Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Syns med meg angående hytteinnredning

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 02-05-13, 10:34   #1
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Syns med meg angående hytteinnredning

Vi har kjøpt oss ei lita tømmerhytte. Den er kjøpt med møbler, men mye av det er upraktisk og/eller stygt så vi skal ha en del nytt. Jeg har noen tanker, men tar gjerne i mot innspill og tips.

Bilder av hytta med noe av innredningen slik den er nå kan ses her: http://www.finn.no/finn/realestate/l...nkode=34013744

Det jeg har tenkt i første omgang er å male alle de brune listene hvite/lys grå. Og innrede med hvitmalte møbler og lyse tekstiler.

Den store hjørnesofaen, sofabordet og stolen skal ut. Jeg har fått gjennomslag for å kjøpe dagseng i stedet for sofa. Både fordi jeg synes det er "nettere", og fordi jeg ønsker en lett tilgjegelig alternativ soveplass. Vi skal i tillegg ha spisebord og stoler, det finnes ikke der i dag. Er det veldig dumt å ikke ha sofa, tro? (Det er en hems med sofa som skal brukes til tv-seing).

Gyngestolen er vi usikre på. Vi har lyst til å beholde den, men den krever mye plass. Vi er også usikre på hjørneskapet. Mannen vil beholde det, og eventuelt male det. Jeg synes det er litt stort (går inn på vinduskarmen), og har mer lyst på en vanlig skjenk.

Kjøkkenet er knøttlite. Jeg har tenkt å kjøpe noen stenger og vegghyller, samt kjøpe et enkelt trancherbord på jul som kan stå ut i rommet som en kjøkkenøy. Mannen er redd det blir til å se rotete ut. Erfaringer?

Alle tips og lure ideer til oppbevaring på lita hytte tas i mot med takk. Vi skal kjøpe kasser til å ha under sengene i alle fall.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:41   #2
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Kjempefin hytte! Gratulerer!

Opprinnelig lagt inn av Heilo, her.

Den store hjørnesofaen, sofabordet og stolen skal ut. Jeg har fått gjennomslag for å kjøpe dagseng i stedet for sofa. Både fordi jeg synes det er "nettere", og fordi jeg ønsker en lett tilgjegelig alternativ soveplass. Vi skal i tillegg ha spisebord og stoler, det finnes ikke der i dag. Er det veldig dumt å ikke ha sofa, tro? (Det er en hems med sofa som skal brukes til tv-seing).

Personlig skjønner jeg ikke helt vitsen med en hytte som ikke har en sofa som er god å sitte i og aller helst også god å ligge og dra seg i, men jeg er utpreget lat av natur, så hvis dere først og fremst skal ha hytten som base for fjellturer, så bare ignorer mine uttalelser.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:48   #3
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Kjempefin hytte! Gratulerer!

Personlig skjønner jeg ikke helt vitsen med en hytte som ikke har en sofa som er god å sitte i og aller helst også god å ligge og dra seg i, men jeg er utpreget lat av natur, så hvis dere først og fremst skal ha hytten som base for fjellturer, så bare ignorer mine uttalelser.

Mannen er nok litt enig med deg. Tanken min er at man skal kunne ligge og dra seg i dagsenga da, eller på hemsen, men jeg ser motargumentet.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:50   #4
Teofelia
Bedreviter
 
Teofelia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 27.849
Blogginnlegg: 387
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Dagsenger er ikke noe gode å dra seg i.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:51   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Vi har dagseng i sommerhuset, og den brukes kun til å dra seg i.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:51   #6
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:52   #7
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Til Teo, altså. Pøblis derimot, sier akkurat det jeg vil høre.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:53   #8
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Mal lister og vinduer hvite.
tak og vegger også hadde det vært meg. Hvitt tak og litt lys gråaktig beis på veggene
Hjørnesofaen ville jeg beholdt, den kan soves på en natt eller to. :BTDT: da ville jeg heller brukt penger på å trekke om eller å skaff endre puter i en mer dempet farge. Eventuelt malt møblene hvite, men det trenger du ikke om du maler vegger og tak(i hvert fall tak).
Sett en liten benk på hjul der hyllen med det røde vaskevannsfatet står i dag.
Ram inn vindusveggen med hyller, og bruk stenger på veggen, om du trenger det.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:54   #9
celebelen
Dragedytteren
 
celebelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Høgt oppi lia
Innlegg: 5.596
Blogginnlegg: 7
celebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelencelebelen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Du er altså enig i overskriften, at den var fult møblert?

