Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Divines spør-og-lær-forum

LaTeX, trenger hjelp

Divines spør-og-lær-forum Spør om alt mulig du lurer på - kanskje er det noen som kan svare.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-04-07, 12:49   #1
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Spørsmål

LaTeX, trenger hjelp

Trenger mer hjelp i LaTeX arbeidet mitt !

I min fantastiske rapport har jeg figurliste (langt som et vondt år, men det var kanskje ikke poenget her...). Siden rapporten er lang og mange chapter, section og subsection, så blir figurlisten seendes sånn ut:
2.1.1 Figurbeskrivelse
2.1.2 Figurbeskrivelse
osv,
men avstanden mellom figurtallet og beskrivelsen er så kort at når jeg har mer en 9 figurere, altså fire siffer i figurnummeret så skriver den beskrivelse og nummeret nesten oppå hverandre.
Er det noe jeg kan gjøre for å øke denne avstanden ?
Har prøvd å søke og i tillegg prøvd med noen kommandoer, men kommer ingen vei, så trenger hjelp.

Ellers må jeg legge inn flere subsection og fordele figurene. Men det passer ikke så godt...

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-04-07, 20:05   #2
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Trenger mer hjelp i LaTeX arbeidet mitt !

I min fantastiske rapport har jeg figurliste (langt som et vondt år, men det var kanskje ikke poenget her...). Siden rapporten er lang og mange chapter, section og subsection, så blir figurlisten seendes sånn ut:
2.1.1 Figurbeskrivelse
2.1.2 Figurbeskrivelse
osv,
men avstanden mellom figurtallet og beskrivelsen er så kort at når jeg har mer en 9 figurere, altså fire siffer i figurnummeret så skriver den beskrivelse og nummeret nesten oppå hverandre.
Er det noe jeg kan gjøre for å øke denne avstanden ?
Har prøvd å søke og i tillegg prøvd med noen kommandoer, men kommer ingen vei, så trenger hjelp.

Ellers må jeg legge inn flere subsection og fordele figurene. Men det passer ikke så godt...

Jeg tror du faktisk må håndeditere .lof-filen.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 11:06   #3
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av esme, her.

Jeg tror du faktisk må håndeditere .lof-filen.

Oj det hørtest vanskelig ut, det tror jeg ikke jeg får til.
Får heller la det være som det er da....

Takk for svar.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:23   #4
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Oj det hørtest vanskelig ut, det tror jeg ikke jeg får til.
Får heller la det være som det er da....

Takk for svar.

Neida, ikke vanskelig. LaTeX genererer flere filer, hvorav den ene heter .lof til etternavn. Bare åpne denne filen og sett inn spacer og slikt akkurat som du vil. Så lagre. Problemet er at hver gang du genererer ny .tex fil, så lager den ny .lof fil. Så enten kan du lage en kopi av .lof og skrive over etterpå, ellers så kan du bruke \nofiles for å hindre at LaTeX lager nye filer.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:30   #5
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Okay, da hørtest det ikke så vanskelig ut alikavel, jeg har merket meg disse .lof filene, de gjør innimellom slik at programmet får feil, slette de også er alt i orden igjen.

Hvor skal jeg sette inn \nofiles for å hindre regenerering av lof filene da, i hoveddokumentet, samma hvor eller der alle definisjonene er (for dokumentet starter) ?

Du er kjempeflink altså, takk for all eksperthjelp.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:35   #6
Esme
Mother of Dragons
 
Esme sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 20.029
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Okay, da hørtest det ikke så vanskelig ut alikavel, jeg har merket meg disse .lof filene, de gjør innimellom slik at programmet får feil, slette de også er alt i orden igjen.

Hvor skal jeg sette inn \nofiles for å hindre regenerering av lof filene da, i hoveddokumentet, samma hvor eller der alle definisjonene er (for dokumentet starter) ?

Der hvor alle definisjonene er, i preamblen ja, før selve kilden. Tilsvarende er filen for list of tables .lot-fil om du får samme problemet der.

Opprinnelig lagt inn av Ole Brumm, her.

Du er kjempeflink altså, takk for all eksperthjelp.

Tusen takk, bare hyggelig det.

__________________
It takes a great deal of effort to sustain a conservative, trustworthy persona.
Esme er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:38   #7
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp.

Tusen takk !!
Skal teste det ut i morgen, har gitt meg med skolearbeidet for i dag.

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-07-07, 16:29   #8
banana
Har ingen tittel
 
banana sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Innlegg: 6.934
banana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de flestebanana er kulere enn de fleste
Standard

Sv: LaTeX, trenger hjelp

Fikk du til dette?

banana er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 22:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no