Hvorfor sensurerer man drittslengere? (Trakassering på nettet)
Jeg ser på den svenske dokumentaren om "näthot", som vel har vært diskutert her tidligere, og kom på saken der Anne-Kat Hærland for en uke eller to siden siterte, med navn og bilde, folk som med åpen FB-profil hadde sjikanert lederen av SP-ungdommen. Dagbladet omtalte saken, men sladder navn og bilder. Det samme skjer i denne dokumentaren. De sladder navn og bilder på de som har lagt ut grove, grove trusler, under fullt navn. De kamuflerer til og med stemmene!
Hvorfor?! De har lagt ut noe offentlig - hvorfor skal de skjermes?
Jeg er i grunnen veldig enig med kommunikasjonsdirektøren i TV Norge:
Sitat:
Svein Tore Bergestuen, kommunikasjonsdirektør i TVNorge, sier til Dagbladet at han er fornøyd med Hærlands avgjørelse.
- Jeg synes det var et usedvanlig godt redaksjonelt grep når tema var sjikanering av kvinner i offentligheten. Nesten rart at ikke noen har gjort det før. Når sinte unge menn lirer av seg slikt i all offentlighet, må de tåle at noen videreformidler det også. Drittsekker har ikke noe spesielt vern, verken i Vær Varsom-plakaten eller ellers i samfunnet. Og godt er det, sier han.
http://ipad.dagbladet.no/2013/02/19/...orch/25842680/