|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Områder i Oslo med "gode skoler"Hvis man er amerikansk og har flyttet til Norge og tar for gitt at bare private skoler er bra nok, men nølende går med på at kanskje enkelte offentlige skoler også går an, men de må ha gode resultater, altså! Hvor skal man velg å bosette seg da, for å få best mulig skole? Og med "best", så kan man her ha et litt amerikansk syn på hva det betyr, mer enn det aller mest sosialdemokratiske.
![]() |
#2 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Jar? Ikke i Oslo da. |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"TIEY ble i utgangspunktet tatt i bruk på østkantskoler med utfordringer knyttet til språk, men har bredt om seg til å gjelde flere skoler, også uten den problemstillingen. Jeg er veldig fornøyd med TIEY slik det brukes på skolen til datteren min.
![]() |
![]() |
#4 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Kanskje Jar? Det tenkte jeg også på i går. Mannen, som er den jeg kjenner, er i tillegg til å være ny i Norge også VELDIG geografisk "challenged" - i går spurte han meg om det var lengst til østkysten eller til vestkysten i Norge - så det går ganske rundt for ham når han skal orientere seg.
![]() |
#5 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Oppsal? Nå kjenner jeg at det er JEG som er geografisk challenged her.
![]() |
#6 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Bekkelaget skole er veldig bra, men vi har et vennepar som nettopp flyttet dit og kun fikk inn et av sine tre barn der, selv om de bor 100 meter fra skolen. Den er smekkfull på så og si alle trinn. Vil tro at dette er noe som bør sjekkes også ved andre Osloskoler, det er jo et kapasitetsproblem mange steder. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Nytt år, nye muligheter
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Jar er veldig "hvitt" og sprengfull. Det er ikke helt lett å forutse skolekrets når man bosetter seg i østre Bærum for tiden, tror jeg. :bidrar:
![]() |
#8 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Oppsal. Bøler. Trasopp. Østensjø. (Alt dette er aktuelle skoler i området, men det er Oppsal jeg kjenner til spesielt.)
![]() |
![]() |
#9 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"De hadde begynt å researche privatskoler allerede - det aktuelle barnet er ikke født enda.
![]() |
#10 |
ej ikke møjkets heije
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Hvis barnet ikke er født enda
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Man skulle tro unger levde i skjul før de plutselig meldte seg som skolebarn i 6-årsalderen.
![]() |
#12 |
Men først, kaffe!
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Det er jo umulig å forutse ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"De tenker på den internasjonale skolen, ja. Men er også opptatt av dette med å være en del av et nærmiljø der man kjenner folk, og som innflytter så ER jo det lettere om man går på nærskolen.
![]() |
#14 |
Panzerekstremfeminist
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Høvik skole i østre Bærum er også bra - og har en liten koloni av tospråklige barn (engelsk-norsk). Og flytter inn i helt nybygde/nyrenoverte lokaler over sommeren. Ganske hvit, men ikke helhvit elevgruppe.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
#IsItOctoberYet?!
Medlem siden: Mar 2012
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Ljan skole på Nordstrand har både ledig kapasitet og svært gode resultater i alle fag på nasjonale prøver (som er den eneste måten jeg vet om hvor man kan "måle" skolen). Boligprisene er ganske så heftige, men absolutt muligheter
![]() |
![]() |
#16 |
Kaldt hode, varmt hjerte!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Det kommer ny internasjonal skole i Asker, som ikke koster skjorta som den i Bærum/Oslo. Åpner høsten 2013. Det er kanskje litt langt vest?
![]() |
#17 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"
Ja, man skal passe seg for å havne i Grav, Jar, Stabekk og Bekkestua kabalen. Men alle skolene har visst godt rykte.
![]() |
#18 |
Epikur
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Jeg ville vært veldig rolig på å sende ungene mine på de skolene Tjorven nevner. (Har venner med barn på omtrent alle). Tåsen, Kjelsås og Nordre Aker generelt ville jeg også tenkt var veldig bra. Gamle Grorudområdet er et hot område der jeg kjenner flere og flere ressurssterke kjekke folk med gode jobber som flytter. Masse fine gamle hus med store hager der.
![]() |
#19 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Jeg er veldig begeistret for Kjelsåsområdet, og tenker at det er fantastisk at det er så nær Maridalsvannet (der far i huset nok skulle fått gått seg grundig bort.
![]() |
#20 |
Passe aktiv
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
![]() Sv: Områder i Oslo med "gode skoler"Kanskje Årvoll med Tonsenhagen skole kan være noe. Skolen har godt rykte og er ikke hvit.
![]() |
|
|