|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Au pairer - kan de passe om natta?..kom på det avledet av den andre tråden. |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: au pairer - kan de passe om natta?Jeg har aldri vært au pair og har aldri hatt au pair, men tenker kanskje litt slik som i ordinært arbeidsliv - at "sovende arbeid" ikke tilsvarer like mange timer som våkent arbeid (1/3 er det jeg er vant med) - og tenker da at om en AuPair heller vil ha en kortere arbeidsdag for å passe barn på kveld og natt, så er det ok - men om det er tanker om at au pair skal passe barn på kveldi i tillegg på nattestid, så må hun lønnes ekstra for dette.
![]() |
#3 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: au pairer - kan de passe om natta?De au pairene som har vært i vår familie har hatt det som en del av sine oppgaver vet jeg. Om det er lov er uvisst. Men de ble ansatt fordi foreldrene hadde arbeider innen reiseliv (flyvertinne/pilot), hvilket medfører reiser over flere dager og au pair har da ansvaret for barnet. Men samtidig så er de jo hjemme over noen dager når de har fri/turnus. Jeg tror det er mange innenfor den bransjen som benytter seg av au pair og jeg syntes det ville være rart om det ikke var lov til å bruke au pair i slike tilfeller.
![]() |
#4 |
This is normal!
|
![]() Sv: au pairer - kan de passe om natta?
Hvorfor det? Aupairordningen er jo ikke laget for å hjelpe folk i turnusyrker, det er en kulturutvekslingsordning.
![]() |
![]() |
#5 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Au pairer - kan de passe om natta?Ja, spørsmålet er jo om au pairen i så fall "jobber" for da er det maks 5 timer i døgnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 |
Off the map.
|
![]() Sv: Au pairer - kan de passe om natta?Uavhengig av lovverk (for det kan jeg ikke, og ikke har jeg au pair heller) så tror jeg at vi ville ha betalt ekstra for det + tilbudt en fridag. Det synes jeg høres rimelig ut, og dersom det ikke hadde passet med Au pairens planer så måtte vi ha ordnet opp i det på annet vis.
![]() |
|
|