Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Savnet i Norge

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 12:41   #1
Einhyrningur
Be happy!
 
Einhyrningur sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 10.039
Einhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt avEinhyrningur har mye å være stolt av
Standard

Savnet i Norge

På facebookgruppen Savnet i Norge blir det lagt ut bilder og etterlysninger etter mennesker som er savnet. Slik jeg forstår det har de kontroll på at dette er relle savnede mennesker etterlyst hos politiet.

Likevel stusser jeg. Det legges ut bilder og veldig mye opplysninger om disse menneskene, foreksempel at de bor på gaten, ofte underforstått med at de har rusproblematikk, i tillegg får man opplysninger om hvor mange barn de har osv. Jeg forstår behovet for å etterlyse de man er glad i, men hvor er personvernet?

Jeg vet at en del av disse personene har dukket opp igjen, da med en historie de kanskje ikke ønsker å dele med omverdenen. Det kan ikke være lett å ta de valgene i livet som gjør at man foreksempel havnet på gaten, for så i tillegg bli etterlyst med fulle opplysninger på facebook?

Er det udelt positivt at vi kan melde mennesker savnet på facebook eller kan det være noe i tankene om at vi deler for mye av andre menneskers privatliv?

__________________
jepp, jeg mangler stor forbokstav

Sist redigert av Einhyrningur : 07-05-13 kl 12:46. Årsak: føyde på et manglende ord
Einhyrningur er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 12:43   #2
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savnet i Norge

Jeg vet i hverfall at om man har opplysninger om slike savnede personer så ring for all del politiet, og ikke personene som står bak etterlysbningen. Det har nettopp vært et innlegg fra svensk politi ang dette. Flere med hemmelig identitet har blitt funnet av feil personer.

Og ja, jeg mener en del av etterlysningene helt klart deler for mye informasjon.

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 12:45   #3
Tallulah
Glamorøs
 
Tallulah sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 59.393
Blogginnlegg: 628
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savnet i Norge

Jeg er enig med Kirsebær.

__________________

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 12:47   #4
shute
prokrastinator
 
shute sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 5.625
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Sv: Savnet i Norge

Jeg synes den type etterlysninger utelukkende burde kunne brukes i saker hvor det er klar mistanke om at forsvinningen ikke er frivillig. Og at det er en vurdering politiet skal gjøre, ikke pårørende.

__________________
Ungen, 2009
Minste, 2013
shute er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 12:50   #5
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savnet i Norge

Jeg deler av prinsipp ikke slike "savnet"-meldinger på FB - medmindre de er fra politiet. Det har vært flere tilfeller hvor folk som har levd på skjult adresse har blitt etterlyst på FB og jeg vil ikke uforvarende være med på ødelegge dekket til folk som har måttet gå i skjul.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 13:08   #6
emm
Men først, kaffe!
 
emm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.552
emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savnet i Norge

Dette er jo en ypperlig mulighet for gal eks og lire av seg en tårevåt søken etter sitt kjære offer, så en haug med snille, omtenksomme facebookere kan avsløre hvor hun befinner seg.

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 13:43   #7
Bloppy
Det kommer seg
 
Bloppy sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Innlegg: 8.697
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Savnet i Norge

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dette er jo en ypperlig mulighet for gal eks og lire av seg en tårevåt søken etter sitt kjære offer, så en haug med snille, omtenksomme facebookere kan avsløre hvor hun befinner seg.



Derfor deler jeg aldri slike bilder.

__________________
Snuppa 98
Poden 05
Bloppy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 13:44   #8
Pøblis
Panzerekstremfeminist
 
Pøblis sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Innlegg: 18.837
Blogginnlegg: 347
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Savnet i Norge

Opprinnelig lagt inn av emm, her.

Dette er jo en ypperlig mulighet for gal eks og lire av seg en tårevåt søken etter sitt kjære offer, så en haug med snille, omtenksomme facebookere kan avsløre hvor hun befinner seg.

Nemlig.

Ergo deler jeg aldri.

__________________
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 07-05-13, 13:48   #9
Mjau
Curlingkone
 
Mjau sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Innlegg: 8.307
Blogginnlegg: 2
Mjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt avMjau har mye å være stolt av
Standard

Sv: Savnet i Norge

Nei. Slikt deler jeg ikke. Som andre sier her syns jeg det er vanskelig å vurdere om det kan være ugler i mosen. Det ville vært forferdelig om en som skjuler seg med god grunn, skulle blitt funnet pga useriøse etterlysninger på FB.

__________________
Mjau maler videre...
Mjau er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no