Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Male eller tapetsere? Bord midt på veggen

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-04-13, 19:05   #1
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Male eller tapetsere? Bord midt på veggen

Jeg har fått meg leilighet endelig. Det ene soverommet er fra 90 tallet da det var moderne med en farge over, bord og en annen farg under borden.

Finnes det en litt tykk tapet man kan lime over, eller må jeg rive tapeten og sparkle? Eller går det ann å bare male over?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 19:15   #2
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Jeg ville fjernet borden tror jeg. Det vil nok bli penest.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 20:30   #3
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Takk, men går det ann å tapetsere over?

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 20:34   #4
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Slike border (og ikke bord som i spisebord, som jeg ut fra overskriften trodde det var snakk om, haha!) er et herk. Det vil sannsynligvis vise gjennom hvis du tapetserer over. Men å fjerne det er ofte utrolig vsnskelig. Moren min er tenkelig handy, men hun ga opp en bord på toalettet deres. Den var limt på glassfiberstrie og et helvete å få løs. Den henger ennå, for å si det sånn.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 20:36   #5
Sneglo
Nøttelitens medhjelper
 
Sneglo sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.155
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Ja med veggfornyer vil det nok gå.
Tykk tapet.
Men den er visstnok IKKE enkel og faktisk få pen.
Og bruk isåfall RIKELIG med lim og litt til.

Ei veninne erfarte hva som skjer om du ikke bruker RIKELIG med lim og litt til.
Masse ekstrajobb

Så anbefaler heller jobben med å ta det fra grunn, altså rive ned og sparkle og den drittjobben der.

__________________
-05 -07
Sneglo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 20:54   #6
Hyacinth
Kontrollfrik
 
Hyacinth sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Innlegg: 37.864
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Jeg har særdeles dårlig erfaring med tapetfornyer.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 20:57   #7
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Det kommer sannsynligvis til å synes igjennom om du tapetserer over ja.
Ja det er mye jobb å fjerne, men det er mye jobb med veggfornyer også.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 21:00   #8
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Vi hadde flere slike i vår forrige bolig, og det var lett som en plett å fjerne, bare å våte, vente og dra av. Jeg ville forsøkt det først.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 21:11   #9
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Takk for tips. Er en leilighet jeg skal leie over noen år. Så har ikke lyst å bruke en formue på eet, men orker ikke gule og grønne vegger.

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 21:47   #10
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Vi hadde en bord på rommet til jentungen.
Etter å ha prøvd det meste for å fjerne kom vi ingen vei, malte over hele galskapen og limte på en ny bord i ren desperasjon.
Det har irritert meg i 5 år nå, og ved neste korsvei kommer vi nok til å skrelle vekk alt og begynne på nytt.
Men det er jo verdt å prøve å få det vekk med feks damp.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 22:01   #11
Kaprifol
Kjernesnill
 
Kaprifol sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 6.395
Blogginnlegg: 89
Kaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de flesteKaprifol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Ofte kan det gjøre det rimelig lett å dra ned tapet hvis du fukter godt, venter en stund (20 min), fukter litt mer, og så fjerner forsiktig. Jeg ville prøvd det, kanskje du klarer å løsne borden da. Det beste er om du får løsnet på hele stasen på en gang. Du kan bruke en sparkel for å løsne på papiret/tapeten.

__________________
2003 - 2007

Fake it 'til you make it
Kaprifol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-04-13, 22:32   #12
-ea-
heimføing
 
-ea- sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heime
Innlegg: 15.471
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Jeg tror jeg bare hadde malt over. Ja, du kommer til å se kantene på borden i det rette lyset, men har man det ikke sånn passe halvmørkt på soverommet?

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 17-04-13, 08:22   #13
Lyppa
Bør lage seg en tittel selv
 
Lyppa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 4.833
Lyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smartLyppa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Det blir stygt om man maler over border. Jeg ville prøvd å fjerne den. Og grattis med leilighet!

Lyppa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 22:51   #14
Susse
Gal kattedame
 
Susse sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 14.820
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Vi la en list over borden og malte alt sammen, det ble bra.

__________________
En, to, tre, fire
What you give is what you get in return.
Susse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 10:42   #15
Misteri
Opp og ned
 
Misteri sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.767
Blogginnlegg: 407
Misteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt avMisteri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Sparkla hele driten. Man kan se det om man studerer, men når møbler og alt er på plass så blir det bra. :

__________________
Misteri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 11:27   #16
emin
Engel med shit på vingene
 
emin sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 4.290
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Male eller tapetsere? Bord mitt på veggen

Vi prøvde å fjerne det, men veggen bestod av såkalte porøsplater, så vi tok med stykker av veggplatene i samme slengen. Løsningen ble den tynne 6mm-utgaven av SmartPanel, de såkalte dekorplatene. Ferdigmalt og schmokk opp på veggen utenpå den forræderske tapeten.

__________________
-01 -07 og Minstemor -10

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no