__________________
Det jeg mangler i tålmodighet, tar jeg igjen i temperament.

Ville (nov. 07)
celebelen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:56   #10
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Gullet: Maling av vegger og tak er foreløpig satt på vente-lista, med tanke på hvor mye tid og overskudd vi har til oppussing denne våren. Men jeg er egentlig enig med deg, samtidig som jeg er litt usikker på hvor bra det er å male tømmervegger. Det ser ut som panel, men er faktisk maskinlaft.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:56   #11
Pamina
Kaldt hode, varmt hjerte!
 
Pamina sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 8.977
Blogginnlegg: 70
Pamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt avPamina har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Heller skikkelig sovesofa en dagseng! Enig med Teo

Noe sånt?

__________________
Pamina & Snuppa, 23. juli 05, Brodern, 23. august 08
Et hus uten bøker er som et legeme uten sjel. (Marcus Tullius Cicero)
Pamina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:56   #12
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av celebelen, her.

Du er altså enig i overskriften, at den var fult møblert?

Det hadde jeg faktisk ikke sett!

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 10:57   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Dagsenger er ikke noe gode å dra seg i.

Johoho. Min dagseng er utrolig godt egnet til akkurat det.



__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:01   #14
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.845
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Nydelig, men der er det jo bare plass til én person som kan dra seg, Pøblis! Jeg er med Teofelia i dette spørsmålet.

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:02   #15
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Fiiin dagseng, Pøblis.

Det jeg har tenkt er å kjøpe denne, legge to madrasser i den, dekke med et fint teppe og fylle med masse puter. Argumentene mine for er bl.a. de tre skuffene under som jeg ser for meg skal fylles med alle de tingene som ellers flyter rundt og lager rot.

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:03   #16
Heilo
Fjellpiper
 
Heilo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 6.170
Blogginnlegg: 310
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nydelig, men der er det jo bare plass til én person som kan dra seg, Pøblis! Jeg er med Teofelia i dette spørsmålet.

De andre skal være på hemsen eller sitte i gyngestolen. Dagsenga skal jo være min. My precious.

:kanskje jeg er på jordet her...:

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:03   #17
Toffskij
kamerat
 
Toffskij sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 28.854
Blogginnlegg: 693
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av Bluen, her.

Nydelig, men der er det jo bare plass til én person som kan dra seg, Pøblis! Jeg er med Teofelia i dette spørsmålet.

Akkurat det jeg skulle si. Er ikke hele poenget med hytte at hele familien skal kunne ligge og dra seg i sofaen samtidig? :Teos latsekktvilling:

__________________
Prima (0503) et Secunda (0505)

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:04   #18
Candy Darling
Prettiest mess ever seen
 
Candy Darling sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Under ground
Innlegg: 29.238
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Som lat hytteeier: jeg ville kjøpt sovesofa.

__________________
Vi gjør alle så godt vi kan
Og vi gjør alt feil.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:05   #19
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.824
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Akkurat det jeg skulle si. Er ikke hele poenget med hytte at hele familien skal kunne ligge og dra seg i sofaen samtidig? :Teos latsekktvilling:

Både mannen, pøbelprinsessen og jeg ligger ofte og drar oss der samtidig. Og bikkja.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 02-05-13, 11:11   #20
Wix
Skal rømme
 
Wix sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Innlegg: 5.487
Blogginnlegg: 40
Wix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner tilWix er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Syns med meg angående hytteinnredning

Nei, dere trenger mer plass til å dra dere i. Husk at man kan lett gå hverandre på nervene etter litt tid på hytta (ved feks dårlig vær), og at det kan være greit med litt space rundt seg når man skal slappe av.

__________________
Jente, des 06
Gutt, april 08
Wix er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no