Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > HPs vevstove

Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

HPs vevstove Forum for datasnakk.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-03-13, 19:55   #1
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Spørsmål

Jeg er en idiot ("Politivirus"), ala: Hjelp!

Sier til barna at de ikke skal trykke på noe før de vet hva det er eller spør meg.
Vel, ikke spør meg...

Jeg holdt på å legge inn et par nye kontakter i e-posten jeg har gjennom idrettsklubben til barna, bl.a. en ny trener. Mens jeg ventet på noe annet på pc'n så jeg at denne treneren sto med en blogg. Jeg ble nysgjerrig og skulle se på den. Noe om "min tid i militæret" eller noe i den duren. Jeg gadd ikke klikke på noen ting. Jeg holdt på med mye forskjellig på pc'n samtidig så da en "java-boks" dukket opp klikket jeg på "run".
Idiot.

Jeg har tydeligvis fått "politivirus"... Hvordan blir jeg kvitt den??? Jeg kan logge meg inn på "gjest" og ungene sine brukere på pc'n, men ikke meg selv uten å få opp dustestemmen som sier jeg må betale 1000 kr. Jeg skjønner at det bare er tull, og skal ikke betale noe.

Jeg prøver å google løsninger, men nå ble jeg skeptisk, og tror ikke på noe av rådene. (litt sent å bli skeptisk...) Har kjørt virusscan uten å finne virus. Jeg har en HP-maskin, Probook 4520 om det har noe å si.

Hva skal jeg gjøre?

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:32.