|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Har gått glipp av at en veldig nær nabo har konfirmant i dag tydeligvis. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Har tro på forbedring
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Det året jeg var i konfirmasjonalder fikk de fleste 50 kroner av naboen...Jeg feira bursdagen min istedet og fikk ingenting
![]() |
#5 |
X First Lady
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi gir 200 (300) til naboungene. Kommer ann på hvor nær kontakt vi har med dem. Har også gitt smykke, ørepynt veske til en sum ikke for dyr. Sist redigert av Michelle : 29-04-07 kl 21:52. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Introvert optimist
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg fikk en oppmerksomhet fra alle naboene da jeg stod til konfirmasjon og jeg regner at jeg kommer til å gi en oppmersomhet til naboene her også. 200 kroner som Maximillia foreslo høres helt OK ut for meg.
![]() |
#7 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg ser at jeg er kjip som gir 100. |
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Tusenkunstner
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi gav 200.- til nabogutten i fjor.
![]() |
#9 |
Fola Blakken
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Nabogutten vår fikk en hundrings til konfirmasjonen sin i dag.
![]() |
![]() |
#10 |
Står på egne ben
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg tenkte også på kr 100,- sånn i første omgang, men skjønner jo at det kanskje er litt lite. Er liksom ikke så inn i konfirmasjoner ennå. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Alltid like optimist
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Hvis man ikke har særlig kontakt ville jeg gitt 2-300 tenker jeg. Evt latt være å gi penger, og heller gitt "konfirmant og foreldre" en blomsterbukett.
![]() |
#12 |
navnet sjemmer ingen
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Jeg må si at nivået på pengesummene overrasker meg veldig. Lett å se at man lever i et pengesamfunn. |
![]() |
![]() |
![]() |
#13 |
Lykkelig naiv
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi gir ett gavekort på to kinobilletter. Det blir vel ca. kr. 160,-. Vi har ikke så mye kontakt med selve konfirmanten, men lillesøsteren hennes leker mye med vår jente. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Trønder
![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?150-200 kr syns jeg ville vært nok.
![]() |
#15 |
Javel
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Vi gav 200,- til en i nabolaget i fjor. Men det var storebror til en venninne av eldstejenta vår.
![]() |
#17 |
Kontrollfrik
Hvor: Sammen med Richard
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?
Enig. Jeg fikk 100 fra naboene da jeg ble konfirmert i 1990. Eller var det 89? Husker jammen ikke helt. Jeg hadde nok gitt maks 200 nå, kanskje 150. Det har jo omtrent ikke vært inflasjon siden mine ungdomsdager, så jeg synes ikke nødvendigvis at beløpet på pengegaver trenger å være SÅ høyt. 400 til en nabo synes jeg er sykt mye. |
![]() |
![]() |
![]() |
#18 |
navnet sjemmer ingen
Jeg fikk 50 da jeg ble konfirmert i 88 (jeg tror det var i 88). |
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
er grønn og fin.
|
![]() Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?Å gi 200,- eller mere til noen man kanppt sier hei til synes jeg er i overkant.
![]() |
#20 |
Fola Blakken
|
Syns du det virker kjipt? Ville du synes det var dumt om din konfirmant fikk et gratulasjonskort med 100 kroner i fra naboen?
![]() |
![]() |
|
|