Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 17:59   #1
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Spørsmål

Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?

Har gått glipp av at en veldig nær nabo har konfirmant i dag tydeligvis. Hva er vanlig å gi i pengebeløp til en nabogutt når vi ikke har noe annen kontakt enn "over gjerdet" og kanskje en hagefest en gang i året? Samme familien har også ei mindre jente (en del eldre enn ungene mine) som hender leker litt med jentene mine i hagen.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 17:59   #2
Filifjonka
Fortynnet

Filifjonka sin avatar

Blogginnlegg: 297
Filifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme omFilifjonka har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva er vanlig å gi i beløp nå til nabo-konfirmant?

Jeg hadde gitt en 200-lapp tror jeg.

Filifjonka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:01   #3
Propella
superbruker

Propella sin avatar

Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Er det vanlig at man gir til en bekjent? Jeg ville ikke gitt noenting.

Gammel 29-04-07, 18:11   #4
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det året jeg var i konfirmasjonalder fikk de fleste 50 kroner av naboen...Jeg feira bursdagen min istedet og fikk ingenting

En liten oppmerksomhet er jo koselig, men ingen nødvendighet

Gammel 29-04-07, 18:18   #5
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

Vi gir 200 (300) til naboungene. Kommer ann på hvor nær kontakt vi har med dem. Har også gitt smykke, ørepynt veske til en sum ikke for dyr.

Sist redigert av Michelle : 29-04-07 kl 21:52.
Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:19   #6
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg fikk en oppmerksomhet fra alle naboene da jeg stod til konfirmasjon og jeg regner at jeg kommer til å gi en oppmersomhet til naboene her også. 200 kroner som Maximillia foreslo høres helt OK ut for meg.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:36   #7
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg ser at jeg er kjip som gir 100.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 18:39   #8
Solen
Tusenkunstner

Solen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Øvre Romerike
Solen er litt kulSolen er litt kulSolen er litt kul
Standard

Vi gav 200.- til nabogutten i fjor.

Gammel 29-04-07, 19:02   #9
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nabogutten vår fikk en hundrings til konfirmasjonen sin i dag.

Gammel 29-04-07, 19:03   #10
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tenkte også på kr 100,- sånn i første omgang, men skjønner jo at det kanskje er litt lite. Er liksom ikke så inn i konfirmasjoner ennå. Når jeg ble konfirmert så var det vanlig med kr 50,- fra naboer og venner, men nå er det 20 år siden. Kanskje vært litt mere økning på den tiden enn jeg først tenkte. Tror jeg går for kr 150,- jeg siden vi ser ytterst lite til denne gutten. Men jeg synes det er naturlig å gi denne naboen en oppmerksomhet siden vi har bodd samme plass de siste 9 årene og har stadig noe med hverandre å gjøre. En nabo som ikke gjemmer seg vekk for å si det sånn, men er veldig hyggelige.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:30   #11
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Hvis man ikke har særlig kontakt ville jeg gitt 2-300 tenker jeg. Evt latt være å gi penger, og heller gitt "konfirmant og foreldre" en blomsterbukett.
Her ga vi 400,- til nabojenta for to år siden, og kommer til å gi det samme til broren hennes nå i år. Vi har en del kontakt med dem, mest i gata og med minstebroren. De er kjempetrivelig ungdommer
Jeg ville nok heller ha latt være å gi noe istedetfor å gi 100,- ...

Gammel 29-04-07, 19:39   #12
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg må si at nivået på pengesummene overrasker meg veldig. Lett å se at man lever i et pengesamfunn.

Gammel 29-04-07, 19:39   #13
Frances
Lykkelig naiv

Frances sin avatar

Frances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populærFrances er populær
Standard

Vi gir ett gavekort på to kinobilletter. Det blir vel ca. kr. 160,-. Vi har ikke så mye kontakt med selve konfirmanten, men lillesøsteren hennes leker mye med vår jente.

Frances er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:01   #14
Tik
Trønder

Tik sin avatar

Tik er populærTik er populærTik er populærTik er populær
Standard

150-200 kr syns jeg ville vært nok.

Gammel 29-04-07, 21:15   #15
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Vi gav 200,- til en i nabolaget i fjor. Men det var storebror til en venninne av eldstejenta vår.

Gammel 29-04-07, 21:24   #16
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

De nabobarna som ha konfirmert seg rundt omkring meg, har fått blomster

Gammel 29-04-07, 21:33   #17
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Berglijot, her.

Jeg må si at nivået på pengesummene overrasker meg veldig. Lett å se at man lever i et pengesamfunn.

Enig. Jeg fikk 100 fra naboene da jeg ble konfirmert i 1990. Eller var det 89? Husker jammen ikke helt. Jeg hadde nok gitt maks 200 nå, kanskje 150. Det har jo omtrent ikke vært inflasjon siden mine ungdomsdager, så jeg synes ikke nødvendigvis at beløpet på pengegaver trenger å være SÅ høyt. 400 til en nabo synes jeg er sykt mye.

Hyacinth er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:34   #18
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Kristin, her.

Enig. Jeg fikk 100 fra naboene da jeg ble konfirmert i 1990. Eller var det 89? Husker jammen ikke helt. Jeg hadde nok gitt maks 200 nå, kanskje 150. Det har jo omtrent ikke vært inflasjon siden mine ungdomsdager, så jeg synes ikke nødvendigvis at beløpet på pengegaver trenger å være SÅ høyt. 400 til en nabo synes jeg er sykt mye.

Jeg fikk 50 da jeg ble konfirmert i 88 (jeg tror det var i 88).

Gammel 29-04-07, 21:49   #19
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Å gi 200,- eller mere til noen man kanppt sier hei til synes jeg er i overkant.
100,- er da mere en nok til nabobarn synes jeg, så lenge man bare er vanlgie naboer og ikke omgangsvenner med de.
Et par vi er endel sammen med sin datter ble konformert for et par år siden.
Da var jeg på Glitter og kjøpte kjede og øredobber til henne.
Det vr ikke kostbar gave, men valgt ut fra hva jeg viste hun likte (kostet rundt 180,-)
Gaven falt veldig i smak og ble faktisk tatt på med en gang hun pakket opp.

Noen synes nok 100,- er smålig, men det er ikke jeg enig i.
Og 100,- er da MYE bedre å få en ingen ting.

Gammel 29-04-07, 22:32   #20
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av maribo, her.

Jeg ville nok heller ha latt være å gi noe istedetfor å gi 100,- ...

Syns du det virker kjipt? Ville du synes det var dumt om din konfirmant fikk et gratulasjonskort med 100 kroner i fra naboen?

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:55.