Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Barn på tog

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 24-03-13, 08:45   #1
Krem
Bør lage seg en tittel selv

Medlem siden: Oct 2006
Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Barn på tog

Jeg tenkte å ta med barna til Oslo mandag, med tog fra Akershus. Vi tar mannens månedskort, så jeg tenkte sjekke om vi fikk noe rabatt.

På NSB sine sider står det at man på lørdager kan reise inntil 4 barn gratis på en fullprisbillett, i hele Norge unntatt Oslo/Akershus, siden her er Ruter med i systemet. Er det virkelig sånn, eller har jeg misforstått?

Krem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 08:59   #2
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Barn på tog

På lørdager og søndager reiser inntil fire barn gratis sammen med en fullt betalende voksen. I Oslo og Akershus.

Gammel 24-03-13, 09:26   #3
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ruter og NSB har billettsamarbeid i Oslo og Akershus og billetter kan brukes om hverandre. Regelen om fire gratisbarn under 16 pr voksenbillett i helgene gjelder begge typer billetter, men på hverdager må hvert barn mellom 4 - 16 ha egen billett i Rutersystemet, ser det ut som.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 09:28   #4
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Men fullpris er ikke månedskort.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 09:35   #5
LittLemen

LittLemen sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
LittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smartLittLemen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

I helgene kan man ha med 4 barn gratis, uansett hvilke type billett den voksne bruker, i Rutersystemet.

Gammel 24-03-13, 09:39   #6
Krem

Krem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt liktKrem er virkelig godt likt
Standard

Ok, da er jeg med. Mente det var sånn, men ble usikker etter å ha lest på nettsiden. Da betaler jeg for ungene i morgen.

Gammel 24-03-13, 11:07   #7
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

På ruter sine nettsider står det dette:

Sitat:

Familierabatt: Lørdager, søndager og helligdager (ikke 17. mai) kan du ha med inntil 4 barn (eller hunder) gratis ved bruk av hvilken som helst voksenbillett.

Og siden ruter og NSB fungerer på samme billettsystem i Oslo/Akershus, så har i hvert fall jeg tatt tog med ungene på mannens månedskort i god tro.

På mandagene må man kjøpe billetter også til barna.

Gammel 24-03-13, 11:18   #8
amylin
One of These Days

amylin sin avatar

Blogginnlegg: 247
amylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtidamylin har en fantastisk fremtid
Standard

Ok, jeg fikk beskjed om at det ikke gjaldt månedskort, men en stund siden da.

amylin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 11:34   #9
Skytte

Skytte sin avatar

Blogginnlegg: 105
Skytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de flesteSkytte er kulere enn de fleste
Standard

Man kan reise med barn på månedskort i Oslo nå i helgene. Det ble endret for en god stund siden.

Skytte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 11:40   #10
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg er mest forundret over at mor skal reise med farens månedskort?

Jeg har hatt en god andel månedskort på toget, men da på vestlandet, ikke ruter-greiene. Men de var personlige, som alle andre månedskort jeg har vært borti, og jeg kunne naturlig nok ikke reise på mannens kort. (ungene mine var på den tiden så små at vi ikke betalte for dem, så den delen var ikke så aktuell)

Gammel 24-03-13, 11:42   #11
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Jeg er mest forundret over at mor skal reise med farens månedskort?

I Oslo/Akershus kan man velge om man skal ha personlig månedskort eller ikke. Mannen min har ikke-personlig månedskort, så jeg bruker ofte hans hvis jeg skal til byen på ettermiddagene.

Gammel 24-03-13, 11:43   #12
Malama

Malama sin avatar

Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Ahh, så lurt! Det hadde de ikke i Bergen, da jeg og mannen jobbet hver våre dager (Han jobbet tre dager i uka, jeg jobbet to (for vi hadde en unge uten barnehageplass) og vi måtte ha hver våre togkort. (Jeg endte da med kippekort, siden jeg måtte ta toget minst ganger i uka for at mpnedskortet skulle lønne seg, og jeg tok det jo bare 4)

Gammel 24-03-13, 11:51   #13
Krem

Standard

Ikke-personlige månedskort er faktisk veldig greit ja!

Gammel 24-03-13, 12:00   #14
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Malama, her.

Ahh, så lurt! Det hadde de ikke i Bergen, da jeg og mannen jobbet hver våre dager (Han jobbet tre dager i uka, jeg jobbet to (for vi hadde en unge uten barnehageplass) og vi måtte ha hver våre togkort. (Jeg endte da med kippekort, siden jeg måtte ta toget minst ganger i uka for at mpnedskortet skulle lønne seg, og jeg tok det jo bare 4)

Nå får man upersonlig månedskort her i Bergen å.

Gammel 24-03-13, 12:05   #15
Malama

Malama sin avatar

Standard

Litt for sent for oss, som har flyttet fra byen, og bor et sted uten togbane... Jaja. fint at verden går fremover, om vi kunne delt på et månedskort den gangen Knerten var hjemme, hadde det vært lurt.

Gammel 24-03-13, 12:12   #16
Luvi
En anelse distre

Luvi sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Nå når jeg leser denne tråden slår det meg at slik at det sannelig her også at barn reiser gratis i følge med voksne i helgene (buss da, men samme greia). Da synes jeg det er litt dumt da vi reiste med buss forrige helg at ingen av bussjåførene nevnte at det faktisk er gratis for henne da vi viste frem billetten. Betalte med mobillett for henne. Vel vel, de de har vel andre ting å holde styr på enn å informere om slikt, men nå må jeg prøve å huske det til neste gang.

Sist redigert av Luvi : 24-03-13 kl 12:44.
Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 12:36   #17
isola
Kakemonster

isola sin avatar

Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Viken
Blogginnlegg: 6
isola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt liktisola er virkelig godt likt
Standard

Vi fikk påminnelse i billettkontroll i går. Min fireåring var superhappy for eget reisekort, så da vi skulle hjem igjen fant jeg ut at 15 kr var en grei pris å betale for å unngå meltdown.

Gammel 24-03-13, 12:41   #18
Malama

Malama sin avatar

Standard

Knerten, og Mikro, hadde stadig egen bilett når vi tok tog da, når jeg ikke hadde månedskort, i alle fall. Bare trykket på bilettautomaten at jeg hadde 2 barn under 4 år, og ut kom det to biletter, kr 0, men hey, de fikk hver sin å vise frem. Det ble dog bare gjort når jeg skulle ha en selv også, for jeg tenkte jo ikke på det når jeg hadde mpnedskort, så jeg vet ikke om vi hadde fått ut bare de, uten å bestille en voksen også?

Gammel 24-03-13, 12:48   #19
Xian
Tvåtusentalssuffragett

Xian sin avatar

Xian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt avXian har mye å være stolt av
Standard

Det stemmer at man kan ha med fire barn gratis i helgen, også på månedskort. Dette er jo egentlig et veldig godt tilbud!

Da jeg var ungdom kunne vi, så fort en av oss hadde fylt 16, få oss en veldig billig Oslo-tur med denne ordningen. Fem stykker på én voksenbillett. Jeg husker konduktørene pleide å blir ganske sure av dette (!).

Vegen er lystig, og vegen er vrang.
Xian er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 24-03-13, 13:08   #20
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær

Medlem siden: Jan 2007
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av amylin, her.

Men fullpris er ikke månedskort.

Jeg reiser alltid gratis med mine barn i helgene på mitt ruter 30-dagerskort.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.