Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon

Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Kommunikasjon Forum for data, biler og "duppeditter", samt annen kommunikasjon.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 07-05-13, 23:30   #1
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

EH, ja, det er meg. Jeg trenger en telefon med bra kamera (5mp eller bedre) og smarttelefon med mulighet til å laste ned apper fra appstore eller google play.

Jeg skjønner meg ikke på de ulike operativsystemene, jeg vet at noe er Android og noe er iOS, men de ulike Androidene finner jeg ikke ut av. Gingerbread, Sandwich (?) og Jelly Bean, er det bare ulike navn for versjonene? Hvilken versjon bør man ha? Kjøper man en med f.eks 2.2 kan den oppgraderes til 2.3 eller 4.0? (Ja jeg sa jeg var novise!)

Hva slags telefon trenger jeg? Og den skal helst være billig, max kr 2000...om det er mulig? Jeg har nemlig kjøpt katta i sekken for 3 mnd siden og har ikke mye penger igjen på "kastebortpåtelefonkontoen".

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 08:49   #2
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

2000,- med eller uten ab.?

Om de "gamle" telefonene kan oppgraderes til 4.0 avhenger av produsenten. Noen slutter å støtte nye oppdateringer tidligere enn andre.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:05   #3
gnuri
Fru Jacobsen
 
gnuri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 8.793
gnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt avgnuri har mye å være stolt av
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Jeg hadde lagt på en tusenlapp og kjøpt Samsung Galaxy s3
Elsker telefonen min

I følge Amobil finner du den billigst uten abb. her:
http://www.dataspesialisten.no/PartD...x?q=p:10501169

gnuri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 09:17   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Du får vel in Iphone til den prisen, men abb iallefall?
Jeg sverger til Iphone.

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 15:14   #5
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Skulle helst vært uten abb. Og mannen ønsker seg selvfølgelig iPhone siden han nå har iPad... Og grunnen til at det helst ikke skulle være så dyrt er at vi begge kjøpte katta i sekken og begge ønsker seg ny!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 15:19   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Hva var katta i sekken dere kjøpte sist?

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 17:31   #7
Input
Bør lage seg en tittel selv
 
Input sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Innlegg: 24.561
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Må dere ha nye NÅ? Hvis ikke ville jeg ventet, det kommer snart ny iPhone og da blir gamle modeller billigere. 4 forevinner antagelig nå, og da vil den ikke støttes ved oppdatteringer særlig mye lenger, så å kjøpe nye iPhone nå, spesielt om dere skal kjøpe en av de gamle modellene, er egentlig bare dumt.

__________________
♥ Sønn, des. 2010 Datter, mar. 2020 ♥

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 18:16   #8
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Hva var katta i sekken dere kjøpte sist?

Vel, det var en telefon vi ikke fant i Norge, så vi kjøpte den i Danmark i vinterferien. Vi ville veldig gjerne ha telefon som både var smarttelefon og hadde fulltastatur (som en Blackberry), og det fant vi i Nokia Asha 303. Telefonen er både fin og god å taste på, men problemet er at den har et meget enkelt operativsystem (slik som jeg ikke skjønte noe av, hadde jo ikke smarttelefon fra før). Og vi har nå skjønt at ikke alle smarttelefoner er smarte...denne har vel kanskje litt lavere IQ enn vanlig? Neida, problemet er at den ikke er kompatibel med noen av de vanlige appene for Android og Apple. Så Wordfeud, Ruter, Spotify osv, ikke en sjans... Og dermed falt mye av vitsen med smarttelefon bort og vi kunne nesten tenke oss å bare gå tilbake til Nokia E71 som vi hadde som ikke var touch, men som var smartere enn denne nye!

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:16   #9
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Noen som vet hvordan Sony Experia Go er?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-13, 23:58   #10
Mirasol
En Som Trener
 
Mirasol sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Innlegg: 6.158
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Og er det noen som vet om man kan laste ned vanlige apper fra Appstore og google play med denne? Spotify?

__________________
Storebror-02, Mellomsøster-05, Lillesøster-08
Mirasol er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 00:02   #11
Timar
Bør lage seg en tittel selv
 
Timar sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.449
Blogginnlegg: 56
Timar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de flesteTimar er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Iphone har appstore. Android-telefonene bruker google play. Og så er det vel noen telefoner som opererer på windows.

Jeg er ikke helt stø i dette selv, men jeg ville satset på en android-telefon. Samsung galaxy s3 høres lurt ut.

Og så er jeg enig i at Nokia E71 er en veldig bra telefon. Jeg hadde det før jobben byttet til iphone 3GS, og det var virkelig en nedtur på mye funksjonalitet. Det er mange måter å være en smart telefon på, altså

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-05-13, 11:58   #12
Molly
Bør lage seg en tittel selv
 
Molly sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 6.217
Molly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelenMolly er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Jeg vil også anbefale samsung galaxy s3. Den kommer med og uten 4g. 4g kommer til å bli stort, så jeg ville gravd dypt i lommeboka for å kunne kjøpt det hvis jeg skulle byttet telefon nå.

__________________
Storesøster 02
Lillebror 07
Molly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-05-13, 15:28   #13
mrc
Bør lage seg en tittel selv
 
mrc sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
Innlegg: 5.480
mrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt liktmrc er virkelig godt likt
Standard

Sv: Telefonnovise, trenger kjøpehjelp!

Nå koster S3 vel fortsatt over 3000 hvis man skal ha uten abo.

__________________
"I've got nothing against God. It's his fan club I can't stand"
[J-2003 - G-2005 - J-2008]
mrc er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no