Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Hvordan ville dere kommet dere nordover?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 04-04-13, 15:17   #1
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvordan ville dere kommet dere nordover?

Vi planlegger to ukers ferie i Nord-Norge til sommeren. Skal ytterst på Senja, så kollektivtransport fra flyplassen er utelukket. Vi trenger bil til handling og utflukter ellers. Er 2 voksne og 3 barn og muligens en voksen til i perioder. Vi vurderer muligheten for at en av oss tar med ungene på fly og den andre kjører bilen vår oppover med stæsj og bagasje, og at vi møtes på flyplassen på Bardufoss.

Et annet alternativ er å leie bil og bilstoler der oppe, men vet ikke hvor godt utvalg de har når vi er så plasskrevende som vi er. Prisen er et annet aspekt, det ryker fort mangfoldige tusen på bilutleien.

Andre forslag? Mannen lurer på å kjøpe ny bruktbil i området, så han kun slipper unna med å kjøre den ene veien.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:20   #2
noen
This is normal!

noen sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Utenfor Sverige
Blogginnlegg: 129
noen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme omnoen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvordan ville dere kommet dere nordover?

Broren min og familien (3 barn) var der i fjor. En tok fly med ungene til Bodø, den andre hentet en leiebobil i Tromsø (tror jeg?) som ble kjørt sørover og plukket oppp røkla. Så kjørte de rundt et par uker og endte opp i Tromsø.

Gammel 04-04-13, 15:22   #3
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi trenger ikke bobil da, siden vi har hus. Men jeg burde vel undersøke litt nærmere med leiebilmulighetene. Ulempen da er at vi må drasse med vogn og all bagasjen på flyturen da.

Vi bor på østlandet forresten.

minibolle mai 2012
Gammel 04-04-13, 15:22   #4
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg hadde tatt fly med barna. Mannen har kjørt ruta flere ganger uten barn (han er fra Finnsnes) og jeg kan garantere deg at han ALDRI hadde kjørt hjem med barna.

Sist redigert av Avatar : 04-04-13 kl 15:47.
Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:29   #5
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Næmmen, jeg ferierer jo også ytterst på Senja hver sommer. Er du derfra kokos? Eller mannen din?

Vi pleier å fly til Bardufoss eller Tromsø, men min snille bror stiller alltid med bil og transport, enn så lenge. Han har ikke barn enda, og planlegger alltid ferien sin til å sammenfalle med min. Etter hvert som barna blir større og min bror får andre ferieplaner, drømmer jeg om å feriere der oppe 3 uker i slengen og kjøre både opp og ned med barna. Mannen sier at det aldri kommer til å skje, han får utslett av tanken på å kjøre så langt, både med og uten barn.

Den løsningen dere har tenkt på er ikke så dum hvis mannen din orker bilturene.

Kanskje dere kunne sjekke priser på leiebil, og se om det er noen medlemskap som vil gi dere rabatter? Type NAF, Obos etc?

Sist redigert av skyfri : 04-04-13 kl 18:27.
skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:34   #6
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Takk for svar. Moren min er fra Grunnfarnes, skyfri, så hun har feriehus der. Vi kjørte nordover hver sommer fra jeg var født til jeg var ganske stor, så jeg er jo vant med det. Men, jeg tror ikke vi skal kjøre med ungene våre med det første.

minibolle mai 2012
Gammel 04-04-13, 15:36   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vi deler oss, mannen tar med ungene på fly, og jeg kjører i forveien så jeg plukker dem opp på flyplass nærmest, med bilen full av bagasje. Samme andre veien, slipper dem av på flyplassen og kjører sørover alene.
Funker definitivt best syns vi, jeg elsker å kjøre bil og hater å fly, og så beregner jeg såpass god tid at det ikke blir noe stress, men at jeg har tid til å ta meg et par timers søvn ved behov.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:40   #8
skyfri
.

skyfri sin avatar

Medlem siden: Sep 2008
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Der pleide onklene mine å levere fisken sin, men jeg tror aldri jeg har vært der selv. Vi har feriehus litt lengre sør på Senja.
Jeg har gode minner fra kjøreturer nordover, men jeg husker nok ikke helt hvordan det var.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:42   #9
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Standard hos oss var at mamma tok fly med oss barna mens pappa kjørte opp bilen.
Hvis det ikke er aktuelt og dere ikke vil kjøre alle sammen, så må dere jo leie bil. Bardufoss har kanskje ikke beste utvalget. Hadde vel valgt Tromsø da, deretter Evenes.

