Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Interiørhjørnet

Sofa til spisebord - erfaringer?

Interiørhjørnet Alt som har med interiør å gjøre. Spørsmål, tips, deling av egne lure eller fine løsninger mm.

Svar
 
Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 25-05-13, 18:11   #1
Carpe Diem
Bør lage seg en tittel selv
 
Carpe Diem sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 3.678
Carpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smartCarpe Diem imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sofa til spisebord - erfaringer?

Vi skal snart flytte, og endelig får en jeg en stooor stue jeg kan innrede
Lurer litt på å ha en spisestue-sofa, men er litt i tvil. Er det godt å sitte i over tid? Blir spisebordet brukt annerledes når man har slik sofa? Praktisk eller ikke når man har barn i hus?
Jeg har kun kikket på slike sofaer hos Living, tar gjerne imot tips til andre som selger denslags
Her er en type:


Noen som har erfaringer?

__________________
x x x
Carpe Diem er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 18:29   #2
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

Jeg kjøpte Karlstad sofa fra Ikea og satte høyere ben på den. Da fikk jeg en fin spisestuesofa til 4000 kr.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 19:07   #3
Balanse
Vaklende
 
Balanse sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 6.357
Blogginnlegg: 16
Balanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt avBalanse har mye å være stolt av
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

Jeg hadde det samme som Erica en stund, og elsket det. Vi satt lenger ved bordet og var mer sosiale der under matlaging og rydding også. Flere gode samtaler faktisk. Det er nesten det eneste aberet ved downsizingen min, at jeg ikke har plass til spisesofa lenger.

Lyng og Ygg (?)har en fin en...

Balanse er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 25-05-13, 22:28   #4
Trixie
Bør lage seg en tittel selv
 
Trixie sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2006
Innlegg: 8.242
Blogginnlegg: 160
Trixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de flesteTrixie er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

TM Design har fine sofaer.
Finnes også i grå fløyel.
http://tmdesignshop.blogspot.no/search/label/Sofa

Trixie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 21:49   #5
Mirmell
Bør lage seg en tittel selv
 
Mirmell sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Innlegg: 1.921
Mirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populærMirmell er populær
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

TM Designs spisestuesofaer er fine, men veeeldig dype, så de er ikke noe gode å sitte lenge i. Vi hadde en, men solgte den raskt. Nå har vi denne fra Bohus (vi har den i grått).
Veldig god å sitte i og vi bruker spiseplassen mye mer. Anebfales.

__________________
-08 & -11
Mirmell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-13, 22:21   #6
Bayone
snur
 
Bayone sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 5.440
Blogginnlegg: 4
Bayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt liktBayone er virkelig godt likt
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Erica, her.

Jeg kjøpte Karlstad sofa fra Ikea og satte høyere ben på den. Da fikk jeg en fin spisestuesofa til 4000 kr.

Hvor lange bein satte du på for at det skulle bli en bra sittehøyde på den?

__________________
2001 2004
Bayone er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 16:54   #7
Erica
Hekta
 
Erica sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Innlegg: 7.810
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Sofa til spisebord - erfaringer?

Opprinnelig lagt inn av Bayone, her.

Hvor lange bein satte du på for at det skulle bli en bra sittehøyde på den?


Ca 25 cm.

__________________
95, 99, 04
Erica er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar


Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Lavkarbo.no | Selvrealisering.no
©2006 - 2015, Foreldreportalen.no