Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Gaver til lærere?

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-04-13, 22:29   #1
Annki
Englemamma
 
Annki sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2012
Hvor: Øvre Romerike
Innlegg: 1.584
Annki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populærAnnki er populær
Standard

Gaver til lærere?

Jeg sitter som klassekontakt for klassen til eldstemann som avslutter 10. klasse nå i vår. P.g.a foreldrebetaling og en dugnad vi hadde før en klassetur vi hadde i vinter, så har vi nå ett overskudd i klassekassa på noen tusen.

Jeg tenkte jeg skulle gi beskjed til kontaktlæreren, slik at hun kan finne på noe sosialt med klassen mot slutten av året som kan betales fra denne kassen, men tenker at jeg også må holde igjen litt til gaver til kontaktlærer, evt. andre lærere¨i forbindelse med avslutning i vår.

I den forbindelse lurer jeg på om det er vanlig å kjøpe gave til alle lærerne som har hatt klassen det siste året, eller bare kontaktlærer? Hvor stort beløp handler man for og hva kan være akutuelle gaver?

Setter pris på alle tips og innspill!

__________________
1997 - 2009 - 2010 - 2013
Alltid elsket, aldri glemt...
Annki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 09:39   #2
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.851
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Har ikke så store barn enda men her har vi bare gitt til hovedlæreren på vanlige avslutninger.
Eldste sin klasse har hatt en annen lærer som har hengt med fra 1.klasse, først som hjelpelærer, de 3 siste årene som engelsklærer og i år også som mat-og helselærer. Tror det ville ha vært hyggelig om hun også hadde fått en gave når de neste år går ut av barneskolen men aner ikke om det vil bli tenkt på av de som er klassekontakter.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 03-04-13, 15:37   #3
Charlie
Licence to thrill
 
Charlie sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Innlegg: 10.769
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Her får lærerne bare en liten oppmerksomhet, og bare "hovedlærerne" (2 stk). Maks en hundrings, tror jeg.

...hos oss er det klassekontaktene selv som lager slike arrangementer, evt etter avtale med lærer hvor det berører skoletid (gjaldt f.eks. en overnattingstur hvor vi avtalte at de dagen etter skulle ha uteskole/ naturfag på det stedet. Det var jo noe lærerne måtte si ja til, evt.).

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 02:01   #4
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Har aldri skjønt hvorfor ansatte i skoler og barnehager skal få gaver.. Egentlig burde de ikke hatt lov til å ta i mot personlige gaver, slik som helsearbeidere! De gjør bare jobben sin, og får betalt for det med lønn!..

FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 08:50   #5
mkj
Off the map.
 
mkj sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 14.130
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Har aldri skjønt hvorfor ansatte i skoler og barnehager skal få gaver.. Egentlig burde de ikke hatt lov til å ta i mot personlige gaver, slik som helsearbeidere! De gjør bare jobben sin, og får betalt for det med lønn!..

Hvis man snakker om noe som koster en hundrelapp eller to så er det snakk om en oppmerksomhet. En 'takk for følget'-gave. Det er i mine øyne helt uproblematisk. Ingen krise om man ikke gir noe, men en hyggelig gest rett og slett.

__________________
røverunger 03 og 08
mkj er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 08:55   #6
Lykken
Nek er allrighte dyr
 
Lykken sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Innlegg: 11.770
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Vi gir en oppmerksomhet som en blomst e.l hvert år, og etter 10 klasse synes jeg det er på sin plass, takk for samarbeidet de siste årene.

__________________
Det er bedre å vere lita og tøff,
enn en stor bløff! (Jeg er begge deler!)

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:00   #7
Syrinx
koko
 
Syrinx sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Ålesund
Innlegg: 9.024
Blogginnlegg: 39
Syrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt avSyrinx har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Jeg verken krever eller forventer å få noe fra klassen, men jeg synes det er utrolig hyggelig å få en oppmerksomhet. Jeg tar godt vare på det jeg får og husker alltid på elevene jeg fikk skåla/lysestaken/vasen av når jeg har den i bruk.

