Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Easywalker og Mountain Buggy

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-13, 12:54   #1
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Easywalker og Mountain Buggy

Dere som har hatt disse vognene, hvor lenge har dere kunnet bruke babybagen?
Her kommer babyen i juli, og jeg kunne ønske at jeg kunne bruke bagen til våren igjen, men det aner meg at det kan bli vanskelig, iallefall med Mountain buggy?

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 12:57   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Easywalker og Mountain Buggy

Har hatt Easywalker til junibaby og det var perfekt. Hun brukte bagen til mars, da var det enda plass men hun satte seg opp selv så vi bytta til sportsdel.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 22:15   #3
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Mellomste ble født i juli og har hele veien vært stor for alderen, så da vi måtte over på vognpose i desember så fikk MB-bagen fyken til fordel for en brukt Simo fram til jeg var bekvem med å bruke forovervendt sportsdel rundt 1-årsdagen.

Minstemor brukte i liten grad MB-bagen siden hun fikk ny Simovogn, så med henne husker jeg ikke.

MB er suveren som sportsvogn, men jeg er ikke særlig fan av den som bagvogn pga bagstørrelsen. Jeg liker å bruke bag lengst mulig, derfor har det gått en del i Simo her siden ryggen i bagen kan settes opp.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 22:51   #4
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Easywalker til novemberbarn. Vi brukte den ihvertfall over sommeren. Vi byttet da fordi han kravlet opp og ville kikke, ikke fordi bagen ble for trang.

Gammel 09-03-13, 22:52   #5
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg synes det ser ut som at bagen på easywalker er så lav. At det er langt ned til den. Stemmer dette? Ryggen min kan finne på å streike fra tid til annen, så det er greit om jeg ikke må bøye meg så veldig for å løfte opp/legge ned babyen.

Gammel 09-03-13, 23:00   #6
millact
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Brukte MB bag kun noen ganger før bagen ble solgt og brukte så bare emmaljunga edge duo combi. MB var ment som "bilvogn", men han likte ikke bagen i det hele tatt.

Gammel 09-03-13, 23:12   #7
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte ikke over at bagen var lav, men jeg er ikke mer enn 170 cm høy selv da.

minibolle mai 2012
Gammel 09-03-13, 23:15   #8
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Hva med tfk da? Bagen er stor og den ser ut til å være høyere opp.

minibolle mai 2012
Gammel 09-03-13, 23:23   #9
MissS
Like blid!

MissS sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Hva med babyjogger city elite?

Gammel 09-03-13, 23:25   #10
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Vi brukte bagen til Mountain buggy i 6 måneder. Da dro vi til syden med bare sportsdelen, og vel hjemme igjen var det uaktuelt for snuppa å ligge i bag når hun hadde fått smaken på sportsvogn.

Hun hadde fortsatt god plass i bagen (normalt stort barn), men det var jo på sommeren uten pose.

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-13, 23:26   #11
Timar
Klar

Timar sin avatar

Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Jeg bruker forresten mountain buggy med bag igjen nå, og selv om bagen er liten, så syns jeg ikke det er noe problem på vinteren. Han ligger trygt og godt og varmt nede i bagen selv uten stormtrekk på i vinterværet.

Gammel 09-03-13, 23:31   #12
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

Tfk syns jeg ikke er noe fin.

Babyjoggervogna har minst like liten bag som Mountain buggy, om ikke mindre.

Gammel 09-03-13, 23:47   #13
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

6 måneder med MB-bag her også. Da hadde vi tyna det lenge, det var et mareritt å trille våken baby. Hun ville opp og se!

Gammel 09-03-13, 23:51   #14
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv

Mirmell sin avatar

Medlem siden: Jan 2012
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Vi hadde Easywalker i kombinasjon med Emmaljunga til yngste. Grei plas i bagen, men ja, bagen sitter relativt mye lavere enn på f.eks Emmlajunga, Simo o.l.

Gammel 09-03-13, 23:53   #15
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Standard

De andre tre har likt seg i bagen og har vært rundt 9 mnd før vi har byttet til sportsdelen. Jeg håper å kunne bruke bagen til våren. Det virker ikke lunt nok med sportsdelen midt på vinteren til en baby på 6 mnd syns jeg. Men det er lenge siden sist, så det kan være jeg husker feil.

Gammel 10-03-13, 00:00   #16
Marit K
Carve canem

Marit K sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Marit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de flesteMarit K er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har baby i sportsdelen på Mountain Buggy nå, og det virker både lunt og godt altså. Har en Easy Grow vognpose med lammeskinn inni, og poden storkoser seg nedi der.
Baggen brukte vi til han var ca 7 mnd, men med vinterpose og alt så ble det dessverre for trangt. Poden var dessuten begynt å bli interressert i å kikke seg rundt, så da var det greit å bytte til sportsdelen.

06, 07, og 12.
Marit K er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 22:16   #17
Maki
Erfaren

Maki sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Maki er populærMaki er populærMaki er populærMaki er populær
Standard

Har hatt Mountain Buggy til de to minste, og bagen ble brukt til de var ca 6-7 mnd. Bagen var stor nok, middels store barn, men da var de klare for å sitte og se.

Forrige gang kjøpte jeg en sportsvogn så jeg kunne ha henne mot meg når hun slutta med bagen, denne gangen gadd jeg ikke. Hadde Teutonia softbag, prøvde den oppi og den passet fint, dermed ble den lunere. Nå er hun akkurat blitt året, bruker fortsatt softbagen oppi, men nå har jeg tatt av hodedelen på den.

Maki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-03-13, 22:26   #18
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes egentlig MB har vært verst i perioden etter bag, før de i mine øyne er store nok til sportsvogndelen. Men nå kommer jo MB med et bakovervendt, mer babyvennlig sete:

Jeg tror det vil være lunere med en god pose i, enn selve sportsvogndelen.

Gammel 12-03-13, 22:38   #19
Timar
Klar

Timar sin avatar

Standard

Niobe, går ikke det setet bare opp til 9 kg? Har sett på det, men vil tro det ikke er så lenge det kan brukes før babyen vokser ut av det uansett. Hvis ikke, så hadde det vært et genialt alternativ!

Gammel 12-03-13, 22:44   #20
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm, mine har ikke bikket 9 kg før de var over 1 år. Og da er de jo i mine øyne mye bedre egnet til å sitte i MB som sportsvogn, enn ved 6 måneder. Men hvis man har store barn er det kanskje ikke mye vits.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:09.