Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-05-13, 11:37   #1
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Jeg skal somle meg til å bestille gardinstoff i dag. Men jeg har enda ikke helt bestemt meg for hvordan jeg skal ha det.

Jeg har ei ganske lita stue på bakkeplan, med ei verandadør helt inn i hjørnet, og et "vanlig" vindu helt inntil denne. Disse skal ha nye gardiner.

Dette stoffet, forøvrig:



Jeg tenkte vanlige gardinlengder på både vindu og verandadør, og altså full lengde ned til gulvet på verandadøra og lengde til sånn passe like under karmen på vinduet. Men burde jeg ha liftgardin på vinduet i stedet? Under vinduet har jeg en sjenk, jeg skal ha bokhyller der når jeg får somlet meg på IKEA (antar det blir i 2019 ).

Jeg har lyst på maljer, selv om det sikkert er soooo 2008. Jeg er ikke helt inne på verken interiør eller gardiner, så om andre har ideer eller kommentarer så er det nyttig.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:09   #2
gullet
stille
 
gullet sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Tønsberg
Innlegg: 10.937
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Gardinene henger veldig pent med maljer og du slipper rynkebånd og ringer.
Skjult oppheng er også veldig fint. Stropper på baksiden.

Jeg ville valgt lift om jeg skulle hatt noe under det lille vinduet. Da slipper du gardiner som "tar opp" plassen på veggen og hele uttrykket blir mer ryddig.
Motivet på gardinen kommer også bedre frem og er dekorativt i seg selv.

__________________
Gullet -63, M -87, W - 01. lille E -03
gullet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:19   #3
skyfri
.
 
skyfri sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 3.330
skyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt liktskyfri er virkelig godt likt
Standard

Sv: Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

For et nydelig stoff.
Skal du sy selv? Jeg fikk lyst på liftgardiner av dette stoffet en plass i huset. På kjøkkenet, kanskje. Men da må jeg pakke ut symaskinen jeg fikk til jul, og kanskje vurdere å ta den i bruk.

skyfri er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 13:19   #4
Harriet Vane
Epikur
 
Harriet Vane sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 26.796
Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Jeg er veldig fornøyd med rynkebånd med hekter bakpå, det er lett å få til pent. Maljer er også fint, men visstnok SÅ 2010.

Sist jeg sydde gardiner sydde jeg bare en enkel løpegang. det ble nå greit det også.

__________________
“Time and trouble will tame an advanced young woman, but an advanced old woman is uncontrollable by any earthly force.”
― Dorothy L. Sayers
Harriet Vane er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 14:27   #5
GinaK
Tja...
 
GinaK sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 15.852
GinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt avGinaK har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Vil ha noe nytt, jeg også men går nok for noe som er ferdig på KID, tenker jeg.

__________________
Gina og gutta, 2001 og 2005
Jeg eldes ikke - jeg mørner.
GinaK er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-05-13, 15:38   #6
Cuyahoga
etterpåklokest
 
Cuyahoga sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 7.867
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Liftgardin? Vanlig gardin? Maljer? Noe helt annet? Hjelp!

Sy selv, dere. Nei, dette outsources glatt til svigermor. Jeg tror dog hun synes liftgardin er noe kjedelig prakk og sy, så kanskje jeg skal gå for rynkebånd og hekter bare for å være grei.

Jeg har kjøpt meg vilt overpriset gult ullpledd for å ta opp gulfargen i gardinstoffet nå, så nå må jeg bare få fikset de gardinene. Jeg har noen særs stygge pastellgrønne greier der nå.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no