|
Økologisk og diettmat Forum for diskusjoner om og deling av oppskrifter på diettmat og økologisk mat. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Marsipan laget av aprikoskjernerPappan min hadde bursdag en av dagene, og hadde invitert oss på kaker og kaffe. Minsten er allergisk mot ganske mye, så de syns det er litt utfordrende å bake til han, så de hadde bestilt en kake hos bakeren. Det de fikk var da en marsipankake hvor marsipanen var laget på aprikoskjerner istedet for mandler. Og bunnen var baket på glutenfritt mel. Kaka var kjempegod, og marsipanen smakte helt som vanlig marsipan.
![]() |
#2 |
Etylbarbital
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: Marsipan laget av aprikoskjernerKult. Jeg vet at rimeligere kjøpemarsipan inneholder en god del aprikoskjerner i tillegg til mandler. Får man kjøpt aprikoskjerner i løsvekt i vanlige butikker?
![]() |
#3 |
Hekta
![]() Sv: Marsipan laget av aprikoskjerner
Har hørt at man kan få kjøpt det på helsekoster. Det er visst ikke bra å spise noe særlig av det, men etter hva jeg har lest så blir kjernene varmebehandlet når det lages mel av de, og da fordamper det farlige stoffet. (kan det være blåsyre tro?)
![]() |
#4 |
Bør lage seg en tittel selv
|
![]() Sv: Marsipan laget av aprikoskjernerSå flott! Jeg visste at det fantes, men ikke at en kunne få kjøpt kaker med det på. Kan jeg spørre hvor de fikk bestilt den?
![]() |
#5 |
Hekta
![]() Sv: Marsipan laget av aprikoskjernerEn lokal baker her jeg bor. Kan prikke deg navnet.
![]() |
|
|