|
|||||||
| Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
| Se resultatene: Hvilken dag er det utdeling/jakt på påskeegg hos dere? | |||
| Lørdag før palmesøndag |
|
5 | 3,16% |
| Palmesøndag |
|
1 | 0,63% |
| Mandag, tirsdag eller onsdag før skjærtorsdag |
|
7 | 4,43% |
| Skjærtorsdag |
|
26 | 16,46% |
| Langfredag |
|
10 | 6,33% |
| Påskeaften (såklart) |
|
97 | 61,39% |
| 1.påskedag |
|
3 | 1,90% |
| 2.påskedag |
|
0 | 0% |
| De fylles hver dag |
|
2 | 1,27% |
| Har ikke tradisjon med påskegg |
|
1 | 0,63% |
| Annet |
|
6 | 3,80% |
| Deltakere: 158. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#2 |
|
lettere utlada
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Her blir det på fredag tror jeg. Passer best siden vi er hjemme den dagen, og da kan påskeharen gjemme dem i garasjen.
|
|
|
#3 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Mine får nå påskeaften, tidligere 1. påskedag. Det er 1. påskedag jeg er vokst opp med.
|
|
|
|
#4 |
|
Personlig pessimist
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?I utgangspunktet påskeaften. Men i år lurer jeg på om de skal få dem på langfredag, fordi vi kommer til svigerfars hytte da. Så da kan de like gjerne få eggene om kvelden, i stedet for å få noe annet godteri.
|
|
|
|
#6 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Mar 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Jeg tror de skal få fredag i stedet for påskeaften. Kan ikke huske hvilken dag jeg er oppvokst med.
|
|
|
#7 |
|
Glad i frukt
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?I år kom påskeharen med eggene onsdag. Det var fordi vi startet påskeferien denne dagen. Har ingen fast tradisjon for det. Da jeg var liten, fikk jeg påskeegg på påskeaften.
|
|
|
#8 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Det varierer. Min mor kom med påskeegg i går, så ungene fikk dem da. De fikk spise litt av dem i går og litt i dag. Hvis vi er på hytta så leter de etter påskeeggene på skjærtorsdag.
|
|
|
|
#9 |
|
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Gutta skal få i morgen, etter at vi kommer hjem fra slalomtur.
|
|
|
|
#11 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Påskeaften er jeg og mannen oppvokst med. Men jeg syns det blir så mye på en dag jeg.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Jeg er oppvokst med skjærtorsdag av en såpass sær (?) grunn at jeg og min bror uansett ikke spiste opp innholdet før mamma pakket dem vekk etter påske og la resten over i hver sin pose... ekstremt utslag av spaaaaaaaare det beste og "jeg kan ikke spise en ting han ikke har spist, for da vil han bare hovere over at han har den enda..."
|
|
|
#13 |
|
villende
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?De får dem når påskeferien starter. Og så jakter vi på Anthon Berg-egg en av de andre påskedagene. Jeg syns det er greit at eggene porsjoneres ut over hele påsken og det er faktisk ikke noe problem at de får litt av egget hver dag fremfor at det blir godtebonanza på påskeaften. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Etylbarbital
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Mine får på påskeaften. Eggene våre består av litt godteri (tilsvarende vanlig lørdagsgodterimengde) og en leke - i år får eldstemann en skylander og yngstemann perler og perlebrett. Ellers blir det godteri i løpet av påsken på tur og sånt.
|
|
|
#15 |
|
WF: BNBE
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?I år ble det tirsdag, siden hele familien var samlet da. Regner også med at de får hos faren sin, dit skal de i morgen.
|
|
|
|
#16 |
|
Bokglad
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Påskeaften.
|
|
|
#18 |
|
Fortynnet
|
Sv: Hvilken dag får ungene påskeegg?Påskeaften. Da jeg var liten fikk vi dem påskemorgen, altså 1. påskedag, men da jeg fikk småbarn selv så merket jeg at det ikke var så optimalt å spise godteri før frokost. Så jeg endret det til lørdagen, når de likevel skulle få godteri. Jeg husker jo hvor fantastisk spennende det var å ligge og vente på at det egget skulle være der om morgenen, jeg våknet gjerne klokka fem og lå og smugkikket. Men vi hadde et veldig mye strengere godteregime enn det mine unger har hatt, så for dem har det nok ikke vært like spesielt. |
|
|
|
![]() |
|
|