sånt??!!

Den er større ja ser jeg.
Bare litt annen form

Jeg har hakka hasselnøtter i min, det går bedre enn nøtter.

Gammel 01-03-13, 13:24   #20
Nabbe
Skrekkøgle

Nabbe sin avatar

Blogginnlegg: 26
Nabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smartNabbe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Joda, den store hakker også, ved hjelp av en ekstra "pinne" til å sette på den orginale hakke-pinnen sånn at den blir lang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:34.