Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Egypt - skeptisk? eller tullball?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-05-13, 22:26   #1
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Egypt - skeptisk? eller tullball?

Vi har bestemt at vi skal til "syden" i Høstferien. Jeg ser at vi kan komme oss til et råflott sted, Bluevillage i Hurghada, ca. 20000 rimeligere, enn til f.eks. Kypros. MEN mannen er skeptisk til Egypt.... Er det grunn til det eller skal vi bare klinke til?
Jeg tenker at Startour hadde ikke sendt noen dit hvis det ikke er trygt...

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:35   #2
Vianne Rocher
Kamerat Pære

Vianne Rocher sin avatar

Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Barteby / Nordens Venezia
Vianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt avVianne Rocher har mye å være stolt av
Standard

Sv: Egypt - skeptisk...? eller tullball...

Multiresistente tarmbakterier?

http://www.nrk.no/helse-forbruk-og-livsstil/1.11049408

Jeg har vært på Blue Village i Hurghada, forresten. En god del år siden nå, men hotellet var fint det. Kan godt hende det ikke er det samme hotellet lengre, det aner jeg ikke. Men sånn bortsett fra det synes jeg at det var et kjedelig reisemål og at sånn resort er utrolig masete. I tillegg er bevoktningen streng på slike resorter i Egypt, så om ikke den ligger i gåavstand til sentrum, er det kanskje kun reiseselskapets egne bussturer som gir mulighet til å se noe utenfor resorten. Det var det da vi bodde der, og da følte jeg meg stengt inne i en turistfelle

Anbefaler tur til Luxor om man tar turen da. Det var en flott opplevelse.

Gammel 28-05-13, 22:39   #3
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

med barn? nope. Les hva UD sier.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:43   #4
bikki
Fullverdig medlem

Medlem siden: Jun 2009
bikki har et hav av muligheter foran seg
Standard

Takk for svar! Vi har med oss to små barn så det er nok mest sannsynlig at vi bare kommer til å være på resorten uansett. Det er nok mest bading i basseng det går i.... Utflukter og store lokale matopplevelser blir det nok ikke på noen år enda.
På nettsidene ser det veldig bra ut! Jeg får prøve å overtale husbonden.... Han er mest bekymret for uroligheter da (bomber rett og slett...)

bikki er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:44   #5
Orkide
Utenlands

Orkide sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Orkide er populærOrkide er populærOrkide er populærOrkide er populær
Standard

Jeg hadde nok reist.

Orkide er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-05-13, 22:46   #6
amanas
Bør lage seg en tittel selv

amanas sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
amanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populæramanas er populær
Standard

Hva er han skeptisk til?

Vi hadde en fantastisk ferie i Egypt i påsken. Vi var i Sharm el sheik.

Gammel 28-05-13, 23:37   #7
Februarmamsen
Superduperaktiv

Februarmamsen sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Østfold
Februarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kulFebruarmamsen er litt kul
Standard

Vi har vært i Egypt 4 ganger de siste 6 årene og har aldri blitt syke og har bare gode erfaringer derfra.

Hadde ikke vært bekymret for bomber osv der nede. Hurghada er nok en roligere sted enn Sharm uansett om han frykter slike ting.

Gammel 31-05-13, 20:29   #8
Levic
Bør lage seg en tittel selv

Levic sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Nær Oslo
Levic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smartLevic imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vi var i Hurgada da eldste var 2,5 år. Kommer ikke til å dra tilbake selv om vi hadde en ok ferie. Det er et alt for mannsdominert muslimsk samfunn der, og jeg følte meg absolutt ikke trygg. Vi var i Hurgada by en dag, og jeg var sikker på at vi ikke kom oss helskinnet hjem igjen. Det føltes veldig ubehagelig og skummelt å gå i gatene der, og vi så ikke et eneste kvinnemenneske.
Bodde på Star Tour hotell, og hotellområdet var fint. Utenfor var det intet.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:28.