|
Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
ctrl+z
|
![]() Glatte mdf-plater?Jeg mener å ha sett at det finnes mdf-plater jeg kan smelle på veggen og male rett på uten at det er struktur eller "liksom"-panel på dem. Noen som har kjennskap til dette? Maxbo og Coop Obs Bygg stilte seg uforstående til forespørselen.
![]() |
#2 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Er ikke alle mdf-plater glatte? Alle vi har kjøpt i allefall. Skjøter må du jo sparkle, og vær obs på at de trekker mye maling. Vi har bygget hyller av mdf, men det er ganske tykke, tunge plater da.
![]() |
#3 |
Off the map.
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Huntonitt har slike plater. Det er de samme som lager de som ligner på panel.
![]() |
#4 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte mdf-plater?MDF-plater uten panelfresinger har de vel alle steder. Det er jo det man lager møbler og hyller av? I forskjellige tykkelser etter hva man skal bruke det til.
![]() |
#5 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Kan de brukes til å bare spikre opp og males, vips ferdig? På samme måte som panelplatene? Så rart at ingen av byggbutikkene tipset om det? Vi var innom to og i dag har jeg ringt fire. Ingen napp.
![]() |
#8 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Hvorfor ikke gips? De skrus på veggen, du sparkler skruehull og skjøter (husk "skjøtestrips"), pusse og male.
![]() |
#9 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Ikke gips, aldri gips.
![]() |
#10 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Jeg skjønner heller ikke hvorfor du ikke vil ha gips? Mdf-platene er både dyre og tunge. Men lette å bygge med, altså. Jeg vil tro alle ar det, men ikke spør etter mdf til vegg, kanskje. Det er nok mest vanlig å bygge hyller med de glatte.
![]() |
#12 |
Har bakt søte kaker
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Gips er enkelt og greit. :mener det fortsatt etter å ha skrudd opp, sparklet og malt i stue, kjøkken og tre soverom:
![]() |
#13 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Det er ikke monteringen av gipsplatene som er problemet, synes jeg, det er hvor stygge de blir etter f.eks bildeoppheng etc. På barnerommet ser jeg for meg at det blir endel av slikt.
![]() |
#15 |
stille
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Det er nok veldig få som kjøper huntonitt/MDF-plater til vegg og det er nok derfor du ikke finner pris.
![]() |
#16 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jan 2011
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Vi vurderer å kjøpe slike til kjelleren. http://www.forestia.no/dt_articlelis...274&amid=15882 |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Det finnes feridmalte plater som er glatte og kan monteres uten å måtte sparkle eller males. Se på denne siden http://www.smartpanel.no/?gclid=CODW...Fah8cAodVyUAWg |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Glatte mdf-plater? |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Tankefull
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?Slike du tenker på vel?
![]() |
#20 |
ctrl+z
|
![]() Sv: Glatte mdf-plater?
Sånne, bare uten panel-følelsen ja.
![]() |
|
|