Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Fest og høytid

Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm.

Se resultatene: Hvilken bordplassering er din favoritt i store selskaper?
Sitte sammen med de jeg kjenner aller best? 31 16,67%
Sitte sammen med folk jeg kjenner fra før 30 16,13%
Sitte sammen med en blanding av kjente og ukjente 91 48,92%
Sitte hovedsaklig sammen med ukjente 0 0%
Sitter sammen med hvem som helst så lenge partneren min sitter i nærheten 27 14,52%
Sitter sammen med hvem som helst, også uavhengig av plassering på evnt partner 7 3,76%
Hva har jeg glemt? Spesifiser! 0 0%
Deltakere: 186. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 27-05-13, 15:35   #1
Timar
Klar

Timar sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Sentralt
Blogginnlegg: 56
Timar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt avTimar har mye å være stolt av
Standard

Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Det er så ulikt hvordan folk tenker rundt bordplassering. Noen tenker at det er en fin måte å mikse folk som ikke kjenner hverandre, men som har mye til felles, andre tenker at man får det hyggeligst mulig med de man kjenner godt fra før.

Hva foretrekker du?

Spesifisier gjerne i tråden om det er noe du absolutt ikke liker, eller setter ekstra pris på!

Timar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 15:38   #2
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Hva slags bordplassering foretrekker du i selskap?

Et annet kjent fjes er greit, men ikke et must. Litt avhengig av om jeg skal alene eller sammen med mannen. Vi er begge to åpne og glade i å bli kjent med nye folk, men det fordrer jo at de andre rundt bordet er det også.

Jeg kjenner jeg er rimelig glad for at jeg ikke havna på bord med den "rare" fetteren til bruden i det siste bryllupet jeg var i. I andre setning (vi snakket kort sammen før middagen) sa han at min hjemby hadde størst innvandrerandel i Norge. Jeg blir litt paff av folk som er så opptatt av sånt at de forteller det til andre.

Så, bordplassering skal nok ikke være lett, enten det er et hyggelig par eller en gammel tante eller en evig ungkar som skal plasseres.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 15:44   #3
shute
prokrastinator

shute sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
shute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt avshute har mye å være stolt av
Standard

Jeg foretrekker å sitte sammen med folk jeg kjenner godt. Inviteres vi til noen som praktiserer utstrakt tvangsmingling og kanskje krydrer det med selskapsleker (gud forby!), vil jeg nok takke pent nei.

Men jeg er hyper-introvert, og har en viss forståelse for at de færreste er som meg - så vi bruker å praktisere en kombo av nye og kjente fjes når vi skal bordsette noen.

Gammel 27-05-13, 15:51   #4
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Krysset av litt feil, jeg trenger egentlig ikke å sitte ved siden av mannen min selv om det er koselig det også, møter gjerne nye mennesker, men slapper mest av og koser meg med en blanding av kjente og ukjente. Bare kjente er litt kjedelig, bare nye er litt pes. Bare nye kan også være gøy og spennende, men da må jeg være veldig opplagt.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:01   #5
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er håpløs på smalltalk og misliker virkelig å sitte til bords med folk jeg ikke kjenner.

Gammel 27-05-13, 16:02   #6
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Blanding av kjente og ukjente fungerer bra for meg. Men egentlig kan jeg sitte hvor som helst med hvem som helst. Hvor partneren blir plassert er ikke viktig for meg.

Gammel 27-05-13, 16:04   #7
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Vingla litt mellom "kjente og ukjente" og "hvem som helst så lenge partneren sitter sammen med meg".
Det verste jeg vet er å komme et sted og så bli plassert sammen med folk jeg ikke kjenner, evt bare vet hvem er. Det går på helsa løs for min del, og ender med tidlig kveld.
Samtidig syns jeg det er litt leit når man i feks bryllup ser at selskapet har delt seg i to leire, og det nærmest er umulig å snakke med noen "fra den andre siden" bortsett fra hvis man møtes på vei ut eller inn på toalettet.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:06   #8
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av shute, her.

Jeg foretrekker å sitte sammen med folk jeg kjenner godt. Inviteres vi til noen som praktiserer utstrakt tvangsmingling og kanskje krydrer det med selskapsleker (gud forby!), vil jeg nok takke pent nei.

Men jeg er hyper-introvert, og har en viss forståelse for at de færreste er som meg .

Hehe, høres ut som meg jo.

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:07   #9
Drømmedama
keep on dreaming

Drømmedama sin avatar

Medlem siden: Mar 2010
Drømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de flesteDrømmedama er kulere enn de fleste
Standard

Det viktigste er jo igrunnen at det ikke blir bedrevet selskapsleker.

Drømmedama er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:10   #10
Magica
søt

Magica sin avatar

Magica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt avMagica har mye å være stolt av
Standard

Kjente og ukjente er bra. Da har man alltids noen å snakke med, og store muligheter for å bli kjent med noen nye.

