|
Hjem og utstyr Hus, hage, utstyr, design mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#2 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Takstmenn bryr seg ikke om normal skit.
![]() |
#4 |
Erfaren
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Her er en fin liste, som egentlig går på hva kjøper skal sjekke... men takstmenn ser ofte etter det samme: |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Passiv
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Vi hadde takstmann på tirsdag. Ser generelt etter feil og mangler.måler etter fukt på badet! tHvis dere dusjer rett på flisene på badet hadde jeg latt være å dusje på et par dager...... |
![]() |
![]() |
#6 |
re:designer
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Mannen sa en dag her at det burde vært bruksanvisning på hus.Vet ikke hvor nøye en takstmann er, men om det er vifter, så bør jo de være i bruk, og også de luftelukene på vinduene skal jo også brukes. Naboene våre flyttet for ca 4år siden, og de "nye" har nå fått fuktskader i takvinduet fordi de slo av vifta for den bråkte for mye. Sluker på bad/vaskerom er også viktig at de ikke er tette, eller at evt. vann ikke renner ned mot sluket (lavere ved sluken altså..) Tette hus råtner jo fortere, det vet jo alle.
![]() |
#7 |
Protonterapeut
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?
Nå er det STOR forskjell på ordentlig takstmann og å få en prisvurdering av en megler da ...
![]() |
#8 |
godt brukt
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Jeg må le. Det var en megler. Han var her i 10 min. Suste rundt her. Spurte hva vi hadde gjort siden kjøpet osv. Var veldig opptatt av den bra beliggenheten osv.. |
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Passiv
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?
Vi har fått så å si samme takst av to forskjellige eiendomsmeglere og en takstmann. |
![]() |
![]() |
#11 |
Audacious
|
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Da vi solgte leilighet i 2003 fikk vi prisvurdering på 2,2 og 2,3 fra to forskjellige meglere, og takstmannen (uavhengig) sa 2,25.
![]() |
#12 |
Nybegynner
Medlem siden: Apr 2007
![]() |
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Da vi hadde takstmann i våres nybygde hus, gikk han rundt ivertfall i 20 minutter og kikket å målte... (vet andre har fått kommentarer av han om renhold ) Han brukte endel tid ute også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Ord deler & data akrobat
Medlem siden: May 2007
![]() |
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Jeg hadde nok vært i bedre humør som takstmann, om jeg ikke hang fast i gulvet når jeg gikk takst runda mi.. Sist redigert av data mannen : 13-05-07 kl 22:04. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Takstmann kommer, - hva ser han på?Jeg bare lurer - banken min sa det var nok med en "verdivurdering" fra megler for refinansiering. Meglere annonserer jo ofte med gratis verdivurdering - ringer jeg da bare og "later" som jeg skal selge og ber om en skriftlig verdivurdering? Meglere gidder vel ikke komme hjem til alle som skal refinasiere og gi gratis verdivurdering?? |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|