|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hjelp meg å lage god viltgryteJeg har både hjort, elg og rådyrkjøtt i fryseren. Ungene elsker Toros jegergryte.
![]() |
#2 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteJeg sjekker alltid Trines matblogg når jeg leter etter gode oppskrifter. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Borte
|
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteJeg improviserer alltid, men gode tips til smakstilsetninger/krydderier er knuste einebær, en bit persillerot, tørket laubærblad, brunost, skogsbær eller skogsbærsaft. Jeg lager ofte gryta med bare kjøtt, stekt løk og ovennevnte krydderier, og så har jeg grønnsaker og sopp ved siden av.
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteEnkelt-penkelt! Prøv Toro sin Rondane Viltgryte i staden for. Bedre enn Jegergryte. Og så kan du jo alltids sprite den opp litt med noko av det Røverdatter foreslår. Helsing Toro-dronning.
![]() |
#5 |
|
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteEg bruker hjortekjøtt. Bruner det saman med div. krydder (kjem ann på kva eg har i skapet) som salt, pepper, einebær, litt rosmarin etc. Tilsetter masse sopp og litt løk. Lar det surre litt. Så ein boks crème fraîche og litt tyttebærsyltetøy. Serverer med heimelaga potetstappe, og grønnsaker eller salat.
![]() |
#6 |
Rockesøster
|
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteHvis du har noen litt seige stykningsdeler anbefaler jeg å lage Boef Bourguignon med viltkjøttet sitedet for oksekjøtt, det er nydelig. Vil du ha den litt kremete kan du røre inn litt seterrømme rett før servering. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteStek et par skiver med bacon og ha oppi. Det er nydelig.
![]() |
#8 |
Flawsome
Medlem siden: Aug 2011
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteJacobs har mange gode basiskrafter, også viltkraft, mener jeg å huske. Jeg har prøvd flere av kraftene med hell, og kommer til å prøve viltkraft ved anledning. Ellers synes jeg at einebær, brun-/geitost og/eller tyttebær(syltetøy) er godt i viltgryte. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteViltkraft og brunet kjøtt. Pepper, salt og moste einebær. Brokkoli, sopp, bacon og løk. Litt creme fraiche eller matfløte. Stappe ved siden av. |
![]() |
![]() |
![]() |
#10 |
Salt in the rainbow
|
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryte
![]() |
#11 |
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() Sv: Hjelp meg å lage god viltgryteJeg har laget god viltgryte!
![]() |
|
|