Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Se resultatene: Bruker du solfaktor i ansiktet nå i vårsola?
Ja, alltid 13 33,33%
Av og til 13 33,33%
Nei, sjelden 13 33,33%
Deltakere: 39. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-07, 19:23   #1
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

I disse vårtider der mange av oss tilbringer store deler av dagen ute i relativt sterk vårsol; er du flink til å bruke solfaktor i ansiktet?

Selv prøver jeg å huske det, men liker vel å få litt farge også, jeg er sikkert langt fra flink nok til å beskytte meg.

Det kan vel diskuteres om dette er et jålespørsmål (fare for rynker) eller et helsespørsmål (fare for hudkreft), men det landet nå her.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:33   #2
maribo
Alltid like optimist
 
maribo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Orkdal
Innlegg: 2.603
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Bruker solkrem når jeg er ute i sola over tid, ja - men det har ikke vært mye nå i vår, gitt...
Vi er alle flinke med det, egentlig. Ikke lett for trøndere å venne seg på å smøre altså (vi har ikke SÅ mye sol, liksom...)

__________________
Maribo og 3 tuller(00, 02, 06)
maribo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:39   #3
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Ganske dårlig når det gjelder meg selv, men veldig flink når det gjelder barna

Jeg er ganske mørk i huden og har aldri vært solbrent, derfor slurver jeg
...og jeg vet så inderlig godt at det er dumt

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:42   #4
Canisa
Viser tenner
 
Canisa sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tromsø
Innlegg: 8.793
Blogginnlegg: 14
Canisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt avCanisa har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Bruker når vi er på fjellet eller ved/på havet, ellers er ikke sola her nord så skrekkelig sterk enda så til hverdags er det dårlig med solkrem. Snuppa har en tube stående i barnehagen slik at de kan smøre henner.

__________________
Lofottorsk i nordens Paris
Canisa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:43   #5
Muad'Dib
Trapper opp igjen !
 
Muad'Dib sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.802
Muad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt liktMuad'Dib er virkelig godt likt
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Min vanlige dagkrem har solfaktor, og bruker jeg ikke den klør hele fjeset. Ergo bruker jeg solfaktor året rundt !

__________________
storebror 1997 og lillebror 2003
Moral er bra ! Dobbeltmoral er dobbelt så bra !!
Muad'Dib er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:45   #6
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ
 
Angelique sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 7.805
Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Min vanlige dagkrem har solfaktor, og bruker jeg ikke den klør hele fjeset. Ergo bruker jeg solfaktor året rundt !

ja det er min også når jeg tenker meg om

__________________
Angelique
Angelique er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:49   #7
vimjer
Tante Sofie
 
vimjer sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 2.632
Blogginnlegg: 6
vimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelenvimjer er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Canisa, her.

Bruker når vi er på fjellet eller ved/på havet, ellers er ikke sola her nord så skrekkelig sterk enda så til hverdags er det dårlig med solkrem. Snuppa har en tube stående i barnehagen slik at de kan smøre henner.

Den er sterk, men den er fraværende.

Solfaktor i vårsola har vært en fraværende problemstilling hittil i vår.

vimjer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 19:54   #8
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg er en hysterisk solkrembruker som sjelden eller aldri går hjemmefra uten faktor. Kombinert med det faktum at jeg oppholder meg så lite i sola som overhodet mulig, utgjør dette en god beskyttelse, skulle jeg tro.

(Ja, jeg er hvit.)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:10   #9
MissS
Like blid!
 
MissS sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 4.984
MissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de flesteMissS er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Muad'Dib, her.

Min vanlige dagkrem har solfaktor, og bruker jeg ikke den klør hele fjeset. Ergo bruker jeg solfaktor året rundt !

Jeg også! Solfaktor 20.

__________________
Damned if you do, damned if you don't.
MissS er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:11   #10
Elin
Bør lage seg en tittel selv
 
Elin sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Innlegg: 6.489
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Ja, alltid i ansiktet og på overkroppen. Jeg slurver mer med beina, men der har jeg heller aldri opplevd å bli brent. Jeg bruker minimum sf 30 i ansiktet da jeg soler meg, og sf 15 daglig uansett vær.

__________________
"Eleganse er ikke et privilegium for de som nettopp har trådt ut av ungdommen, men derimot for kvinner som allerede har tatt kontroll over fremtiden sin."
Elin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:11   #11
Propella
superbruker
 
Propella sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 9.607
Blogginnlegg: 3
Propella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt avPropella har mye å være stolt av
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg pleier å glemme meg selv men smører ungene.

