Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kultur og underholdning

Roger Waters - The Wall

Kultur og underholdning Litteratur, film, tv-serier, kunst, teater, revyer og annen kulturell aktivitet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-04-13, 10:33   #1
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Roger Waters - The Wall

Etter siste ukes vellykede konserti Telenor Arena vurderer jeg Roger Waters the Wall i TA i august.

Var det noen her som var der i 2011? Er det verdt pengene?

(Jeg er ihuga Pink Floyd-fan og kan alle platene utenat. )

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:38   #2
Pelen
Bør lage seg en tittel selv

Pelen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 293
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Roger Waters - the wall

Jeg var ikke der i 2011, men skal i år. Eller det tror jeg i hvert fall at jeg skal. jeg ga mannen to billetter i julegave, han er stor fan.

Pelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 10:49   #3
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Eg var der i 2011 og skal tilbake i august. Vel verdt pengane!

Gammel 21-04-13, 12:11   #4
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Roger Waters - the wall

Jeg vil! Jeg vil! Men billettene som er igjen er ikke så bra så jeg håper på å få noen bedre via finn eller her. Så han i Dubai for noen år siden og det var råbra.

Gammel 21-04-13, 12:12   #5
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Re: Roger Waters - the wall

Ja, og så er jeg veldig Pink Floyd-fan,da. Veldig.

Gammel 21-04-13, 12:23   #6
iben
oppbevares tørt

iben sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
iben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smartiben imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ååååå, jeg har kjempelyst. Var ikke i 2011.....

iben er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 13:16   #7
Benmurphy
-

Benmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtidBenmurphy har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Roger Waters - The Wall

Jeg var der sist, og det var stas å se effektene, og Waters er jo forsåvidt verdt å se live, men det merkes veldig godt at han ikke har med seg Gilmour på gitar. Linjen «They sent us along as a surrogate band» var litt for treffende, og for meg ble det hele litt som å se et fantasi- og humørløst tribute band. I tillegg syns jeg de politiske oppdateringene Waters har gjort skurrer, og ikke passer så veldig bra sammen med det opprinnelige konseptet for The Wall. Jeg kommer ikke til å gå igjen denne gangen, men hvis man ikke forventer for mye, så vil jeg anbefale showet.

For ordens skyld; jeg mener at Pink Floyd gjorde de viktigste innspillingene sine mellom 1970 og 1977, altså perioden fra Meddle til Animals, og at det beste albumet deres er Wish You Were Here, og at de beste live-innspillingene som er gitt ut med bandet er fra 1974. Jeg er ikke en stor fan av The Wall, men albumet har jo en del bra spor, og veldig mye bra gitar (men gitaristen spiller jo ikke på denne konserten), så jeg var sikkert ikke helt i målgruppen for dette.

Ben "manage your expectations" Murphy

Benmurphy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 14:21   #8
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Me har spandert på oss billettar ganske langt framme denne gongen.

Gammel 21-04-13, 15:09   #9
Maverick

Maverick sin avatar

Blogginnlegg: 1277
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg var der i fjor. Begge dagene. Synes det var riktig så bra, det jeg fikk med meg, men så er jeg en sucker for god scenografi, da.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 15:09   #10
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Åja, ikke i fjor, nei. Forfjor. ( Tiden flyr! )

Gammel 21-04-13, 15:47   #11
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 357
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp. Jeg tror kanskje vi går for billetter. Jeg er forøvrig helt på linje med Ben Murphy når det gjelder Pink Floyd. Wish you were here er det beste av det aller beste de har gjort - jeg elsker det albumet dypt og inderlig og kan hver eneste lyd utenat. No kidding.

Jeg synes Animals er sørgelig underspilt og undervurdert.

The Wall er flott nok, og inneholder en del perler - men det jeg liker aller, aller best på The Wall er gitarspillingen til David Gilmore. Så den kommer jeg jo nødvendigvis til å savne.

Filmen gjorde et uutslettelig inntrykk på meg da jeg så den på Coloseum i sin tid. Det var en fantastisk audiovisuell opplevelse.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 21-04-13, 16:10   #12
Hobbes
Snikende tiger

Hobbes sin avatar

Blogginnlegg: 232
Hobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smartHobbes imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Var i 2011 - elsket det. Verdt hver eneste krone.

Gammel 29-07-13, 23:05   #13
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

Det nærmar seg.

Er det nokon som veit når det byrjar? Me har ein barnevaktskabal som skal gå opp. Det står 1930, men på andre konsertar eg har vore på så har artisten/gruppa ikkje komme på scenen på slaget. Og eg hugsar ikkje korleis det var på forrige Waters-konsert.

Gammel 29-07-13, 23:26   #14
Pelen

Pelen sin avatar

Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det lurer jeg også på!

Gammel 30-07-13, 00:04   #15
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Heldige, heldige dere!

Gammel 30-07-13, 00:12   #16
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Standard

I know!

Gammel 30-07-13, 11:48   #17
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Standard

Re: Roger Waters - The Wall

Ååååå jeg måååå få tAk i ok billetter altså! Vilvilvil!

Gammel 15-08-13, 11:38   #18
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Noen som var i går?

Vi vurderer å parkere på CC Vest (koster ikke all verden) og gå derfra. Kan det være et greit alternativ? Når har dere tenkt å være der?

Gammel 15-08-13, 11:52   #19
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

Jeg var der faktisk i går og så show og greier!

Helt vilt bra, er det. Virkelig.

Parkering - I don't know. Trafikken fløt riktig fint, mulig det blir noen hakk mer stamping i kø i dag.

Denne vidunderlige mannen går på scenen når han skal, (og av når han skal! ), så når man bør være der kommer an på hvor lenge man har tenkt til å henge rundt og drikke øl før show.

Gammel 15-08-13, 12:47   #20
Pelen

Pelen sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Jeg var der faktisk i går og så show og greier!

Helt vilt bra, er det. Virkelig.

Parkering - I don't know. Trafikken fløt riktig fint, mulig det blir noen hakk mer stamping i kø i dag.

Denne vidunderlige mannen går på scenen når han skal, (og av når han skal! ), så når man bør være der kommer an på hvor lenge man har tenkt til å henge rundt og drikke øl før show.

Det høres veldig lovende ut!

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.