Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Grå ble lilla

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-03-13, 09:04   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Grå ble lilla

Fy f altså. Vi gikk til innkjøp av en REN gråfarge, S2000n. Den skulle ikke ha noe gult eller blått i seg, men nå som vi er ferdige med hele stua ser vi at den er helt lyseblå/ lilla. Uff og uff. Det betyr at vi må male på nytt.

Noen som har denne fargen og har fått samme resultat?

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:12   #2
m^2
Bør lage seg en tittel selv
 
m^2 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 13.929
Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Rent grått "suger" til seg farge fra omgivelsene - det er derfor man ofte blir anbefalt at den skal brekkes litt for å gi den en fargetone man velger selv.

Hvordan er lyset? Hva slags lyspære er det der - kan dere prøve å skifte den/de? Er rommet tomt eller er det møblert; møblene vil kunne endre hvordan du oppfatter fargen også. Gardiner? Gulvteppe?

Lys og omgivelser har enormt mye å si for hvordan man oppfatter en farge

m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:14   #3
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har også malt med ren grå, og innimellom ser fargen grønn ut.
Det har ikke med fargen å gjøre men lyset som kommer utenfra.
Kan det være noe slikt hos dere også? For det er vel ikke noe tvil om at hvit og svart aldri kan bli noe annet enn grå?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:24   #4
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Ta med deg spennet med maling inn til en fargehandler, de kan måle og se om det er riktig. Jeg har vært med på at det hang igjen en dråpe i maskinen og gråfargen ble rosa, men det var lenge siden. Ellers er det som m^2sier, fargen trekker til seg fargene i omgivelsene og skifter etter lyset og hva som er av farger ellers.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:33   #5
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har malt vegger i spisestue, pluss kjøkkeninnredning og takbjelker i ren mørkegrå (mye mørkere enn deres), nemlig S-6000N. Jeg elsker nettopp det at den forandrer farge gjennom dagen - fra lillarosa i soloppgangen, til grønnskjær i solnedgang, mørkegrå på kvelden og ellers blir det forandret etter hvordan vi belyser og møblerer rommet. En utrolig levende og fin farge!

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:34   #6
silje
Superduperaktiv
 
Medlem siden: Jun 2008
Innlegg: 544
silje er litt kulsilje er litt kul
Standard

Sv: Grå ble lilla

Kjent problem.
Jeg har, i mine øyner, lysblå gang. Skulle vert grå. Koden her var også "ren", husker ikke; 1000 ??

Verre er likevel trappa på foreldrene mine sin hytte. Den er virkelig LILLA . Foreldrene mine tror fortsatt den er grå, for de kjøpte jo grå maling....

silje er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:37   #7
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Å, ok. Jeg troor ikke det er feil, for alle tre bøttene med maling ser like ut. De er også i samsvar med fargekartet.

Vi har bare hvite, grå og drivved møbler. En tapetvegg i auberginfarge (men den vender vekk fra alle de andre veggene). Rundt tapeten er det veldig lilla, men det er ikke så rart med den tapeten.

Skal ta noen bilder så ser dere.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:42   #8
Miss Norway
Kidding, right?
 
Miss Norway sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 12.630
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Les dette blogginnlegget, for det beskriver egentlig "problemet med grått" ganske greitt.
http://monas.blogg.viivilla.no/2011/12/03/998/

Løsning: Kjøp malingsprøver, og så må man prøve og feile med store malingsprøver på veggene.

__________________
I'm on a seafood diet. Everytime I see food, I eat.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:43   #9
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

[IMG][/IMG]

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:46   #10
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

[IMG][/IMG]

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:47   #11
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

På nederste bilde ser den mer grå ut akkurat på bildet.

Se bort fra maskeringsteip her og der, og rooootete bord.. Er ikke ferdig enda.

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:49   #12
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grå ble lilla

Ser lilla ut. Ihvertfall veldig tydelig på det første bildet. Kanskje fargen blir annerledes i kveldslys?

Likte veldig godt den fargen du har på veggen i entreen. Er det en latte-farge?

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 09:51   #13
Blondie
ctrl+z
 
Blondie sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 22.721
Blogginnlegg: 213
Blondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme omBlondie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Jeg synes det ser kjempefint ut! Som flere sier, grå forandrer seg utfra omgivelsene. På kjøkkenet vårt (med vegger malt i 'Tåkedis') er dette den flotteste effekten av dem alle.

__________________
It takes a forum to raise a child
Blondie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 10:48   #14
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

En vegg vil se forskjellig ut i ulikt lys.
Var en gang borti en fargekonsulent som ville bruke en nydelig gulfarge som var på et hus nede i bakken, inne på kjøkkenet. Det gule huset kunne vi se fra kjøkkenvinduet, og fargen var varm og mettet. Da den ble malt på kjøkkenet ble fargen sur sitrongul, og fargekonsulenten forklarte at hun ikke hadde tatt hensyn til at kjøkkenet fikk lys bare fra nord. Det ble mye prøving og feiling før det ble en levelig farge på det kjøkkenet!
Men gult som Odd Fellow ble det aldri.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 10:55   #15
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Grå ble lilla

Sånn ble vår grå også, men jeg synes nå det er veldig fint. Vi har lysere grå i stuen og mørkere i gangen, og jeg synes som Missa at det er fantastisk hvordan den skifter farge gjennom dagen og gjennom årstidene.

Jeg syns det ble nydelig, jeg.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 11:29   #16
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Grå ble lilla

Vi har gul stue og den er litt som type grå kanskje, fargen forandrer seg med lyset.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 12:18   #17
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Grå ble lilla

Jeg synes den ser grå ut.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 12:44   #18
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Tusen hjertelig takk for råd, kommentarer og innspill.

Vi endte opp med å male ferdig hele stua (hadde igjen sofadelen), og jeg hadde et par heftige hysteriske utbrudd. Sambo måtte få en nabo til å komme inn og overbevise meg om at det ikke er så knall lilla som jeg først syntes.
Så, nå skal vi leve en stund med denne fargen, og se om jeg kan bli venn med den..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 12:49   #19
Levic
Bør lage seg en tittel selv
 
Levic sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Innlegg: 2.801
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Grå ble lilla

Gina K, ja d er ferdigmalt panel. Kaffe latte. Det er egentlig neste prosjekt, men nå bet jeg ikke om jeg tør mer..

__________________
Tripp 03, trapp 08, Crocs 12
Levic er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-03-13, 12:49   #20
Drømmedama
keep on dreaming
 
Drømmedama sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 4.843
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Grå ble lilla

For meg ser den helt klart lilla ut. Pen farge, hvis du liker lyselilla. Hvis du ikke vil ha lyselilla vegger ville jeg helt klart malt over igjen, selv om det er irriterende med så mye ekstra jobb.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no