Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hjelp meg å finne en god parfyme

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-13, 10:42   #1
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Pil

Hjelp meg å finne en god parfyme

Jeg trenger ny parfyme, men aner ikke hva jeg skal velge. Har testet forskjellige prøver i parfymeriene, men husker jo aldri hva som er hva når jeg kommer hjem og duften har "satt seg."

Jeg er på utkikk etter en som er frisk, men ikke for "barnslig" og skarp. Jeg liker ikke tunge parfymer.
Dette er det eneste jeg vet så langt.

Noen som kan tipse meg slik at jeg har noe konkret å se etter i butikkene?

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 10:58   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hjelp meg å finne en god parfyme

Du må notere hvilken du prøver. Umulig å anbefale parfymer til andre. Selv liker jeg svært få parfymer, la meg tippe en av hundre. Jeg bruker Viktor & Rolf Flowerbomb, Marc Jacobs Daisy og Emporio Armani She.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 11:18   #3
rine
Halloen!

rine sin avatar

rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Filifjonka, her.

Du må notere hvilken du prøver. .

Ehm, joda, jeg vet at det er et smart sted å begynne. Samtidig har jeg ikke likt noen av de jeg har prøvd uansett.

Gammel 10-03-13, 11:25   #4
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Jeg har nøyaktig samme kriterier som deg og sendte mannen ut for å handle siden jeg ikke finner noe selv og aldri klarer å bestemme meg. Han kom hjem med See by chloé, og den falt veldig i smak. Nydelig duft, synes jeg.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 11:30   #5
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Dolce Gabanna Light Blue liker jeg godt, og den er en lett og frisk parfyme.

Gammel 10-03-13, 11:36   #6
maggypop
nye muligheter

maggypop sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
maggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt liktmaggypop er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av mkj, her.

Dolce Gabanna Light Blue liker jeg godt, og den er en lett og frisk parfyme.

Den er veldig god. Den er av de få parfymene jeg har klart å bruke opp før den ble gammel.

Gammel 10-03-13, 11:41   #7
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Light Blue er en av de jeg i utgangspunktet likte og trodde jeg kunne ha, men som ikke fungerte likevel. Jeg har migrene og blir fort kvalm av mange parfymer.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 11:42   #8
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker alle Filifjonka nevner og høyner med Dolce Gabbana The One Rose. Flower bomb er nok den som er mest krydret av disse.

Gammel 10-03-13, 12:35   #9
ItsOnlyMe
Opp og fram, - framover

ItsOnlyMe sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
ItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smartItsOnlyMe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hugo Boss Femme kanskje? Flower Bomb lukter fantastisk, men muligens litt tyngre enn hva du er ute etter?

Gammel 10-03-13, 12:46   #10
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Elisabeth Ardens Green Tea er frisk og lett og det er også DKNY sin serie Be Delicious.

Gammel 10-03-13, 12:48   #11
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Jeg lager liste, og skal teste alle neste gang jeg er på parfymeri. Tusen takk!
(Men har fremdeles plass til flere på listen....)

Gammel 10-03-13, 12:55   #12
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er glad i nesten alle Hugo Boss-parfymene. Nå er det Femme jeg bruker (og får mye skryt av).

Gammel 10-03-13, 12:56   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Her er en tråd jeg lagde en gang.

Nå bruker jeg Calvin Klein Eternity Moment.

Gammel 10-03-13, 13:07   #14
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Denne ser ikke så lovende ut, kanskje, men dette er min yndlingsparfyme. Den lukter supergodt:

Gammel 10-03-13, 13:08   #15
rine
Halloen!

rine sin avatar

Standard

Er det en barneparfyme, Skremmern? Og hva heter den? Bare "Love?" :myser:

Gammel 10-03-13, 13:37   #16
Hannah
tankefull

Hannah sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 111
Hannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt liktHannah er virkelig godt likt
Standard

Jeg er veldig glad i Chance Chanel eau tendre. Det er første parfyme jeg har brukt opp, opptil flere ganger.

Hannah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:39   #17
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Jeg liker de clean-parfymene.
Lukter rett og slett rent og pent.

Gammel 10-03-13, 13:40   #18
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av rine, her.

Er det en barneparfyme, Skremmern? Og hva heter den? Bare "Love?" :myser:

Nei, det er dameparfyme. Den heter Harajukulovers Love.

Gammel 10-03-13, 13:42   #19
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Nei, det er dameparfyme. Den heter Harajukulovers Love.

Kusina mi elsker også den. Lukter godt. Det er Gwen Stefani (No doubt) sin serie tror jeg.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-13, 13:44   #20
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Standard

Å, er det? Den er utrolig god, og jeg er ikke spesielt glad i parfyme. Jeg fikk den av min svigerinne way back when, og sverger ved den.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.