|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
I mål
|
![]() Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?Storebror skal etterhvert feire bursdag på Leos, og har en kamerat som ikke tåler melk og gluten. Noen andre som har vært borti problemstillingen? Har Leos noe å tilby i slike tilfeller, til denne kameraten? |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Nov 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?De har noe glutenfritt , og melkefrie pølser. Her i byen kan de endel om allergier og informerer også om at pommesfrites kan inneholde forurensning fra glutenholdige produkter som stekes i samme frityr.
![]() |
#3 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?Jeg tror man får allergivennlige produkter her i byen i alle fall.
![]() |
#4 |
I mål
|
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?De skal ha pizza. Jeg tenker jo at gutten det gjelder evt må få noe annet da. Det kan hende moren hans foretrekker å sende med noe, men jeg tenkte jeg ville sjekke hva de kunne tilby i alle fall. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?
Hvis pizzaen skal være gluten og melkefri vil jeg regne med at du må sende med. Det er jo ikke bare-bare å lage for uinnvidde.
![]() |
#6 |
I mål
|
Ja, det ender sikkert med at moren gjør det, men jeg vil likevel gjerne sjekke. Hvis det er sånn at han feks kan få gluten- og melkefrie pølser, kan jeg i alle fall tilby det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Har hørt at det finnes en ferdig sjokoladekakemiksblanding uten gluten og melk, men vet ikke hvilken leverandør som har den. Tror den er nevnt i en eller annen tråd her inne...
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?Leos lekeland i ditt nabolag takler allergier på strak arm.
![]() |
![]() |
#12 |
I mål
|
Flott, bra info. Ja, vi skal selvsagt bruke den lokale. Jeg stikker innom og prater med dem i forkant. Blått smør er selvsagt uproblematisk.
Nemlig. Nå er jo den kaka faktisk storebrors favoritt, så da er det ikke mye å lure på. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?Du kan ho dobbelsjekke med foreldrene til barnet om den kaka er grei. Det er den vi pleier å servere når det er små glutenallergikere i selskapet.
![]() |
#14 |
I mål
|
Ja, jeg kommer til å prate med henne uansett. Jeg kjenner henne godt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?Regal sin langpannesjokoladekake er også glutenfri, og veldig god.
![]() |
![]() |
#17 |
Glamorøs
|
Nei, det er den ikke. Den inneholder både hvetemel og melkepulver.
![]() |
#18 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Bursdag på Leos lekeland - har de mat uten melk og gluten?En av de store fordelene med å holde bursdag "eksternt" er jo nettopp at de klarer å ta høyde for allergier og sånt. Vi ga bare beskjed om hvor mange som hadde hvilken allergi og hvor mange som skulle ha halalmat, og så fikset de det. Både hos Leos Lekeland og i fjor da vi holdt kinobursdag.
![]() |
![]() |
#19 |
Audacious
|
Et godt tips med denne kaka er å bruke jus i stedet for vann, både eplejus og appelsinjus funker fint.
![]() |
#20 |
Carve canem
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Øvre Romerike
Ja jeg bakte da vitterlig denne til selskap for en uke siden, fordi den skulle være uten gluten og melk, og det stod da tydelig på pakken at den var det, så nå ble jeg litt skremt ett øyeblikk.
![]() |
![]() |
|
|