|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hvordan var det nå med tax free-poser gjennom sikkerhetskontrollen?Når man ankommer Gardermoen, fortoller - eller det har jeg riktignok ikke tenkt å gjøre, bare gjøre meg usynlig og gå stille forbi - og skal videre med posen(e) sin(e) til ny innsjekk, sikkerhetskontroll og innenlandsflight? Har altså ikke gjennomgående billett. Slipper posen forbi? |
|
|
|
|
|
#3 |
|
Champagne til alt
Medlem siden: May 2012
Hvor: Nedre Romerike
Sv: Hvordan var det nå med tax free poser gjennom sikkerhetskontrollen?Den gjør vel det om den er forseglet fra tax-free-butikken? De spør jo alltid om man skal videre med fly, og forsegler posen om man skal det, så vidt jeg vet.
|
|
|
#4 |
|
~~~~~~~
|
Sv: Hvordan var det nå med tax free poser gjennom sikkerhetskontrollen?Alt flytende over 100 ml må forsegles. Kan være greit å sjekke de lokale reglene, videre med fly i f.eks. USA må det ned i bagasjen når denne er hentet.
<<< When nothing goes right - go left >>> Sist redigert av Fløyel : 29-04-13 kl 09:44. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Slim på hovednerven
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Rogaland
Sv: Hvordan var det nå med tax free poser gjennom sikkerhetskontrollen?Ok, takk! Da får jeg be tax free butikken i Roma forsegle posene. |
|
|
|
![]() |
|
|