Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Se resultatene: Hvilken side skal dorullen ideelt sett henge på?
Til høyre 57 49,14%
Til venstre 33 28,45%
Samma det vel 26 22,41%
Bruker ikke dopapir 0 0%
Deltakere: 116. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 14:50   #1
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Skal henge opp noen dorullholdere, men kom plutselig til å tenke på at favorittsiden vår ikke nødvendigvis er den alle foretrekker så nå lodder vi stemningen før vi monterer dem

(Alternativene er tenkt når man sitter på do, om det skulle være uklart.)

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:55   #2
Ine
rakkarpus
 
Ine sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 8.813
Blogginnlegg: 17
Ine er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner tilIne er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Høyre! Og ihvertfall ikke bak do.

__________________
When you know better, you do better.
Ine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 14:59   #3
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Høyre.
Vi har den hengende på høyre på det ene badet, og venstre på det andre. Den til venstre henger der den henger ettersom badekaret står til høyre og det dermed ikke var plass til den der. Det forvolder meg ingen plager, altså, men ideelt sett ønsker jeg at den henger til høyre.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 15:24   #4
Taien
lettere utlada
 
Taien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 8.015
Blogginnlegg: 272
Taien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de flesteTaien er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Høyre. Eller som hos oss: framfor. (Vi har ikke et kvadratisk bad, så der som toaletter er, er veggen nær.)

__________________
Tvillinggutter 2010
Taien er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:08   #5
polarjenta
Tittel og tittel....
 
polarjenta sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Vesterålen
Innlegg: 21.483
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Høyre. Evt foran.

__________________
Nå også med avatar
polarjenta er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 16:11   #6
IzziCreo
#IsItOctoberYet?!
 
IzziCreo sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2012
Innlegg: 12.910
IzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt avIzziCreo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Venstre, fordi man tar tak i papiret med høyre hånd og holder igjen med venstre Så sant man er høyrehendt vel og merke.

__________________
For every shadow, no matter how deep, is threatened by morning light.
Isabel/Izzi Creo
IzziCreo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:03   #7
him
Leser
 
him sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 17.446
Blogginnlegg: 4
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Ideelt sett høyre, men det kommer jo an på plasseringen på doet. Jeg vil heller ha dorullen innenfor rekkevidde på "feil" vegg, enn på riktig vekk men slik at man bare akkurat når den. Følger forøvrig spent med på pollen i tilfelle vi får noen som svarer at de ikke bruker dopapir. (pollen er offentlig håper jeg? )

__________________
"The further a society drifts from the truth, the more it will hate those that speak it." - George Orwell
him er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:09   #8
Synnemor
Born to run
 
Synnemor sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 5.397
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Ideelt sett til høyre. Hjemme hos oss har vi den til høyre på ett bad, til venstre på de to andre. De til venstre er plassert slik fordi det ikke er vegg tilgjengelig i nærheten av toalettet på høyre side.

__________________
1999 2001 2004

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:41   #9
Wingman
her skal det bli liv
 
Wingman sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Vestfold
Innlegg: 687
Wingman er populærWingman er populærWingman er populær
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

mye rart man spør om hadde vært et bedre alternativ enn å ikke ha dorull

aldri tenkt over problemstillingen men har v-siden her.

__________________
Pappaen til kiddo født 2010.
Wingman er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:46   #10
Malama
Bør lage seg en tittel selv
 
Malama sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Innlegg: 28.405
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Venstre.

Vi har venstre på toalettet og venstre BAK på badet, det er dessverre ikke mulig å ha det på siden på badet da toalettet står midt på en vegg... Om jeg noen gang får gjennomført drømmen om å renovere badet TOTALT (Ikke bare fikse det til en ok standard, liksom) så skal de toalettet flyttes, og om det kommer på høyre eller venstre er mindre viktig, men slik at de er teknisk mulig for barn å nå papiret uten å gå av toalettet først synes jeg er greit....

__________________
Storebror, aug -08 og Mellomsøster feb -11 og lillesøster des -15
Malama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 18:55   #11
Madicken
Flawsome
 
Madicken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 10.321
Madicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt avMadicken har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Til høyre og i passe avstand. Hvilket innebærer at man hverken behøver å strekke seg langt (og i hvert fall ikke - Gud forby! - måtte gå av doen for å hente papir) eller føle at dorullen er til hinder for armslag der man sitter.

