|
|||||||
| Husmorskole Det finnes et hav av gode tips til hvordan få ting til å fungere bedre. Her kan man spørre, dele og få gode råd av hverandre. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Introvert textrovert
|
Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Vi skal ha visning og da må ting skinne. Vi har et dusjhørne som det er litt hull i silikonen (med vilje pga avrenning til sluk ved lekkasje) og der er det en del såperester, antar jeg, som ikke går bort i vanlig vask.
|
|
|
#3 |
|
<3
Medlem siden: Jan 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Dusjdørene vasker vi kun med klut og glass-spray, funker som fy.
|
|
|
#5 |
|
Metallica!!
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Dusjdørene bruker jeg zalo på og spyler av. Er de veldig grå og trenger å skinne lager jeg en bøtte med vann, zalo og litt klorin. Aldri hatt behov for noe spesialgreier etter det.
|
|
|
#6 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Det beste er selvsagt å vaske dørene ukentlig, så slipper man skippertak. |
|
|
|
|
|
#8 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Det er ikke dørene som er hovedproblemet, men den kalk/såpegråhvitefargen som er rett utenfør dørlisten på de mørkegrå flisene våre. Tips til annet enn dampvasker?
|
|
|
#10 |
|
© All rights reserved
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?På listene bruker jeg jif baderomspry eller cillit bang-spray (og lar det virke noen minutter) før jeg skurerer med en gammel tannbørste. (Nei, jeg gjør det ikke ukentlig, her snakker vi skippertakmetoden.) |
|
|
|
|
|
#11 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?Skrape på flisene ja, det skal jeg prøve. Der vaskes jo ukentlig, men det går ikke bort. Kan det være permanent misfaring?
|
|
|
#13 |
|
Curlingkone
|
Sv: Hvordan fjerne såperesten rundt dusjhørne mest effektivt?
Er det mørke fliser?
|
![]() |
|
|