__________________
Dårlige vitser har også livets rett.
Syrinx er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:05   #8
oslo78
Er frisk!
 
oslo78 sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 9.789
Blogginnlegg: 28
oslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt avoslo78 har mye å være stolt av
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Jeg forventer heller ikke å få noe, men jeg blir utrolig glad for det jeg får. Blant annet har jeg et smykke jeg fikk av en elev jeg hadde for noen år siden hvor jeg hadde fått et veldig nært forhold til eleven gjennom mye jobbing med atferd. Det smykket er jeg utrolig glad i, og jeg tenker på eleven hver gang jeg bruker det.

__________________
Oslo78 - verdens heldigste mamma til Storebror 04, Storesøster 06 og Lillebror 10
oslo78 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 09:10   #9
Trulte
:)
 
Trulte sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 9.006
Trulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de flesteTrulte er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Jeg er ikke for obligatoriske gaver. Mener det kan være opp til hver enkelt. Jeg synes det er mye hyggeligere å gå ut med mitt barn og gi en gave som kommer fra barnet.
Å gå sammen alle om den vanlige lyslykten/ serviettene/ vasen/ skåla synes jeg burde bare tas bort.

__________________
Tuppa 04, Tassen 06, Spiren 09
Trulte er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:11   #10
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Min eldste har gitt hjemmelaget julegodt til sine lærere til jul i alle år. Det syns jeg er utelukkende positivt.

Å samle inn penger til gave til lærere er jeg skeptisk til, av samme grunn som jeg er prinsippielt skeptisk til alt som krever at man må bidra med penger til skolen.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:30   #11
Guttemammis
Sjokoholiker & hjemmekjær
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 8.309
Guttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt liktGuttemammis er virkelig godt likt
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Har aldri skjønt hvorfor ansatte i skoler og barnehager skal få gaver.. Egentlig burde de ikke hatt lov til å ta i mot personlige gaver, slik som helsearbeidere! De gjør bare jobben sin, og får betalt for det med lønn!..

Vi ga en liten oppmerksomhet til jordmor, og hun nok imot gaven.
Jeg visste ikke at det ikke var tillatt.
Både til barnehagepersonal, barnehagen og lærere går vi alltid kjøpt en liten gave til.

Guttemammis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 11:43   #12
D'Arcy
Snikende Ullteppe
 
D'Arcy sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 3.798
D'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelenD'Arcy er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Gaver til lærere?

Opprinnelig lagt inn av FruLarsen, her.

Har aldri skjønt hvorfor ansatte i skoler og barnehager skal få gaver.. Egentlig burde de ikke hatt lov til å ta i mot personlige gaver, slik som helsearbeidere! De gjør bare jobben sin, og får betalt for det med lønn!..

Av og til gjør noen en jobb ut over det man kan forvente og da synes jeg det er utrolig hyggelig å kunne vise det på en eller annen måte. Jeg gav en gang intensivavdelingen på sykehuset en enorm skål fylt med smågodt, pakket i cellofan med et personlig kort hvor jeg fortalte hvor viktig jobben deres er og hvor stor pris jeg satte på hver og en av de i en ekstremt vanskelig tid. Bare fordi!! Klart de får lønn, det får jeg og. Men jeg setter også pris på å få tilbakemelding på jobben min fra brukere. Det trenger ikke være en gave - det kan fint være en mail, eller en sms. Men enkelte ønsker altså å understreke dette med en flaske vin, en tegning eller et par hjemmestrikkede votter. Og det er så rørende og hyggelig at jeg begynner omtrent å grine hver gang. Og den følelsen ønsker jeg altså å gi mennesker som rører meg ekstra, selv om de "bare" gjør jobben sin.

__________________
Gutt 03
D'Arcy er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no