Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Kommunikasjon > Autofil

Biler med all slags fancy elektronikk - venner man seg til det?

Autofil Bilsnakk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 30-05-13, 12:17   #1
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Biler med all slags fancy elektronikk - venner man seg til det?

Ja, vi har kjøpt bil.

S-max med så mange fancy greier at det ikke ligner grisen. Det er jo rasende festlig at jeg kan gå og sette meg i bilen og starte den uten å ta nøkkelen ut av veska, og at telefonen også bare kan bli liggende der.

Men: Første dagen klarte jeg å kræsje hele datamaskinen inni der to ganger! Først ble jeg forvirred da den der funksjonen med at den stopper når den går på tomgang hadde slått inn da jeg parkerte, før jeg hadde fått skrudd av Power-knappen på bilen. Da får man nemlig ikke stanset bilen før man har startet den igjen. Viste det seg. Men det skjønte ikke jeg, så jeg trykket og styrte og prøvde å gå inn og ut av bilen og hva har du. Til slutt gikk den helt i svart, responderte ikke på noenting som helst, og brukte et kvarter på å komme til seg selv igjen. Ringte forhandlerverkstedet og de forklarte at den rett og slett bare måtte restarte hele sulamitten og at det tok den tiden det tok.

Da vi kom hjem skulle minstemann begreistret vise søsken og naboer den snedig funksjonaliteten at man kunne låse og åpne uten nøkkel, og gjorde dette omatt og omattatt, trykket og stod på, til plutselig bilen gikk i svart igjen.

Jeg husker også at jeg fikk det samme til å skje med m^2s Prius en for noen år siden så det er meg ig ikke bilmerket det er noe galt med.

Nå gjorde det ikke noe særlig i går, for jeg hadde tid til å la den restarte, men det kunne jo vært fordømrade upraktisk. Og jeg vet ikke om jeg kan stole på at jeg aldri skal blingse og trykke feil igjen?

Venner man seg til dette her? Er jeg den eneste i verden som koker dette til?

Gammel 30-05-13, 12:18   #2
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Biler med all slags fancy elektronikk - venner man seg til det?

Wow, har dere kjøpt bil allerede?!

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:18   #3
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

:not helping:

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:20   #4
Adrienne
Hertuginne

Adrienne sin avatar

Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 40
Adrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme omAdrienne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Beklager, men:

Vi kan også starte bilen uten å bruke nøkkelen, og den starter og stopper av seg selv. Men jeg har aldri klart å kræsje elektronikken, altså.

Gammel 30-05-13, 12:22   #5
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er jo notorisk utålmodig med knappedingsegreier, og har en lei tendens til å bare trykke mer og hardere og på nye ting dersom noe henger litt.

Gammel 30-05-13, 12:24   #6
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Den magiske nøkkelfunksjonen til S-max er fantastisk! Husk bare å ikke sende nøklene med barna hjem i forkant, da står du der med en bil som du ikke får låst.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:26   #7
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Ja, alt er snedig og fint, altså. Jeg er bare nervøs for hvilken tabbe jeg skal gjøre neste gang. Det er unektelig lettere med biler som består av karosseri, motor og ratt, mer eller mindre.

Gammel 30-05-13, 12:26   #8
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Og Toffskij:

Gammel 30-05-13, 12:26   #9
Elisabet
Står på egne ben

Elisabet sin avatar

Elisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme omElisabet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du kan starte med å lese instruksjonsboka til bilen, dvs. bruksanvisningen.

Gratulerer med ny bil. Du venner deg til det etterhvert, men la være å trykke i vildens sky og sett deg heller inn i hvordan ting fungerer ved å lese i boka. Begynn med å lære deg noen funsksjoner, også tar du fler og fler etterhvert.

Elisabet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:35   #10
emm
Men først, kaffe!

emm sin avatar

emm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme omemm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man kan også starte bilen, med nøkkelen i lommen, løpe inn med bil på tomgang for å skifte jakke i full fart, kjøre til Gardermoen, med akkurat to timer til flyavgang, for så å huske at nøkkelen ligger i jakken som henger hjemme. og Karma for tomgangsbiten..

emm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 12:40   #11
Bille
Sånn passe sane

Bille sin avatar

Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 18
Bille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de flesteBille er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Wow, har dere kjøpt bil allerede?!

Jeg har også lyst på S-Max! Men vi må ha 4WD. Gratulerer med ny bil i hvert fall. Man venner seg til det meste. :mantra:

Gammel 30-05-13, 13:13   #12
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

emm: Den historien gjorde godt! Og oi, så engstelig jeg er for at det skal skje med meg! Men fikk du stoppet bilen da?

Gammel 30-05-13, 13:16   #13
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

av Emm.

Sånn starte-uten-nøkkel opplegg er eneste grunnen til at jeg vil ha ny bil. Og knapper. Elsker knapper.

Min bil har bare A/C knapp, og den virker uansett ikke.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 13:17   #14
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

emm: Den historien gjorde godt! Og oi, så engstelig jeg er for at det skal skje med meg! Men fikk du stoppet bilen da?

Vi har også Ford nøkkelløs (Grand C-max) og den sier fra HØYLYTT når nøkkelen ikke er inni bilen.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 13:18   #15
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Du blir vant.

Første gang jeg kjørte S-max'en vår så følte jeg at jeg startet et romskip. Men ble fort vant.

Og grattis med godt bilvalg!

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-13, 13:21   #16
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Man får jo stoppet bilen uten nøkkelen. Man får bare ikke startet den igjen.
Jeg liker å ta med meg alle nøkler i verden og bare putte dem i veska mi. Sambo setter meg av på jobb, kjører til sin jobb, stopper bilen og har en strålende dag. Helt til han skal hjem.

Gammel 30-05-13, 13:36   #17
mkj
Off the map.

mkj sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Blogginnlegg: 10
mkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt avmkj har mye å være stolt av
Standard

Vi har lillebroren, C-Max, den har stort sett vært grei med oss, men det er noen ganger den låsingen uten nøkkel ikke har fungert så godt. Men det virka igjen plutselig (tilsynelatende, kan være mannen har gjort noe for å få det til.)

Jeg digger også det at man slipper å finne fram bilnøkkelen. At den er 'et eller annet sted i veska' og at man kan kjøre avgårde uten at det gjør noe.

Vi har dessuten ryggekamera, og det synes jeg er gull verdt. Vi har også automatisk lukeparkering, men den har jeg ikke turt å prøve. Har sittet på når mannen har gjort det, og det funker fint.

Gammel 30-05-13, 13:51   #18
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Kirsebær: Ser det for meg. Her er det uante muligheter for fuck-ups, ser jeg!

Gammel 30-05-13, 13:58   #19
Kirsebær
Guardian of the galaxy

Kirsebær sin avatar

Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 85
Kirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme omKirsebær har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvis alle bare har sine egne nøkler og ikke grabber til seg alle andres nøkler, så skal det gå helt fint.

Gammel 30-05-13, 13:59   #20
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Altså: hvis man har bil med startknapp så MÅ man ha bil som sier fra at nøkkelen ikke er i nærheten. Det gjør heldigvis begge våre. Hvis ikke hadde vi stått nøkkelfast ca. 2g/uke.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:31.