|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Gal kattedame
|
Bagasje på RyanairUngene skal med besteforeldene til Skottland i påsken. De har en stor koffert,men skal også ha en håndbagasje hver. Ryanair er jo kjent for å være firkanta på målene sine, som er smalere enn andre selskap. 55x40x20, mot 55x40x23 andre steder.
|
|
|
#3 |
|
Fortynnet
|
Sv: Bagasje på RyanairVi har tre helt vanlige håndbagasjekofferter, og alle de er innenfor målene til Ryan Air. Er de over 20 cm i dybde selv når det ikke er noe oppi? Er det harde kofferter som ikke kan klemmes det aller minste sammen? |
|
|
|
|
|
#4 |
|
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bagasje på RyanairDe er så firkantet at håndbagasjen skal passe i en kurv med de oppgitte målene. Er den for stor kan du risikere at du må betale ekstra for å sende den.
|
|
|
#5 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bagasje på RyanairEtter min erfaring er de ikke så nøye på det i Norge, men ekstremt firkantede i London. Der både måler og veier de. Trikset er å ha en gigantisk veske (ikke sekk) i stedet for koffert, den måler de ikke fordi det er veske, og hvis du oppfører deg som om den ikke veier noenting så slipper man veinga også. Det vil si danse bortover uten bekymringer selvom skulderen din holder på å ramle av. :erfaren london-shopper: |
|
|
|
|
|
#6 |
|
By the Sea
|
Sv: Bagasje på RyanairHåh, jeg har blitt stoppet med stor veske og måtte betale 350 kroner ekstra.
|
|
|
#7 |
|
Står på egne ben
Sv: Bagasje på RyanairBare følg reglene sier jeg bare. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Bagasje på Ryanair
|
|
|
|
|
|
#9 |
|
navnet sjemmer ingen
Sv: Bagasje på RyanairDette en av mange grunner til at jeg ikke flyr Ryanair. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Bagasje på RyanairDe er veldig strenge! Mange ble plukket ut av køen for å måle håndbagasjen når vi reiste med de sist. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Textrovert
|
Sv: Bagasje på RyanairJeg har faktisk aldri fått verken målt eller veid håndbagasjen med Ryanair, men skjønner at de kan ha blitt strengere. Så det må vi ha i bakhodet til sommeren, ser jeg. Jeg har derimot måtte pakke om bagasjen fordi innsjekket koffert veide 750 gram for mye. Jeg tok ut en t-skjorte, la den i en annen koffert, og så var alt bra.
|
|
|
#12 |
|
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
Sv: Bagasje på Ryanair
Jeg synes det er lettere å forholde seg til at Ryanairs bagasjeregler faktisk er regler (som oftest) og ikke et skjønnsspørsmål avhengig av hvem du treffer.
2006 og 2009 Sist redigert av Zulu : 20-03-13 kl 10:44. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Textrovert
|
Sv: Bagasje på RyanairJeg synes også at det er greit å forholde seg til Ryanair, men jeg har reist så mye med dem at jeg vet at de er regelryttere og at det er liten vits i å ta sjansen.
|
|
|
#14 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bagasje på RyanairEuropris altså. Får ta en tur ned å se. Det blir for lite med bare en liten sekk, de skal være i fire dager.
|
|
|
#15 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Sv: Bagasje på RyanairJeg har to lettvekts kofferter fra Samsonite, med målene 55x40x23. De passer inn i RA sin måleenhet på Torp. Ikke noe problem, men jeg ville ikke stappet de slik at de buler. Vi har reist med Samsonite koffertene Torp - Alghero tre ganger. Du kan teste om du er du nær lufthavnen, for du finner målestativet før innsjekkingen. Vi har håndvekt fra Clas Ohlson.
|
|
|
|
#16 |
|
Gal kattedame
|
Sv: Bagasje på RyanairVi har også to kofferter med de målene og har flydd fra Torp med dem mange ganger med Wissair, men aldri sjekket om de passet oppi Ryanair sine bokser. Bor ikke langt unna, så kan jo stikke bortom etter jobb en dag før ferien.
|
![]() |
|
|