Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Mat og kosthold

Fryse ned i ildfast form?

Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 13-04-13, 22:15   #1
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fryse ned i ildfast form?

Går det an? Har to stk lasagne i ildfast form. Skal fryse ned, og det hadde vært fint om jeg slapp å ta de ut av formen..

Gammel 13-04-13, 22:20   #2
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Fryse ned i ildfast form?

Ja, det går fint med de formene vi har.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:22   #3
Levic

Levic sin avatar

Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ok, jeg prøver. Må kanskje la de stå og tine før jeg setter de i stekeovnen igjen da.

Gammel 13-04-13, 22:24   #4
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg gjør det uten problemer. Fryser dem uten ost og så tiner jeg dem først en halv time i stekeovnen før jeg har på ost og steker ferdig.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:27   #5
Levic

Levic sin avatar

Standard

Så fint å høre. Disse er helt ferdige da, så da er det bare å varme de opp igjen.

Gammel 13-04-13, 22:31   #6
zinatara

zinatara sin avatar

Medlem siden: Jan 2011
zinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelenzinatara er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Levic, her.

Så fint å høre. Disse er helt ferdige da, så da er det bare å varme de opp igjen.

Da er det sikkert greit å ha aluminiumsfolie oppå den første tiden i ovnen eller tine dem før du steker dem. Ellers er det lett å få brent ost oppå.

zinatara er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:40   #7
lucifine

Medlem siden: Dec 2007
lucifine er populærlucifine er populærlucifine er populærlucifine er populær
Standard

Pleier å funke fint det. Alminiumsfolie er sikkert lurt for å hindre osten i å brenne, men det kommer ann på hvor godt stekt den er. Mange ganger tar jeg dem ut før de er helt ferdige slik at jeg kan varme dem opp i ovnen. Er de helt ferdige kan det hende at jeg tiner lasangen i kjøleskapet og varmer den i mikroen (skjærer opp en porsjon, varmer det på tallerken og så servere).

lucifine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-04-13, 22:50   #8
Levic

Levic sin avatar

Standard

Åh, takk for tips. Da skal jeg bruke alu.folie. Syns den blir best i ovn. Er det 100 grader den skal varmes på? Lenge siden jeg har gjort dette merker jeg.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:12.