|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
har tatt seg sammen
|
Tøybleier om natta, 6 mndVi trives godt med tøybleier til frk lillesøster. Alt vi har er kjøpt brukt og arvet og fungerer fint på dagtid.
|
|
|
#2 |
|
Dragedytteren
|
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndVi opplevde også at det ble vått om natta med tøybleier, så vi endte med å bruke engangs om natta.
|
|
|
#5 |
|
Be happy!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndVi hadde egen nattullbukse. Den var større (hadde bein ned på låret blant annet) og jeg tovet den lett før jeg la den i lanolin gjennom natten. I tillegg fylte vi nattbleien ekstra godt.
|
|
|
#6 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndJeg bruker en stor formsydd bleie og ullsperrelag for natt, fra Nøstebarn sine oppskrifter.
|
|
|
#7 |
|
Be happy!
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndMerke på bleien da? Noen er bedre en andre. Har du prøvd å se inne på tøybleier.no på hvilke merker som anbefales på natt? Jeg kan godt komme med noen anbefalinger båt jeg sitter på pc, om du vil.
|
|
|
#8 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndTakk for gode innspill så langt. Det er jo noen gamle greier disse formsydde bleiene. Mother Ease og Sandy's.
|
|
|
#9 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndMin opplevelse var at de eldste strikkebuksene var de som var best. De holdt best på fuktigheten. Du kan også prøve å bruke PUL-trekk på natt.
|
|
|
|
#10 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndNå har jeg stappet dobbelt med innlegg i et par lommebleier og en ekstra liten gas-bleie i den ene formsydde. Så får vi se hva natta bringer.
|
|
|
#11 |
|
Be happy!
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndLommebleier er ikke anbefalt om natten da de ofte lekker.
|
|
|
#12 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndVi brukte brettebleier med ekstra innlegg om natta. Stor, god ulltruse utenpå. Ingenting annet holdt. |
|
|
|
|
|
#13 |
|
Sånn passe sane
|
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndDa gikk vi over til DryBees nattbleiene med Superdoinnlegg og et lag hamp/bambus, mener jeg. Denne komboen holdt til han sluttet med bleier rett etter at han fylte 3. De tisser ganske mye om natten i den alderen hvis man fremdeles nattammer og så stabiliserer det seg eller avtar litt etterhvert. Man blir mer bevisst på urinmengder ved tøybleiebruk, det er helt klart.
|
|
|
#14 |
|
Grisejente
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndHer har vi stort sett gått for papir på natt. Men formsydde har funket fint de gangene vi har prøvd på natt. Du sa at ullbuksa er nystrikket? Det kan være den må trutne litt. Er hele bleia klissvåt på morgenen, så må det større bleiemeller mer innlegg i. Gamle sandys og mother ease er antakelig bomull? Som nevnt holder bambus bedre.
|
|
|
#15 |
|
Medlem siden: Jun 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndJeg brukte tøybleier på eldstemann, og syns formsydde bambusbleier med bambus- og hampinnlegg, og skikkelig godt trutnet ullbukse utenpå fungerte ypperlig på natta. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndEkstra innlegg om det ikke holder. Eldre bleier har vel stort sett bedre sugeevne enn nye (i alle fall må du renge med at bambusbleier må vaskes sånn rundt 20 ganger for å oppnå full sugekapasitet.
|
|
|
#17 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndVi bruker Mother-ease og Sandy's i bambus, med ekstra innlegg i bambusfrotté (brettet dobbelt eller trippelt) som nattbleier. P'tit blåkant er gode innlegg, men det finnes flere billigere alternativer på eBay. Tjukk og godt lanolinisert ullbukse som sitter godt rundt lårene som sperrelag; jeg er godt fornøyd med både Babyology og Disana. Begge ungene mine har tisset mye om natta, men dette har holdt tett helt fram til bleieslutt (3 år) for storebror, og fungerer fremdeles fint til lillebror (19 måneder).
|
|
|
#18 |
|
Melkeku
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() |
Sv: Tøybleier om natta, 6 mndMalama: Hva slags innlegg bruker du i barnehagebleiene? Storebror begynte i barnehagen da han var 2 år, og da var det bare et hampinnlegg (nederst) + et tykt bambusfrottéinnlegg (øverst) som holdt tett lenge nok til at det dugde i barnehagen.
|
![]() |
|
|