|
|||||||
| Grønne fingre Alt om blomster inne og ute, frukttrær, busker, kjøkkenhage, kompost og uterom. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?Jeg har lyst å lage et bed langs vestsiden av garasjen, der er ganske solrikt og etter planen skal drivhuset jeg skal få om noen år settes litt nedenfor garasjen. Jeg tenkte delvis grønnsaksbed, sukkererter, gressløk og sånn. Og så kunne ungen så så solsikker der.
|
|
|
#2 |
|
Superduper
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?Legg på avispapir i mengder! La stå i to år og ugresset under er dødt!
|
|
|
#3 |
|
Sv: Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?To år er lenge...
|
|
|
#4 |
|
Medlem siden: Sep 2011
Sv: Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?Hvorfor ikke sette pallekarmer der, tett-i tett? 3 pallekarmer sammen blir 360 cm. Er garasjen mye lenger enn 3,5 meter? Gresstorva tatt bort, aviser i tykke lag i bunnen og ny jord oppå? Det skulle vel hindre ugresset? |
|
|
|
|
|
#5 |
|
Sv: Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?Jeg har tenkt på pallekarmer, men de blir rett og slett litt for brede, tror jeg? Det er jo selvsagt helling i bakken her, ned fra garasjeveggen, så da vil jeg måtte grave ned gasnke mye inn mot veggen, hvor der altså ikke er jord, bare stein som vel utgjør en form for drenering...
|
|
|
#6 |
|
Medlem siden: Sep 2011
Sv: Er det gjennomførbart å lage bed med slikt utgangspunkt?Vi fikk vekk en ganske stygg stamme med motorsag. Sagde "rutemønster" så langt ned det gikk, så hugge ut med øks, så mer motorsag... osv. Gjenta til en har fått stubben så langt ned at en kan ha jord over. De restene vil vel råtne. Etter hvert. |
|
|
|
![]() |
|
|