Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold > Madam Mims oppskriftsforum

Hvordan flår jeg en paprika?

Madam Mims oppskriftsforum Har du noen gode oppskrifter å dele, eller er på jakt etter noen gode oppskrifter? Da er dette det rette forumet.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 03-10-06, 10:28   #1
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Hvordan flår jeg en paprika?

Ja, kan noe fortelle meg det?

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:32   #2
cilen
re:designer
 
cilen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.103
cilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de flestecilen er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

skal man ikke bare duppe den i kokende vann da? eller..?

cilen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:51   #3
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Opprinnelig lagt inn av cilen, her.

skal man ikke bare duppe den i kokende vann da? eller..?

Jeg vet at det er slik en flåt tomater, men er ikke sikker på paprika. Har ikke nok paprika til å prøve meg frem.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:52   #4
Skilpadda
flisespikker
 
Skilpadda sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 35.115
Blogginnlegg: 673
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Jeg har aldri gjort det, men har sett oppskrifter der man skal steke dem i ovnen til skinnet blir litt svidd og boblete, og så kan man gni skinnet av med f.eks. et papirhåndkle.

__________________
Skilpadda (mars 1970) og Datteren (des. 2002)
Men are from Earth. Women are from Earth. Deal with it.
Skilpadda er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 10:57   #5
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg har aldri gjort det, men har sett oppskrifter der man skal steke dem i ovnen til skinnet blir litt svidd og boblete, og så kan man gni skinnet av med f.eks. et papirhåndkle.



Det kan være lurt å putte dem i en plastpose noen minutter når de kommer ut av ovnen, før man gnir av skinnet.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:01   #6
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Hvor mange grader og hvor lenge? *må ha det inn med teskje*

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:48   #7
allium
Bare sær
 
allium sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 11.205
allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Opprinnelig lagt inn av Sparky, her.

Hvor mange grader og hvor lenge? *må ha det inn med teskje*

Jeg er en sånn "ta litt av dette og passe mye av dette" person, så jeg har dessverre ingen teskje.

Men ganske varmt, og hold øye med dem. Når de begynner å få svarte bobler, tar du dem ut. Og del dem i to og ta ut frøene før du setter dem i ovnen.

__________________
90 - 96 - 00

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 11:54   #8
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Ok. Jeg får prøve da.

Følge godt med. Hm. Satt her foran pc'en og googlet etter fremgangsmåte på denne flåingen. Glemte helt ut gryten med kyllingkraft jeg holdt på å redusere. Den ble definitivt redusert ja.

Tusen takk for svar, alle sammen!

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:11   #9
Sparky
Mean Milk Machine
 
Sparky sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 217
Sparky er litt kul
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Prøvde først med vanlig over- og undervarme. Høy temperatur. Det tok tid. Satte så på grillen (svakeste hakket) og *vips* så begynte skinnet å blåse seg opp og løsne. Superenkelt jo.

Sparky er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:13   #10
den lille røde høna
Nybegynner
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 20
den lille røde høna har et hav av muligheter foran seg
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Grillen gjør nok susen ja!

den lille røde høna er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-10-06, 12:18   #11
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Sett på grillen på 250 C eller finn frem creme brulee-brenneren.

Skjær paprikaen slik at du får størst mulig og flate stykker. Legg paprikaen flatt på en stekeplate, uansett om den skal inn i ovnen eller ikke (skjærefjøler kan smelte eller ta fyr) og la dem grilles i noen minutter til skinnet er svart. Ta dem ut og hiv dem i en plastpose. Vent noen minutter og dra av det svarte skinnet. Alternativt kan man svi skinnet med brenneren, og følge resten av prosedyren.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-10-06, 16:53   #12
Ingrid-lille
Dramaqueen
 
Ingrid-lille sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Nordens Paris
Innlegg: 1.402
Ingrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smartIngrid-lille imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvordan flår jeg en paprika?

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

eller finn frem creme brulee-brenneren.

Ja, den ja... *leiter innerst i skapet, for jeg en sånn til og med...*

Ingrid-lille er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no