__________________
Propella
Propella er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:15   #12
Kirsebær
Guardian of the galaxy
 
Kirsebær sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Innlegg: 22.546
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Elinblu, her.

Jeg er en hysterisk solkrembruker som sjelden eller aldri går hjemmefra uten faktor. Kombinert med det faktum at jeg oppholder meg så lite i sola som overhodet mulig, utgjør dette en god beskyttelse, skulle jeg tro.

(Ja, jeg er hvit.)

Jeg blir brent bare jeg tenker på solen, så jeg er ganske flink til å smøre meg. Har prøvd alle mulig metoder for å "herde" huden slik at den ikke skal bli brent, men det funker ikke.

Kroppen min er hvit, på grensen til blå...

__________________
~Maybe it's time to heal~
Kirsebær er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:33   #13
Bluen
intro
 
Bluen sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Lillestrøm
Innlegg: 31.844
Blogginnlegg: 388
Bluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme omBluen har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Kirsebær, her.

Kroppen min er hvit, på grensen til blå...

(Kirsebær til venstre, Elinblu til høyre med et grønnskjær i det blå etter fødsel og blodtap)

__________________
Høstbarn 06 og 08
"Still there’s a light i hold before me
You’re the measure of my dreams
"
Bluen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:44   #14
Hasselnøtt
Sliter med tastaturet
 
Hasselnøtt sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 5.207
Hasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner tilHasselnøtt er et navn som alle kjenner til
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg liker godt sola, og tåler også en del sol. Imidlertid er jeg ikke en som ligger paddeflat i sola for å bli mest mulig brun, det begrenser seg vel til sittende stilling på veranda med bok og/eller kaffe, eventuelt aktiviteter med dattera mi. Det er vel derfor jeg ofte glemmer solkremen; intensjonen er jo ikka akkurat soling, men det blir jo fort et par timer i sol likevel. Skal prøve å skjerpe meg.

Dere som bruker solkrem; har dere en god å anbefale? Jeg er så lei av å se ut som et laken etter smøring, siden de jeg har hjemme har fysisk solfilter.

Hasselnøtt er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:56   #15
Avatar
Nå også i farger
 
Avatar sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Innlegg: 13.972
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Ganske dårlig når det gjelder meg selv, men veldig flink når det gjelder barna

Jeg er ganske mørk i huden og har aldri vært solbrent, derfor slurver jeg
...og jeg vet så inderlig godt at det er dumt

Samme her.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 20:59   #16
LilleLeo
A friend with benefits
 
LilleLeo sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bergen
Innlegg: 12.877
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg har ikke vært det, men jeg MÅ være det, for jeg har innmari med føflekker, og har tenkt å leve i en god del år til.

__________________
Lille 04 ~ Engel f/d 07 ~ Lillebror mai 08
LilleLeo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:03   #17
linka-mor
Aquarist
 
linka-mor sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 689
linka-mor er populærlinka-mor er populærlinka-mor er populær
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Kan være mye flinkere på meg selv. Men nå er vi ikke så mye plaget med vårsolen her att det gjør noe

linka-mor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:41   #18
Ole Brumm
er her
 
Ole Brumm sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hundremeterskogen
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 222
Ole Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de flesteOle Brumm er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg er elendig til dette.
Har ikke tid til å være ute i sola for tiden (sitter på skolen 24/7 føles det vertfall ut som).
Og smører meg aldri inn om ikke jeg går ut med intensjon om å være i sola lenge.
Gutten har jeg ikke tenkt på solkrem til, men burde kanskje funnet frem og ta med i barnehagen. :lat:

__________________
Ole Brumm
-04, -08, -11, -14
Ole Brumm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:42   #19
Martis
Ute på tur
 
Martis sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bøgda
Innlegg: 9.414
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Jeg har dagkrem med faktor 15. Junior smøres med faktor 22 før bhg, i tillegg har han en tube der, som skal brukes om de er ute på ettermiddagen.

__________________
I have learned that to be with those I like is enough.
Martis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-07, 21:42   #20
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.808
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Er du flink til å bruke solkrem/solfaktor?

Ja det gjør jeg. Jeg er rødhåret med dertil lys-lys hud. Har vært så mye solbrent i oppveksten at jeg føler at jeg MÅ beskytte meg nå for å minske faren for hudkreft mest mulig.

Jeg er blitt lettere hysterisk i forhold til barna og solen også. Jeg er vel først om våren til å begynne å smøre, ihvertfall av barnehagebarna. Og jeg får nærmest epileptisk anfall om en av dem blir solbrent :ja jeg overdriver, men kan ikke hjelpe for det:

Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Trådverktøy
Visningsmåter

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no