|
Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Yes, we can!!
|
![]() Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Jeg sitter og følger med på tv og Twitter, men media er veldig tilbakeholdne, og Twitter er fullt av både spekulasjoner og horrible bilder.
![]() |
#8 |
Epikur
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Det er så forferdelig leit, jeg har tenkt på nettopp kontrasten mellom å løpe (kanskje) sitt livs løp, for så å få beina revet av. Skadene er jo forferdelige og å miste armer og bein er jo forfedelig for alle og enhver, men for noen som faktisk er så glad i å løpe at de løper maraton og så mister de beina?
![]() |
#9 |
Borte
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Jeg tenkte også på deg, Polyanna.
![]() |
#10 |
villende
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Helt grusomt. Rett og slett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Twitter AVbefales i hvert fall som nyhetskilde!
![]() |
#12 |
Epikur
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Jeg fulgte Twitter 22.juli, jeg fant ut at jeg trengte den redaksjonelle silingen, gitt. :sart med årene:
![]() |
#13 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Det er i hvert fall god trening i kildekritikk!
![]() |
#14 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Var nettopp innom Aftenposten, og så på et klipp der.
![]() |
#15 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Det er litt som å bombe et bryllup, tenker jeg. Det er en sånn helt spesiell og gledesfylt anledning, og jeg blir helt slått ut av at noen velger den ut som terrormål.
![]() |
#16 |
Epikur
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Blodprosenten og jernlageret blir vel ikke påvirket av fysisk antrengelse, gjør det vel? Klart de er slitne, men det er nok ikke farlig når man gjør det i den rekkefølgen. Å løpe maraton etter man har gitt blod er mer slitsomt.
![]() |
#17 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Nei, jeg har ikke greie på det, men man er jo som oftest noe dehydrert, og så utrolig TOM. Glykogenlagrene er helt tømt, og det blir de jo normalt sett aldri. Man får jo som oftest beskjed om å drikke brus eller noe etter blodtapping, gjør man ikke?
![]() |
#18 |
guru advisor
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Ikke at det har noe å si, men jeg synes den mediavarianten med at de løp sitt livs løp og fikk beina revet av er ...æsj, så unødvendig. Slik jeg leste det er det først og fremst publikummere som er skadet? Ikke at det gjør det verre eller bedre, dette er grusomt uansett. Jeg synes bare enkelte overskrifter er utspekulerte tabloide. |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
I mål
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?
Jo, jeg tror ikke det er ideelt, men i en krisesituasjon er det sikkert mulig for et friskt menneske å gi blod etter løp så lenge man deretter restituerer ordentlig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Yes, we can!!
|
![]() Sv: Beste stedet å følge nyheter (Boston) på nett?Jeg tror bomben gikk av i området der man sluses til for å møte andre etter løpet. Altså der både løpere og familie som venter på dem står.
![]() |
|
|