Telemark?
Vi har bestemt at årets Norgesferie går til Telemark. Hovedgrunnen er at jeg har lovet jentene tur til Sommarland i Bø. Vi har tenkt å bestille hytte ved Seljordvannet 1 uke i juli. Tanken i år er å ha en base og dra på dagsturer. I fjor på tur i Møre og Romsdal lå vi i lavvo og tok ting på sparket, og lå 2 netter på samme plass bare en gang. Det gikk fint, men ble mye opp og ned med utstyr. Greit med en fast base i år siden vi kommer til å ha en del våte håndkle/skift, og at jeg akkurat i sommer kanskje har lyst på litt mer komfort. Jentene er 9, 12 og 14 år. Glad i å bade, være ute, gå tur, men også å gjøre "ikke noe".
Foreløpig har vi tenkt ut følgende:
2 eller 3 dager i Sommarland (litt etter været, har skjønt at to dagers billett ikke trenger å være to påfølgende dager)
Gaustadtoppen. Gå en vei og "heis" en vei. Hva er best og hvor/hvilken vei de det finest å gå?
Telemarkskanalen. En del av strekket, kanskje Lunde-Ulefoss. Bør vi dra tur-retur eller bare en vei og transport tilbake til utgangspunktet? Hvor lang strekning synes barn er ok? Bør vi bestille plass på forhånd, og i så fall hvor lenge på forhånd?
Klatreparken i Skien. Der var vi for 3 år siden, og brukte altfor lite tid der (kom litt sent), så der skal vi være lenger. Kanskje kombinere med noe annet i nærheten?
Kom gjerne med synspunkter og tips. FP var toppen da jeg planla Lofoten-tur for 2 år siden!