Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-13, 11:28   #1
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Vi sliter veldig med å ha orden i klærne våre. Det skyldes nok mye at vi har lite skapplass, mannen og jeg deler nå 1,2 m, men det skyldes også at vi ikke helt finner de gode løsningene. Nå skal vi pusse opp og får nytt soverom og nye muligheter. Rommet er stort, men har skråtak og vinduer, så veggplass til skap blir ca 2 meter. Det blir nok enten pax fra ikea, eller plassbygde skap som passer i rommet. I tillegg kan vi ha kommode eller andre løsninger. Vi har skap i entreen til yttertøy, og får bod med plass til turtøy osv.

Men så trenger jeg tips til de gode løsningene. Hvor mye klesskap trenger man? Hvordan organisere best? Jeg synes jeg rydder og rydder i skapet, men det blir fort rotete igjen. Brette eller henge opp? Halv eller hel hengelengde? Skuffer? Hvordan oppbevarer du undertøy og sokker? Skjerf? Bukser? Gensere? osv Hehe. Altså alle gode tips.

Og hva gjør dere med klær som er brukt, men ikke er skitne enda? Her ligger de på en stol på vent til de brukes igjen eller havner i skittentøyet. Mannens jobbe-ute-klær henger over rekkverket på trappa...

Jada, jeg vet jeg kan gå på ikea og se. Men jeg håper å lære av andres erfaringer, og fra folk som er gode på systemer.

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:44   #2
Robyn
⭐️⭐️⭐️
 
Robyn sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Innlegg: 9.008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Mannen har halv hengelengde i sitt skap. Dresser på øverste og skjortene på nederste stang, det funker helt supert. .

Jeg har kun kurver og må henge mine klær i skapet hos guttene. Jeg er avhengig av hel lengde å henge på til noen av kjolene og bunaden.

Jeg (vi) trenger mer skapplass, helst et walk-in-closet.

__________________
1996 & 2002
"Det har jeg aldri gjort før...
Så det tror jeg sikkert jeg kan klare..."
-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 11:51   #3
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Vi har akkurat fått litt bedre orden i klærne våre, mest fordi vi har fått nytt stort soverom. Men skyvedørsgarderoben er 2,80 lang, og det holdt faktisk ikke til alle klærne våre. Så vi har kjøpt bokser til å ha under senga på IKEA, og har det som blir brukt minst der, evt årstidsbestemt. Vi har to skuffer hver. Nå tror jeg at vi, etter 20 år har både plass og orden. I alle fall vi voksne. Gutta sitt holder vi fremdeles på med å organisere.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 12:00   #4
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Vi har lagt sengene på skapstammer, dvs dype kjøkkenskap som ikke er så høye, med plate på og så madrassene på det. Da får man plass til f.eks. gensere og annet under der, eller eventuelt løse kurver med undertøy. Om det ikke er skråtak over sengene så kan dere også ha skap der, oppe til taket. Så downlights på undersiden. Kan dere ha noen ikke så høye og ikke så dype skap over vinduene? Tenk på alle veggplasser dere har og utnytt dem.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 13:57   #5
Hondacrv
Gå heim, kyss din kvardag
 
Hondacrv sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Buskerud
Innlegg: 13.070
Hondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de flesteHondacrv er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Dere. Kan også bygge skråskap oppover veggen, altså på dagene som er skrå. Det har vi på jentas rom, og det fungerer flott.

__________________
05
Hondacrv er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 14:04   #6
rine
Halloen!
 
rine sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2008
Innlegg: 20.372
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Vi har en liten skyvedørsgarderobe som inneholder en høyde med trådhyller fra gulv til tak, en liten kommode og en stang. Jeg disponerer nesten hele, bortsett fra to trådhyller der mannen har truser og sokker. I tillegg har vi et vanlig "gammeldags" klesskap med to dører, hyller på ene siden og oppheng på andre. Dette disponerer mannen. Begge skap er stappende fulle og vi har selvsagt altfor mye klær. Halvskitne klær henges i teorien på knaggrekken på døra eller på krakken på soverommet, men ligger i praksis i en haug på baderommet. Håper dette var til hjelp.

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:04   #7
M@M
Erfaren
 
M@M sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
Innlegg: 844
M@M er populærM@M er populærM@M er populær
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Det er godt det ikke bare er vi som gjør forskjell på teori og praksis, Rine...

Takk for at dere deler! Høres ut som vi trenger flest mulig skap. Det er mulig å lage skap langs den veggen som har skråtak. Den er ca 3,5 meter tror jeg, så da blir det jo bedre plass. Jeg lurer litt på om det er best å henge mest mulig, bukser og gensere også. I skuffene mine er det sjelden tellekanter lenge av gangen...