Er veldig glad vi slipper styre med bil. Vi blir plukket opp.

Gammel 04-04-13, 15:47   #10
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Var dårlig utvalg og horrible priser på leiebil fra Bardufoss. 20.000 for to uker for 7-seter.

minibolle mai 2012
Gammel 04-04-13, 15:50   #11
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Var dårlig utvalg og horrible priser på leiebil fra Bardufoss. 20.000 for to uker for 7-seter.

Det er ikke mye billigere andre steder, mener vi fant ut av de skulle ha 10 000 for drøye to uker for en vanlig stasjonsvogn for noen år siden. Da vi i tillegg måtte plusse på over 10 lapper på kennelkostnader eller flybilletter til bikkjene også ble vi enige om at å kjøre definitivt er mer fornuftig bruk av pengene.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:52   #12
Maverick

Maverick sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1281
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kjøre opp og kjøre ned, så klart!

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 15:55   #13
LilleRosin
Muligens verdt å vente på

LilleRosin sin avatar

Blogginnlegg: 7
LilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleRosin har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjørte den veien hver sommer, og nå gjør broren min det samme med sine unger. Lang tur, men overkommelig.

Nu til dags har man jo moderne hjelpemidler som film og sånt.

Gammel 04-04-13, 15:57   #14
Pingis
Kald på føttene

Pingis sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 121
Pingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de flestePingis er kulere enn de fleste
Standard

Vi drar nordover hver sommer, og vi deler oss. Mannen min kjører bil, jeg og ungene flyr. Det er nok mest på grunn av meg, jeg kan ikke fordra lange bilturer.

Gammel 04-04-13, 15:57   #15
Jeanett
5barns mamma

Jeanett sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Jeanett er populærJeanett er populærJeanett er populær
Standard

Vi kjører til Namsos på en dag, alle sammen. Når vi nå skal til Lofoten i sommer kjører vi først til Namsos og er der noen dager så videre opp til Lofoten. Nå skal det sies at jeg har veldig bilvante barn som ikke syns det er noe problem å kjøre en hel dag.

Hvordan ser ungene på det? Og mannen? Det kan være en idee å dele seg opp vist alle er komfortabel med det. Vist ikke, lei bil i Tromsø.

Jeanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:00   #16
Huldra
Ferdig!

Huldra sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Telemark
Huldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelenHuldra er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi kjører opp og ned. Det er virkelig det mest lettvinte for oss. Skal til Finnsnes og besøke familie i sommer vi også.

Gammel 04-04-13, 18:04   #17
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Vi pleier å kjøre opp og ned med hele gjengen,og gjør nok det i sommer også. Det går bra med lange kjøreøkter, så lenge vi legger inn noen gulrøtter underveis. Eks. Hunderfossen, Vitensenteret i Trondhjem e.l.

Kaija er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:07   #18
Nasse
Fartsfantom

Nasse sin avatar

Medlem siden: Dec 2008
Blogginnlegg: 30
Nasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smartNasse imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi kjører til og fra Trondheim - Lofoten hver sommer med tre barn (som blir ganske så store og plasskrevende) og hund. VI har da tilhenger med diverse. Vi har en overnatting i Fauske. Det går så fint atte. Som en sa litt lenger oppe i tråden, så fins det film og annet moro. Vi pleier å ha bokser med oppskjært frukt, druer og nøtter, samt vannflaske til hver enkelt. Stas.

Nasse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 18:35   #19
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Re: Hvordan ville dere kommet dere nordover?

Jeg hadde tatt fly til Tromsø/Bardufoss - og sendt en av de voksne av gårde på landeveien noen dager i forveien. Har kjørt den strekninga med tre unger, og det går fint - men det er enda finere å unngå det.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 04-04-13, 20:06   #20
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Jeg ville kjørt begge veier med barn.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:02.