|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Håndbagasje til en lang flytur og tre barnVi skal fly København - San Fransisco om noen uker og jeg trenger tips til hvordan vi skal få det til å gå greit med en syvåring, en femåring og en på 8.5 mnd.
|
|
|
#2 |
|
Fola Blakken
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnEn liten presang til de store, som åpnes når mor ser det er på tide. Blad, puslespill, Lego eller noe.
|
|
|
|
#3 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJa, du kan ta med mat. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Prematurmamma
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barniPad eller annet nettbrett? Der kan man jo ha både spill og filmer, lydbøker og annet barna kan dille med.
|
|
|
|
#5 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJeg har gått for nettbrett, lydbok etc. Ikke leker av slik grad at små deler kan falle ned på gulvet iallefall....ellers snacks, mat og drikke.
|
|
|
#6 |
|
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnFilm, spill, lydbok og slikt er greit. I tillegg til litt nødsnacks. Disse posene med mat er greie på tur. Fra Ellas kitchen (tror Hipp også har). De har både fruktmos og middag. Lette å ta med og lette å mate fra. Lett å ta toppa av og på. |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJeg har ikke flydd så mye langt med babyer, så der har jeg ikke så mye erfaring, men jeg har flydd mye med barn i alderen til dine eldste. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnNettbrett, blader og bøker. Og gode høretelefoner, de man får utdelt er ikke noe særlig. Når vi fløy over atlanteren i fjor var det mye barnevennlig underholdning på skjermene i flyet, mini satt oppslukt hele flyturen (hun var 5) og var strålende fornøyd med å kunne se Cartoon Network i evigheter uten restriksjoner. Yatzy og kortstokk. |
|
|
|
|
|
#10 |
|
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnHerremannen liker å ha på seg hettegenser når han reiser, da kan han ta på seg hetten når han sover og så får han litt beskyttelse mot både lyder og lys. |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnTakk for tips!
|
|
|
#12 |
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnKortstokk og yatzy har jeg tenkt på.
|
|
|
#13 |
|
Medlem siden: Mar 2008
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnTegnesaker til de to elste? Mellomste vil sikkert like sånn Top Model husbok (har klistremerker, kan sikkert bruke laaaang tid på noe slikt). De tar jo ingen plass i alle fall.
|
|
|
#14 |
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJa, klistremerker er digg for henne! Og tegnesaker, og sånne små dukker med hår som hun har.
|
|
|
#15 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnDe aller fleste flyselskap som flyr over Atlanteren har tv i setet forran med god underholdning for barn. Dette opptar mine barn i mange timer. Bestill også barnemenyer før avreise, ungene får mat før dere.
|
|
|
#16 |
|
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnHerremannen har hatt med egen trillekoffert fra rundt 3. Først en ganske liten. |
|
|
|
|
|
#17 |
|
Peppy!
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJeg pleier å bruke ryggsekk på barnet mitt (7 år), i stedet for trillekoffert. Lettere for ham å passe på den. Den får også lett plass under stolryggen foran ham, slik at han får tak i bagasjen sin selv underveis. Nå er det bare iPad som trengs for ham. Da han var yngre pleide vi å ha med leker. Bamse er nødvendig da, for at han skal klare å sovne. |
|
|
|
|
|
#18 |
|
Erfaren
Medlem siden: Dec 2007
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barn
Sånn som dette mente jeg, overgang for vanlige hodetelefoner til bruk på fly: |
|
|
|
|
|
#19 |
|
Kakemonster
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barn
Akkurat eventyr vet jeg ikke, men jeg har ihvertfall hatt noe Albert Åberg på min spilleliste, samt mange av Thorbjørn Egners lydbøker.
|
|
|
|
#20 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Håndbagasje til en lang flytur og tre barnJeg fløy transatlantisk med unger på 5 og 7 i jula. Det gikk overraskende greit. De ble stort sett underholdt av filmene som ble vist på flyet, men minstemann hadde også med fulladet DS.
|
|
![]() |
|
|