Gammel 27-05-13, 16:12   #11
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil sitte sammen med mannen min, utover det er det ikke så viktig. En gang var jeg i et selskap der eks-mannen min ble plassert sammen med en rekke av våre venner, mens jeg (den gangen 23) ble plassert sammen med en haug 60-åringer som kjente hverandre godt fra før. Den bordplasseringen var virkelig dårlig gjort.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:38   #12
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

I min 30-årsdag hadde jeg trekning av bordkavaler med kortstokkmetoden. Men de fleste var single, og det var en god blanding av ulike 'gjenger' jeg hadde kontakt med, men det ble veldig gøy.

Jeg ville nok ikke gjort det samme nå (snart 12 år senere), nå er vi liksom mer voksen alle sammen. Og de fleste har partner, noe de færreste hadde den gangen. Evt de hadde, men de kom på festen alene.

Gammel 27-05-13, 16:55   #13
Stine-mor
Firebarnsmor

Stine-mor sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Stine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de flesteStine-mor er kulere enn de fleste
Standard

Jeg liker å kjenne noen av de rundt meg.

Glemmer ikke et bryllup jeg var i. Der kjente de fleste hverandre, men jeg som ung og forholdsvis nyetablert med mannen (det var hans kusines bryllup), ble plassert på et "sidebord" med brudgommens svenske og danske bekjentskap.. uten et eneste kjent fjes i nærheten.
Jeg kunne se at alle koste seg veldig, men for meg ble dette veldig kjipt.

Gammel 27-05-13, 16:56   #14
vixen

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Kjente, ukjente, ved siden av partner eller ikke. Tema eller ikke. Gi meg selskapsleker og jeg er gledelig ned på det også. :enkel og takknemlig gjest som lett lar seg underholde:

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 16:58   #15
Anne C

Anne C sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Anne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme omAnne C har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg vil sitte sammen med mannen, helst ved siden av.

Anne C er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:00   #16
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En blanding av kjente og ukjente er optimalt.
Å sitte sammen med mannen er et pluss, mest fordi han er ganske så beskjeden sammen med mennesker han kjenner lite, og jeg får en hyggeligere kveld når jeg vet at han også har det hyggelig.
Bare ukjente fungerer også bra, jeg er god på å prate og er nysgjerrig på mennesker, men jeg liker ikke å bli plassert sammen med familiens fyllefant eller den håpløst festlige onkelen, bare fordi jeg kan takle det. Jeg vil ha det hyggelig også!

På lørdag var det veldig trivelig da jeg hadde min ex på den ene siden og sønnen vår på den andre, men det er vel kanskje en selvfølge når det er sønnens bryllup det er snakk om.

Gammel 27-05-13, 17:19   #17
Puslingen

Puslingen sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Vestlandets perle.
Blogginnlegg: 14
Puslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smartPuslingen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Så lenge eg får ha partneren min ved siden av meg, kan eg sitja med kven som helst, også "rare" fetterer i bryllup.

Når det kjem til selskapsleiker derimot hjelper det ikkje med partner heller. Og er det påtvungen "alle skal delta og ha det kjempegøy mens du gjer ting du ikkje ville gjort med 3 i promille ein gong"- selskapleik, vert eg berre sur og gretten.

Gammel 27-05-13, 17:24   #18
Pebbles
By the Sea

Pebbles sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Blogginnlegg: 186
Pebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme omPebbles har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg blir glad om jeg havner sammen med noen som det er hyggelig/morsomt/interessant å snakke med - og da spiller det ingen rolle om jeg kjenner dem fra før eller ikke. Folk som overlater hele ansvaret for samtalen til meg synes jeg det er utrolig slitsomt å sitte lenge ved bordet med, helt uavhengig om de er ujente eller om jeg kjenner dem fra før. Sånn rent generelt tenker jeg at en god miks av kjenner fra før og ukjente er det mest heldige for festen.

Gammel 27-05-13, 17:25   #19
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes bordplasseringsevenementer smaker av jobb, så for min del foretrekker jeg definitivt å sitte sammen med gode venner (eller aller helst kun mingling). Selv om jeg er ekstremekstrovert og profesjonell bullshitter.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 27-05-13, 17:26   #20
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Jeg blir glad om jeg havner sammen med noen som det er hyggelig/morsomt/interessant å snakke med - og da spiller det ingen rolle om jeg kjenner dem fra før eller ikke. Folk som overlater hele ansvaret for samtalen til meg synes jeg det er utrolig slitsomt å sitte lenge ved bordet med, helt uavhengig om de er ujente eller om jeg kjenner dem fra før. Sånn rent generelt tenker jeg at en god miks av kjenner fra før og ukjente er det mest heldige for festen.

Er så enig at jeg bare kopierer.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:28.