Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Menorca

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-04-13, 22:24   #1
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Menorca

Og hvordan er det på Menorca?

Hilsen Vinglepetra

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 22:36   #2
Señora
Bør lage seg en tittel selv

Señora sin avatar

Señora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de flesteSeñora er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Menorca

Vet ikke, roligere enn Mallorca vil jeg tro. Det er en mindre øy med mindre turisme enn Mallorca.

Señora er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 22:37   #3
Retz
Slim på hovednerven

Retz sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Retz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de flesteRetz er kulere enn de fleste
Standard

Det er nesten 30 år siden jeg var der, men naturen har forhåpentligvis ikke endret seg så mye? Masse små og store badeviker med fin sand i ulike kvaliteter. Gjerne omgitt av klipper og/eller pinjetrær. God mat, særlig husker jeg hummeren og blåskjellgrytene med siklende glede. Hummermiddagen fikk vi i Fornells, husker jeg. Fint å leie bil der, så kan man kjøre til en ny strand hver dag. Var ikke så mange turister da jeg var der, de som fantes var oftest engelske.

Retz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 22:37   #4
Anne C
Bør lage seg en tittel selv

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Har dere ikke landet på sommerferie enda?

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 22:43   #5
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Busy, her.

Vet ikke, roligere enn Mallorca vil jeg tro. Det er en mindre øy med mindre turisme enn Mallorca.

Ja, det antar jeg også at det er. Har vært på Mallorca én gang, og selv om jeg elsket Palma og likte naturen, så fikk jeg helt hetta av turiststedene. Vi var innom Alcudia på dagstur, og det var aldeles skrekkelig.

Problemet vårt er at vi ikke finner fly og leiligheter som tilfredsstiller våre krav, så nå har vi seriøst vurdert og forkastet følgende destinasjoner: Italia med bil, Ialia med fly, Sør-Frankrike med fly eller bil, Kefalonia og øst-Kreta (Agios Nikolaos-området.) Er veldig glad i Hellas generelt. Men vi er sent ute, mye er fullbooket, og det aller største problemet er at vi ikke finner leilighet med to rom, kun masse hotellrom. Vi må ha to rom, vi må ha basseng, vi må ha nærhet til fin strand og et koselig sted. Vi misliker feriesentre og all inclusive og masse turister. Tilgang til leiebil er også et must, men det får man jo overalt.

I tillegg vil mannen ha en standard som vi ikke har funnet i Italia ennå. Mange leiligheter er nedslitt og shabby, i hvertfall de som er igjen nå.

Gammel 26-04-13, 22:44   #6
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Anne C, her.

Har dere ikke landet på sommerferie enda?

Nei... Men høstferien er i boks!

Gammel 26-04-13, 22:46   #7
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Retz, her.

Det er nesten 30 år siden jeg var der, men naturen har forhåpentligvis ikke endret seg så mye? Masse små og store badeviker med fin sand i ulike kvaliteter. Gjerne omgitt av klipper og/eller pinjetrær. God mat, særlig husker jeg hummeren og blåskjellgrytene med siklende glede. Hummermiddagen fikk vi i Fornells, husker jeg. Fint å leie bil der, så kan man kjøre til en ny strand hver dag. Var ikke så mange turister da jeg var der, de som fantes var oftest engelske.

Det høres i grunnen veldig ideelt ut!

Gammel 26-04-13, 22:54   #8
star
bits and pieces

star sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Hvor: innlandet
Blogginnlegg: 228
star er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner tilstar er et navn som alle kjenner til
Standard

Signerer det meste som Retz skrev. Men det er vel 10 år siden jeg var der så litt mer turisme er det nok.
Hummeren skal man spise i Fornells ja.

Gammel 26-04-13, 23:01   #9
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk! Da er dette på topp foreløpig. Selv om jeg tenker på ferien med et sukk, jeg skulle så gjerne vært i Hellas et sted.. Men nå må vi bare få dette ut av verden.

Gammel 26-04-13, 23:17   #10
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Du kan prøve denne nettsiden hvis Kreta er aktuelt. Vi leide stort hus sammen min søster og familie ifjor og i år leier de rekkehus ved samme sted via samme nettside/firma. Seriøst og god hjelp personlig fra eieren av firma. Her går du alt fra stor hus, rekkehus og leiligheter utenfor de store turiststedene.
De ordner også leiebil.

http://www.villascrete.co.uk/

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-04-13, 23:20   #11
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Takk!

Gammel 26-04-13, 23:47   #12
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Har egentlig litt lyst å dra hit:

http://www.ving.no/image-list?ResortId=7723

Men det er et stort men: Det er en nitrist og knøttliten strand der. Satser jo på leiebil og sånt, men likevel. Det et jo deilig å kunne gå rett ned på stranda. Hotellet ser bra nok ut, men selv om vi foretrekker ålreit standard og best mulig senger, så er vi lite på hotellet i løpet av en ferie.

Det andre aberet er at flyet går sju om morgenen fra Gardermoen. Og vi bor i Stavanger. Det fordyrer turen veldig.

Kikket på villascrete. Flotte boliger, men man er nødt å maile for å finne ut om noe er ledig, som på de fleste slike boligformidlersider.

Gammel 27-04-13, 01:13   #13
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Ja, alle nettsider med boligutleie og finn.annonser etc, må du maile for å få svar dersom de ikke har kalender oppdatert med når det er utleid og ikke. Fordelen kan ofte være at du får mer personlig info og hjelp om valg av sted og om området du skal være i. Fordelen med charter er jo at det er lettvint med flybilletter og bosted i ett og du får sjekket på nett umiddelbart. Men du unngår altså ikke turiststedene ved å velge charter, no way.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-04-13, 10:08   #14
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Nei, det er ikke nødvendigvis charter som er alternativet. (skjønt det er fullt mulig å finne leiligheter utenfor typiske turiststeder der også. Det er mye som har endret seg i forhold til charter de siste årene.)

Mange utleierformidlere har kalendere. Mange må mailes til, og problemet med det er at vi er så sinnsykt sent ute, så det er få napp å få n

Sist redigert av Hyacinth : 27-04-13 kl 10:36.
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:26.