Ja, og så må papiret henge med fliken _over_ for at mitt system skal fungere.


Sist redigert av Madicken : 07-04-13 kl 23:24.
Madicken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 20:46   #12
Hobbes
Snikende tiger
 
Hobbes sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 3.015
Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Vi har ingen vegg til høyre, så vi har papiret i en kurv som står på en forhøyning til venstre. Eller, vi har en vegg, men da må man gå forbi vasken og dusjen før man når dorullen om vi skal henge den til høyre. Det spiller egentlig ingen rolle for meg om den henger på høyre eller venstre side, så lenge den har dorullflappen hengende ut og ikke inn mot veggen.

__________________
Chocolate is the answer. Who cares what the question is.
Hobbes er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 20:54   #13
Anita72
endelig ferdig studert
 
Anita72 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Telemark
Innlegg: 1.282
Anita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populærAnita72 er populær
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

uote=IzziCreo;3662797]Venstre, fordi man tar tak i papiret med høyre hånd og holder igjen med venstre Så sant man er høyrehendt vel og merke.[/quote]
Denne varianten foretrekker jeg også. Har hengende på høyre side på det ene toalettet, synes det er "knotete".
[quote=Hobbes;3663015]Vi har ingen vegg til høyre, så vi har papiret i en kurv som står på en forhøyning til venstre. Eller, vi har en vegg, men da må man gå forbi vasken og dusjen før man når dorullen om vi skal henge den til høyre. Det spiller egentlig ingen rolle for meg om den henger på høyre eller venstre side, så lenge den har dorullflappen hengende ut og ikke inn mot veggen.[/quote]

Viktig at den henger "riktig" vei også.

__________________
03,07, 10
Anita72 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 21:03   #14
Luvi
En anelse distre
 
Luvi sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.440
Luvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt liktLuvi er virkelig godt likt
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Så lenge jeg når papiret uten å falle av do så er det samme for meg hvilken side det er på.

Luvi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 21:06   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.969
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Venstre, fordi man tar tak i papiret med høyre hånd og holder igjen med venstre Så sant man er høyrehendt vel og merke.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 21:26   #16
Beathe
thirtysomething
 
Beathe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 2.542
Beathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smartBeathe imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Venstre, fordi man tar tak i papiret med høyre hånd og holder igjen med venstre Så sant man er høyrehendt vel og merke.

Nettopp!

__________________
Poden (2001)
Beathe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 22:55   #17
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.329
Blogginnlegg: 294
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Opprinnelig lagt inn av IzziCreo, her.

Venstre, fordi man tar tak i papiret med høyre hånd og holder igjen med venstre Så sant man er høyrehendt vel og merke.

Helt enig? Det er mye enklere enn høyre der du også må vinkle armen mer.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-04-13, 23:26   #18
ingling
Bør lage seg en tittel selv
 
ingling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Innlegg: 15.042
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Viktig problemstilling! Vi har den til venstre på den ene doen og til høyre på den andre, og jeg måtte tenke meg om for å komme på det, så jeg har tydeligvis aldri reflektert over det.

__________________
Juni 2011 og januar 2013
ingling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 00:18   #19
Odelia
Bør lage seg en tittel selv
 
Odelia sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 4.824
Odelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner tilOdelia er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Veldig viktig problemstilling Jeg irriterte meg grønn over at vi måtte ha den til venstre der vi bodde før. Her tenker jeg vi skal få muligheten til å ha den på høyre hånd (om ikke avstemningen får oss på andre tanker på de toalettene andre kommer til å bruke ) og i sømmelig avstand og posisjon så da er det bare å montere dem så snart vi har fått på plass de siste baderomsmøblene (bare for å være sikre på at det går).

Odelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 09:56   #20
FruLarsen
Småbyfrue
 
FruLarsen sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2013
Hvor: I huset vårt...
Innlegg: 90
FruLarsen er litt kul
Standard

Sv: Hvilken side skal dorullen henge på (ideelt sett)?

Jeg stemmer venstre, fordi jeg drar papiret ut med høyre hånd, og holder det igjen med venstre når jeg skal dele av en passende lengde, så da blir det rart når det henger på høyre side..
Men, jeg får til å tørke meg i ræva uansett asså, men venstre er mitt førstevalg hvis jeg skulle velge, og det skulle jeg jo..

__________________
Ja, jeg har bare et barn. Det er ikke bare bare det..
FruLarsen er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no