Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Vårfottøy til snart-toåring

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-04-13, 23:31   #1
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Vårfottøy til snart-toåring

Det ser ut til at det blir vår i år, og vi må ha litt nytt til vesla. Hun har vanntette Reima-støvletter som hun har brukt hele vinteren, men de er forede og ganske varme, og snart for små. Hvilke sko er bra til barnehagebruk om våren og sommeren? Og er støvler greit til såpass små føtter, eller er det bedre med andre vanntett-alternativer? Tips, takk.

Gammel 07-04-13, 23:54   #2
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Vårfottøy til snart-toåring

Vi bruker goretex sko, helst den typen som ikke er helt lav, og dockboots i bhg.
Greit med litt høyde om de er en del i skog og mark.

Gammel 08-04-13, 00:04   #3
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Viking Sputnik som selges på XXL synes jeg er en grei barnehagesko til små føtter.

Jeg liker virkelig ikke støvler i den alderen. Men 95% av alle barn bruker det.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 00:32   #4
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg hadde snart-toåring i fjor og hun hadde goretexsko og vanlige joggesko. Dockboots i bakhånd om hun skulle på vanndamsafari. Noe det ble en del av. Hadde faktisk ikke sandaler da det ikke var varmere enn at hun kunne bruke vanlige joggesko.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 01:14   #5
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Gore Tex joggesko til barnehagebruk. De kan brukes i varmt så vel som småfuktig vær. Støvler til de veldig våte dagene.

Gammel 08-04-13, 08:53   #6
ingling

ingling sin avatar

ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Ser (blant annet i en gammel tråd herfra) at dockboots ikke er vanntette? I så fall fyller de vel ikke helt støvlefunksjonen? Det regner jo ikke så ofte og mye her, men det hender da. Dessuten skal vi en del til vestlandet fremover.

Goretexjoggesko var det jeg hadde tenkt, så det er jo fint at flere foreslår det. Må bare få med meg den unge damen i skobutikk snart så hun kan prøve. Så da gjenstår valget mellom støvler og noe annet tilsvarende.

Gammel 08-04-13, 10:41   #7
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Duckboots finnes i 2 forskjelige utgaver. En som ofte selges på Obs som bare har gummi til ankelen, og en type som har gummi helt opp. De er helt vanntette.

I år er det utrolig dårlig utvalg av vanntette halvhøye joggesko. Masse joggesko som er lave med goretex men ikke halvhøye sånn at de faktisk kan gå ut i en liten dam med de. Har funnet noen par fra timberland, men av den utgaven som er utrolig tung. Og så de på XXL.

Gammel 08-04-13, 10:42   #8
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Dockboots finnes i to varianter. En med gummi opp til anklene, og en med gummi opp til skaftet. De siste er best for unger som bader i dammer. De andre holder rimelig bra, så lenge man har bukse over.

Gammel 08-04-13, 10:43   #9
venla
jabbsaft

venla sin avatar

Hvor: Trondheim
venla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelenvenla er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Isolde svarte på det samme ser jeg

Gammel 08-04-13, 10:49   #10
ingling

ingling sin avatar

Standard

Aha, da skjønner jeg. Jeg forestiller meg at min er av bade i vanndammer-typen.

Gammel 08-04-13, 10:49   #11
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker Viking halvhøye GTX ut barnehageperioden både vår og høst.

Snuppa fikk noen aldeles grusomme-- ehh, jeg mener vakre, RÅSA, her om dagen. 499,- på XXL.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-04-13, 10:55   #12
ingling

ingling sin avatar

Standard

Råsaperioden er i gang allerede, ja?

Gammel 08-04-13, 11:04   #13
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Det er jo ikke noe valg nesten. Her ender vi nok opp med gutteversjonen som er mørke mørke. Praktisk da.

Dette er vel de mest unisex skoene som er på markedet: http://heppo.no/barnesko/sportssko/t...tx-400337-0014

Gammel 08-04-13, 11:23   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Råsaperioden er i gang allerede, ja?

Hun ble født rosa, denne frøkna.

minibolle mai 2012
Gammel 08-04-13, 11:26   #15
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Standard

Var disse hun fikk. Det er rosa på rosa altså.

minibolle mai 2012
Gammel 08-04-13, 11:46   #16
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vi bruker halvhøye goretex. Viking og Timberland har vært gjengangere her.

Gammel 08-04-13, 12:02   #17
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Vi bruker Viking halvhøye GTX ut barnehageperioden både vår og høst.

Snuppa fikk noen aldeles grusomme-- ehh, jeg mener vakre, RÅSA, her om dagen. 499,- på XXL.

Jeg finner ikke igjen disse halvhøye til Viking. Har hatt de hvert år til knerten, men i år finner jeg dem kun hos XXL og i feil størrelse
Søker og søker, men finner de ikke andre steder heller.
Finner lave, men vil ha halvhøye.
Noen som har sett de andre steder?

Gammel 08-04-13, 15:27   #18
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Standard

Nei. I år er det umulig å finne halvhøye sko. De ler av meg i butikken når jeg spør etter det.

Har du vert i en fysisk XXL butikk og sett?

Gammel 08-04-13, 16:17   #19
Mjau
Curlingkone

Mjau sin avatar

Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Når det er virkelig sommer ute syns jeg forøvrig det er bedre med vanlige støvler enn dockbootsene. Dockbootsene er litt varme, og her erstatter de alt fra støvel til cherrox.
Vi har dockbootstypen med gummi helt opp ja, og de er vanntette og sitter mye bedre på foten enn en vanlig støvel. De har også bedre grep i slående syns jeg.

Ang sandaler så fikk vi nesten ikke brukt dem i fjor. Men vi hadde, og da hadde vi fra ecco, MED tåkappe. Det syns jeg er et must for unger i alderen der de sitter en del på kne, og har lett for å stange tærne sine borti diverse. :nemlig.

Gammel 08-04-13, 16:43   #20
C.D

C.D sin avatar

Medlem siden: Apr 2012
Hvor: opp ei trapp og inn ei dør
C.D er populærC.D er populærC.D er populærC.D er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Nei. I år er det umulig å finne halvhøye sko. De ler av meg i butikken når jeg spør etter det.

Har du vert i en fysisk XXL butikk og sett?

Nei jeg bor ikke slik til at den er i nærheten. men kanskje de har det ja, jeg kan høre med noen studievenninner om de skal innom før neste samling. Takk for tips!

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:12.