|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Barn på togJeg tenkte å ta med barna til Oslo mandag, med tog fra Akershus. Vi tar mannens månedskort, så jeg tenkte sjekke om vi fikk noe rabatt. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn på togPå lørdager og søndager reiser inntil fire barn gratis sammen med en fullt betalende voksen. I Oslo og Akershus.
|
|
|
|
#3 |
|
Kidding, right?
|
Sv: Barn på togRuter og NSB har billettsamarbeid i Oslo og Akershus og billetter kan brukes om hverandre. Regelen om fire gratisbarn under 16 pr voksenbillett i helgene gjelder begge typer billetter, men på hverdager må hvert barn mellom 4 - 16 ha egen billett i Rutersystemet, ser det ut som.
|
|
|
|
#5 |
|
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn på togI helgene kan man ha med 4 barn gratis, uansett hvilke type billett den voksne bruker, i Rutersystemet.
|
|
|
#6 |
|
Sv: Barn på togOk, da er jeg med. Mente det var sånn, men ble usikker etter å ha lest på nettsiden. Da betaler jeg for ungene i morgen. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barn på togPå ruter sine nettsider står det dette:
Og siden ruter og NSB fungerer på samme billettsystem i Oslo/Akershus, så har i hvert fall jeg tatt tog med ungene på mannens månedskort i god tro.
|
|
|
|
#10 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Barn på togJeg er mest forundret over at mor skal reise med farens månedskort?
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Barn på tog
I Oslo/Akershus kan man velge om man skal ha personlig månedskort eller ikke. Mannen min har ikke-personlig månedskort, så jeg bruker ofte hans hvis jeg skal til byen på ettermiddagene.
|
|
|
|
#12 |
|
Sv: Barn på togAhh, så lurt! Det hadde de ikke i Bergen, da jeg og mannen jobbet hver våre dager (Han jobbet tre dager i uka, jeg jobbet to (for vi hadde en unge uten barnehageplass) og vi måtte ha hver våre togkort. (Jeg endte da med kippekort, siden jeg måtte ta toget minst ganger i uka for at mpnedskortet skulle lønne seg, og jeg tok det jo bare 4)
|
|
|
#13 |
|
Sv: Barn på togIkke-personlige månedskort er faktisk veldig greit ja! |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn på tog
Nå får man upersonlig månedskort her i Bergen å.
|
|
|
#15 |
|
Sv: Barn på togLitt for sent for oss, som har flyttet fra byen, og bor et sted uten togbane... Jaja. fint at verden går fremover, om vi kunne delt på et månedskort den gangen Knerten var hjemme, hadde det vært lurt.
|
|
|
#16 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn på togNå når jeg leser denne tråden slår det meg at slik at det sannelig her også at barn reiser gratis i følge med voksne i helgene (buss da, men samme greia). Da synes jeg det er litt dumt da vi reiste med buss forrige helg at ingen av bussjåførene nevnte at det faktisk er gratis for henne da vi viste frem billetten. Betalte med mobillett for henne. Vel vel, de de har vel andre ting å holde styr på enn å informere om slikt, men nå må jeg prøve å huske det til neste gang. Sist redigert av Luvi : 24-03-13 kl 12:44. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Kakemonster
|
Sv: Barn på togVi fikk påminnelse i billettkontroll i går. Min fireåring var superhappy for eget reisekort, så da vi skulle hjem igjen fant jeg ut at 15 kr var en grei pris å betale for å unngå meltdown.
|
|
|
|
#18 |
|
Sv: Barn på togKnerten, og Mikro, hadde stadig egen bilett når vi tok tog da, når jeg ikke hadde månedskort, i alle fall. Bare trykket på bilettautomaten at jeg hadde 2 barn under 4 år, og ut kom det to biletter, kr 0, men hey, de fikk hver sin å vise frem. Det ble dog bare gjort når jeg skulle ha en selv også, for jeg tenkte jo ikke på det når jeg hadde mpnedskort, så jeg vet ikke om vi hadde fått ut bare de, uten å bestille en voksen også?
|
|
|
#19 |
|
Tvåtusentalssuffragett
Hvor: Oslo
Sv: Barn på togDet stemmer at man kan ha med fire barn gratis i helgen, også på månedskort. Dette er jo egentlig et veldig godt tilbud!
|
![]() |
|
|