|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Har bakt søte kaker
|
Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi planlegger to ukers ferie i Nord-Norge til sommeren. Skal ytterst på Senja, så kollektivtransport fra flyplassen er utelukket. Vi trenger bil til handling og utflukter ellers. Er 2 voksne og 3 barn og muligens en voksen til i perioder. Vi vurderer muligheten for at en av oss tar med ungene på fly og den andre kjører bilen vår oppover med stæsj og bagasje, og at vi møtes på flyplassen på Bardufoss.
|
|
|
#2 |
|
This is normal!
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Broren min og familien (3 barn) var der i fjor. En tok fly med ungene til Bodø, den andre hentet en leiebobil i Tromsø (tror jeg?) som ble kjørt sørover og plukket oppp røkla. Så kjørte de rundt et par uker og endte opp i Tromsø.
|
|
|
|
#3 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi trenger ikke bobil da, siden vi har hus. Men jeg burde vel undersøke litt nærmere med leiebilmulighetene. Ulempen da er at vi må drasse med vogn og all bagasjen på flyturen da.
|
|
|
#4 |
|
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Jeg hadde tatt fly med barna. Mannen har kjørt ruta flere ganger uten barn (han er fra Finnsnes) og jeg kan garantere deg at han ALDRI hadde kjørt hjem med barna. Sist redigert av Avatar : 04-04-13 kl 15:47. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Næmmen, jeg ferierer jo også ytterst på Senja hver sommer. Er du derfra kokos? Eller mannen din? Sist redigert av skyfri : 04-04-13 kl 18:27. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Takk for svar.
|
|
|
#7 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi deler oss, mannen tar med ungene på fly, og jeg kjører i forveien så jeg plukker dem opp på flyplass nærmest, med bilen full av bagasje. Samme andre veien, slipper dem av på flyplassen og kjører sørover alene.
|
|
|
#8 |
|
.
Medlem siden: Sep 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Der pleide onklene mine å levere fisken sin, men jeg tror aldri jeg har vært der selv. Vi har feriehus litt lengre sør på Senja. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
bits and pieces
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Standard hos oss var at mamma tok fly med oss barna mens pappa kjørte opp bilen.
|
|
|
|
#10 |
|
Har bakt søte kaker
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Var dårlig utvalg og horrible priser på leiebil fra Bardufoss.
|
|
|
#11 |
|
lider av tastleksi
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?
Det er ikke mye billigere andre steder, mener vi fant ut av de skulle ha 10 000 for drøye to uker for en vanlig stasjonsvogn for noen år siden. Da vi i tillegg måtte plusse på over 10 lapper på kennelkostnader eller flybilletter til bikkjene også ble vi enige om at å kjøre definitivt er mer fornuftig bruk av pengene.
|
|
|
#13 |
|
Muligens verdt å vente på
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Jeg kjørte den veien hver sommer, og nå gjør broren min det samme med sine unger. Lang tur, men overkommelig.
|
|
|
#14 |
|
Kald på føttene
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi drar nordover hver sommer, og vi deler oss. Mannen min kjører bil, jeg og ungene flyr. Det er nok mest på grunn av meg, jeg kan ikke fordra lange bilturer.
|
|
|
#15 |
|
5barns mamma
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi kjører til Namsos på en dag, alle sammen. Når vi nå skal til Lofoten i sommer kjører vi først til Namsos og er der noen dager så videre opp til Lofoten. Nå skal det sies at jeg har veldig bilvante barn som ikke syns det er noe problem å kjøre en hel dag. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Ferdig!
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi kjører opp og ned. Det er virkelig det mest lettvinte for oss. Skal til Finnsnes og besøke familie i sommer vi også.
|
|
|
#17 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi pleier å kjøre opp og ned med hele gjengen,og gjør nok det i sommer også. Det går bra med lange kjøreøkter, så lenge vi legger inn noen gulrøtter underveis. Eks. Hunderfossen, Vitensenteret i Trondhjem e.l. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Fartsfantom
|
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Vi kjører til og fra Trondheim - Lofoten hver sommer med tre barn (som blir ganske så store og plasskrevende) og hund. VI har da tilhenger med diverse. Vi har en overnatting i Fauske. Det går så fint atte. Som en sa litt lenger oppe i tråden, så fins det film og annet moro. Vi pleier å ha bokser med oppskjært frukt, druer og nøtter, samt vannflaske til hver enkelt. Stas. |
|
|
|
|
|
#19 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Re: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Jeg hadde tatt fly til Tromsø/Bardufoss - og sendt en av de voksne av gårde på landeveien noen dager i forveien. Har kjørt den strekninga med tre unger, og det går fint - men det er enda finere å unngå det. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?Jeg ville kjørt begge veier med barn.
|
![]() |
|
|