__________________
Mammaen til supergutt 2003
Drømmer om lillebrøster, men det tar visst sin tid..
M@M er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 21:16   #8
GydaG
lider av tastleksi
 
GydaG sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Innlegg: 5.978
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Jeg kan bidra med at pax fra Ikea rommer så mye at da jeg ryddet i det før helgen fant jeg en hel haug med klær jeg hadde glemt jeg hadde gitt. Helt usedvanlig mye klær er det plass til i ett sånt.

__________________
2003 2010 2012
It's not only only, but but.
We have to take in nourishment, expel waste and inhale enough oxygen to keep our cells from dying. Everything else is optional!
GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:11   #9
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Henging v klær så langt som mulig, syns jeg er best. Så har jeg t-skjorter og topper og undertøy i skap som ikke er så dype.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:18   #10
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Jeg og mann deler skyvdørsgarderobe på 2,20 m. Lagringshylle øverst til sesongklær, to rader kurver på hver ende og to heng mellom. Ett til mannens skjorter og ett til bukser og mine bluser. Vi angrer ikke etter syv år. Yttertøy har vi i en kjellerbod. Vi har veggknagger til klær som skal brukes igjen.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:18   #11
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Pax med skuffer like jeg best. De hvite plastskuffene. Heller flere skuffer med færre plagg i, enn store, uoversiktige skuffer/hyller. Vi har 2 meter Pax med full høyde på soverommet, i tillegg til skap bygget inn under skråtaket på den ene siden. Og 50 cm med skap til lange kjoler/dresser inne på minstens rom. Han har 1,5 meter med Pax på sitt rom, eldste har 1 m.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:23   #12
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Trådkurver har jeg aldri likt. Det er helt vanskelig å få nybrettede klær å ligge pent. Klærne som ligger underst blir skrokkete. iKEA har mye annet smart.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:24   #13
Niobe
Personlig pessimist
 
Niobe sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 27.907
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Jeg liker heller ikke trådkurver. Små plagg forsvinner i hullene, og det stikker alltid noe ut et sted.

__________________
«If you can’t be a good example, at least be a horrible warning.»
- Aileen Wuornos, seriemorder
Niobe er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:25   #14
Pelen
Bør lage seg en tittel selv
 
Pelen sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Innlegg: 21.393
Blogginnlegg: 295
Pelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme omPelen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Opprinnelig lagt inn av Niobe, her.

Jeg liker heller ikke trådkurver. Små plagg forsvinner i hullene, og det stikker alltid noe ut et sted.

Det blir alltid rotete.

Pelen er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:33   #15
Lavender
Passe aktiv
 
Lavender sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Innlegg: 10.891
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Opprinnelig lagt inn av Pelen, her.

Det blir alltid rotete.

Ikke med mesh kurver. Og de bør ikke være høye, heller flere og lettere innhold.

__________________
06 & 08 .
Lavender er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:37   #16
veobra
på slep
 
veobra sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Innlegg: 10.816
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Jeg gidder ikke hauger med klær som venter på å bli brukt. Så enten er klærne så møkkete at de går i skittentøykurven eller så er de så rene at de luftes litt og så havner tilbake i skapet. I praksis har jeg ofte en liten haug liggende.

Jeg har både trådkurver og skuffer. Trådkurver fungerer fint til større plagg, gensere og bukser. Skuffene brukes til undertøy ol. Jeg bruekr noen av disse for å sortere i skuffene:

__________________
S.E.& O.
veobra er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 22:39   #17
Anne C
Bør lage seg en tittel selv
 
Medlem siden: Sep 2007
Innlegg: 24.866
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Vi fikk med innhold til skyvedørsgarderoben, og der var det mesh-kurver. De virker mye bedre enn de gamle vanlige vi har.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-13, 23:48   #18
LaBanga
fri
 
LaBanga sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.011
Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Klesskap - hvordan få orden i kaoset?

Jeg skal også omorganisere klesoppbevaringen min, så nyttig med erfaringer. Sliter med skråtak i hele andreetasje, der hvor soverommene er, så det er ingen enkel sak.

Forøvrig så er trådhyllene til Elfa, de som er veldig tettmasket ganske bra. Stor forskjell fra de som er grovere i maskene, og trådhyllene til Ikea er elendige. Har noen av dem også, og hyllene faller fort ned pga slakke rammer og trådhyllene er kjempegrove.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:21.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no