|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Introvert optimist
|
![]() Kan noen lære meg om kikerter?Det er en matvare som stadig dukker opp nå synes jeg. Hvordan brukes de best, altså til hva slags mat? Finnes de i flere utgaver? Tørkede som må bløtlegges for eksempel?
![]() |
#3 |
Pauset
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterJeg pleier å kjøpe hermetiske og lage hummus. Det er nydelig. Spiser det som tilbehør til kjøttretter og som pålegg. Smaker supergodt på fersk loff, flatbrød og sikkert masse annet og. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Nysgjerrig
Medlem siden: May 2010
Hvor: i Midnattsollandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterDe finnes tørkede som bløtlegges og kokes, eller i ferdigkokt hermetisk utgave. Klassisk kikert-mat er hummus, en nydelig dipp laget av mosede kikerter. Ellers brukes det som du sier til mye, jeg forbinder det typisk med indisk og marokkansk mat, men du finner dem egentlig over alt. |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterEg bruker det som erstatning for kjøtt i diverse vegetarrettar og i salater. Veldig godt.
![]() |
![]() |
#6 |
Personlig pessimist
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterKikertkarbonader er veldig godt! http://www.veganeren.com/2011/09/kikert-karbonader.html
![]() |
![]() |
#8 |
Librocubicularist
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterEin enkel og grei lunsj eg ofte spis er ein halv boks kikerter, ein boks tunfisk og ei spiseskei rømme. Veldig godt og mettande.
![]() |
![]() |
#9 |
Off the map.
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterJeg lager en slags lunken salat som blir godt mottatt:
![]() |
#10 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerter
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Lille tyrann
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Oslo
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterJeg bruker det i "linsesuppe", dvs. jeg bruker kikerter istedet for linser.
![]() |
#12 |
X First Lady
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterSmaker veldig godt i lammegryten jeg lager. Bruker også kikerter/brune bønner når jeg lager ørret eller laks i form. Også godt i salater. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterHummus og falafler har jeg brukt det til stort sett - synes det er veldig godt |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Ferdiglada
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterEg som trudde Nenne av alle mennesker hadde en skrivefeil og hadde tenkt lime inn denne.
![]() |
![]() |
#17 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerterTusen takk for svar med oppskrifter og lenker og alt med seg. Her er det bare å prøve noe nytt skjønner jeg.
![]() |
#19 |
Bedreviter
|
![]() Sv: Kan noen lære meg om kikerter
Jeg var også på vei inn i tråden for å informere om at det første Nenne måtte vite om kikkerter, var hvordan man stavet ordet. |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|